Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké ekonomické dopady měl Covid-19 na vybrané firmy ve Zlínském kraji, a to prostřednictvím strukturovaných rozhovorů se zástupci vybraných firem. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část pojednává o ekonomických dopadech Covidu-19 na českou ekonomiku a rovněž na světové ekonomiky. Dále připomíná jiné ekonomické krize a světové pandemie a vysvětluje základní pojmy z oblasti krizového řízení. Praktická část této práce se nejdříve zabývá metodologií výzkumu a poté analyzuje rozhovory a porovnává klíčové poznatky v rámci vybraných společností. Dále porovnává ekonomické dopady Covidu-19 na vybrané společnosti s ekonomickými dopady Covidu-19 na ekonomiku České republiky.
Anotace v angličtině
The main goal of this bachelor thesis is to identify some of the economic impacts of Covid-19 on selected companies in the Zlín region via structured interviews with representatives of the companies. The work consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part covers impacts of Covid-19 on the Czech economy as well as on the world economies. Moreover, it explains some other economic crises and pandemics and explores the topic of crisis management. The analysis first explains the methodology of research. Moreover, it analyzes the interviews and compares the key takeaways within the selected companies. Furthermore, it compares the economic impacts of Covid-19 on the selected companies to the economic impacts of Covid-19 on the economy of the Czech Republic.
Klíčová slova
Covid-19, kovidová krize, krizové řízení, ekonomické dopady, malé a střední firmy, pandemie
Klíčová slova v angličtině
Covid-19, covid crisis, crisis management, economic impacts, small and medium- sized companies, pandemic
Rozsah průvodní práce
63 s. (88 941 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké ekonomické dopady měl Covid-19 na vybrané firmy ve Zlínském kraji, a to prostřednictvím strukturovaných rozhovorů se zástupci vybraných firem. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část pojednává o ekonomických dopadech Covidu-19 na českou ekonomiku a rovněž na světové ekonomiky. Dále připomíná jiné ekonomické krize a světové pandemie a vysvětluje základní pojmy z oblasti krizového řízení. Praktická část této práce se nejdříve zabývá metodologií výzkumu a poté analyzuje rozhovory a porovnává klíčové poznatky v rámci vybraných společností. Dále porovnává ekonomické dopady Covidu-19 na vybrané společnosti s ekonomickými dopady Covidu-19 na ekonomiku České republiky.
Anotace v angličtině
The main goal of this bachelor thesis is to identify some of the economic impacts of Covid-19 on selected companies in the Zlín region via structured interviews with representatives of the companies. The work consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part covers impacts of Covid-19 on the Czech economy as well as on the world economies. Moreover, it explains some other economic crises and pandemics and explores the topic of crisis management. The analysis first explains the methodology of research. Moreover, it analyzes the interviews and compares the key takeaways within the selected companies. Furthermore, it compares the economic impacts of Covid-19 on the selected companies to the economic impacts of Covid-19 on the economy of the Czech Republic.
Klíčová slova
Covid-19, kovidová krize, krizové řízení, ekonomické dopady, malé a střední firmy, pandemie
Klíčová slova v angličtině
Covid-19, covid crisis, crisis management, economic impacts, small and medium- sized companies, pandemic
Zásady pro vypracování
Shromáždění a studium odborné literatury
Teoretické zpracování tématu a specifikace metod práce
Stanovení cílů práce
Sběr a vyhodnocení dat, interpretace výsledků
Formulace závěrů
Zásady pro vypracování
Shromáždění a studium odborné literatury
Teoretické zpracování tématu a specifikace metod práce
Stanovení cílů práce
Sběr a vyhodnocení dat, interpretace výsledků
Formulace závěrů
Seznam doporučené literatury
Brinkmann, Svend, and Steinar Kvale. 2009. Interviews: Learning the Craft of Qualitative Research Interviewing. 2nd ed. Thousand Oaks: SAGE.
Corbin, Juliet, and Anselm Strauss. 2015. Basics of Qualitative Research. 4th ed. London: SAGE.
Förster, Anja, Peter Kreuz, and Iva Michňová. 2021. Krize jako příležitost: 28 Strategií pro využití každé krize. Prague: Grada.
Lerbinger, Otto. 2012. The Crisis Manager: Facing Disasters, Conflicts, and Failures. 2nd ed. New York: Routledge.
Zuzák Roman, and Martina Königová. 2011. Krizové řízení podniku. Prague: Grada.
Seznam doporučené literatury
Brinkmann, Svend, and Steinar Kvale. 2009. Interviews: Learning the Craft of Qualitative Research Interviewing. 2nd ed. Thousand Oaks: SAGE.
Corbin, Juliet, and Anselm Strauss. 2015. Basics of Qualitative Research. 4th ed. London: SAGE.
Förster, Anja, Peter Kreuz, and Iva Michňová. 2021. Krize jako příležitost: 28 Strategií pro využití každé krize. Prague: Grada.
Lerbinger, Otto. 2012. The Crisis Manager: Facing Disasters, Conflicts, and Failures. 2nd ed. New York: Routledge.
Zuzák Roman, and Martina Königová. 2011. Krizové řízení podniku. Prague: Grada.
Přílohy volně vložené
Přepsané rozhovory
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou práci. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta byly položeny následující otázky:
What areas could be explored in more detail in potential future theses? Why?
Given that the global climate crisis is predicted to increase the likelihood of zoonotic diseases, what should companies do to prepare for new pandemics in the short and long term?
What were the spheres the companies were from?
Did the spheres influence how they managed Covid-19? How?
What is the reason you chose these companies?
Why did the number of employees increase in companies A, B, C?
Did you ask all the companies the same questions?
How can you interpret the increased costs for hygienic products?
Did any of the companies take government subsidies?
Were the subsidies necessary for the companies?
Studentka na otázky odpověděla částečně.