Diplomová práca sa zaoberá navrhnutím brandingu a optimálneho spôsobu komunikácie vlastnej značky pôsobiacej výhradne v prostredí sociálnych médií. Značka ako taká bude reakciou na osobný branding autora práce a má vychádzať z jeho positioningu vytvoreného na sociálnej sieti Instagram, kde bude aj primárne komunikovaná a zakladaná. Práca je rozdelená do troch častí. V teoretickej časti sú prestavené a vysvetlené východiská práce, rozoberané témy sú napríklad značka, branding, nové prístupy brandingu a komunikácie, osobný branding, či sociálne siete. Praktická časť zas poskytuje sekundárne dáta a primárne kvantitatívne a kvalitatívne výskumy. Posledná, projektová časť na základe všetkých poskytnutých východísk a výsledkov výskumov predkladá návrh brandingu a komunikačnej stratégie vlastnej značky na sociálnej sieti.
Anotace v angličtině
The purpose of this diploma thesis is to create branding and the optimal way of communicating one's own brand operating exclusively on the social media platforms. The brand as such will be a reaction to the personal branding of the author of the work and should be based on his positioning created on the Instagram social network platform, where it will also be primarily communicated and established. The work is divided into three parts. In the theoretical part, the discussed topics are for example, brand, branding, new branding approaches and communication, personal branding, and social media. The practical part provides secondary data and primary quantitative and qualitative researches. The last, project part, based on all the provided starting points acquired knowledge and research results, presents a proposal for branding and a communication strategy of one's own brand on the social media network.
Klíčová slova
značka, branding, osobný branding, sociálne siete, Instagram, Social First Brands, marketingový výskum, komunikačná stratégia
Klíčová slova v angličtině
brand, branding, personal branding, social networks, Instagram, Social First Brands, marketing research, communication strategy
Rozsah průvodní práce
115 s. (205 807 znaků)
Jazyk
SK
Anotace
Diplomová práca sa zaoberá navrhnutím brandingu a optimálneho spôsobu komunikácie vlastnej značky pôsobiacej výhradne v prostredí sociálnych médií. Značka ako taká bude reakciou na osobný branding autora práce a má vychádzať z jeho positioningu vytvoreného na sociálnej sieti Instagram, kde bude aj primárne komunikovaná a zakladaná. Práca je rozdelená do troch častí. V teoretickej časti sú prestavené a vysvetlené východiská práce, rozoberané témy sú napríklad značka, branding, nové prístupy brandingu a komunikácie, osobný branding, či sociálne siete. Praktická časť zas poskytuje sekundárne dáta a primárne kvantitatívne a kvalitatívne výskumy. Posledná, projektová časť na základe všetkých poskytnutých východísk a výsledkov výskumov predkladá návrh brandingu a komunikačnej stratégie vlastnej značky na sociálnej sieti.
Anotace v angličtině
The purpose of this diploma thesis is to create branding and the optimal way of communicating one's own brand operating exclusively on the social media platforms. The brand as such will be a reaction to the personal branding of the author of the work and should be based on his positioning created on the Instagram social network platform, where it will also be primarily communicated and established. The work is divided into three parts. In the theoretical part, the discussed topics are for example, brand, branding, new branding approaches and communication, personal branding, and social media. The practical part provides secondary data and primary quantitative and qualitative researches. The last, project part, based on all the provided starting points acquired knowledge and research results, presents a proposal for branding and a communication strategy of one's own brand on the social media network.
Klíčová slova
značka, branding, osobný branding, sociálne siete, Instagram, Social First Brands, marketingový výskum, komunikačná stratégia
Klíčová slova v angličtině
brand, branding, personal branding, social networks, Instagram, Social First Brands, marketing research, communication strategy
Zásady pro vypracování
1. Na základě odborné literatury zpracujte teoretická východiska týkající se tématu práce. Pozornost věnujte problematice brandbuildingu a jeho specifikům u značek na sociálních sítích.
2. Formulujte výzkumné otázky, stanovte cíle a metody pro zpracování práce.
3. Charakterizujte záměr tvorby nové značky. Realizujte kvalitativní a kvantitativní výzkumná šetření pro nastavení úvodní komunikace této značky.
4. Vytvořte komplexní návrh brandingu pro zvolenou značku, vymezte možnosti a limity jeho realizace.
Zásady pro vypracování
1. Na základě odborné literatury zpracujte teoretická východiska týkající se tématu práce. Pozornost věnujte problematice brandbuildingu a jeho specifikům u značek na sociálních sítích.
2. Formulujte výzkumné otázky, stanovte cíle a metody pro zpracování práce.
3. Charakterizujte záměr tvorby nové značky. Realizujte kvalitativní a kvantitativní výzkumná šetření pro nastavení úvodní komunikace této značky.
4. Vytvořte komplexní návrh brandingu pro zvolenou značku, vymezte možnosti a limity jeho realizace.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Building strong brands. London: Simon & Schuster, 2002, ix, 380 s. ISBN 0743232135
BANYÁR, Milan, Značka a logo: vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu, Ve Zlíně: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací. 2017. ISBN 978807454681.
HEALEY, Matthew. Co je branding?. V Praze: Slovart, 2008, 256 s. ISBN 9788073911676.
JOHNSON, Michael. Branding: in five and a half steps. London: Thames & Hudson, 2016, 320 s. ISBN 9780500518960.
OLINS, Wally. Brand new: nová podoba značek. V Praze: Slovart, 2016, 200 s. ISBN 9788075290472.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Building strong brands. London: Simon & Schuster, 2002, ix, 380 s. ISBN 0743232135
BANYÁR, Milan, Značka a logo: vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu, Ve Zlíně: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací. 2017. ISBN 978807454681.
HEALEY, Matthew. Co je branding?. V Praze: Slovart, 2008, 256 s. ISBN 9788073911676.
JOHNSON, Michael. Branding: in five and a half steps. London: Thames & Hudson, 2016, 320 s. ISBN 9780500518960.
OLINS, Wally. Brand new: nová podoba značek. V Praze: Slovart, 2016, 200 s. ISBN 9788075290472.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách. Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Šikl Burešová):
V rámci neustálé proměny formátů a kanálů, případně vzniku nových sociálních sítí je možné vidět poněkud obsahové „prázdno“. Formát tak často překračuje sdělení. Brutálně dynamické prostředí nakonec omrzí sledující a vyprázdní samotnou značku na dřen díky absurdní jednoduchosti, se kterou musí značka pracovat, aby se vešla do požadavků soc. sítí. Jak se díváte vy osobně na hypotézu, že „formáty na sociálních sítích a jejich vlastní image může potlačit samotné sdělení značky“?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
Myslíte si, že existuje etika komunikace na sociálních sítích? Jste např. pro regulaci některých témat nebo odstraňování negativních komentářů pod příspěvky? Vaše stanovisko prosím odůvodněte. Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
Jak se díváte na budováni loajality u social influencer marketingu? Existují postupy, jak na sociálních sítích loajalitu zákazníků budovat? Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.