Hlavním cílem diplomové práce je založení podnikatelského subjektu na základě vytvořeného podnikatelského plánu pro životaschopnou společnost s ručením omezeným v oblasti elektroinstalací a elektro revizí. Celá práce je rozdělena na tři části. První, teoretická část práce zahrnuje obecné informace spojené s podnikáním a náležitostmi podnikatelského plánu, které jsou východiskem pro vypracování části praktické. Druhá, praktická část práce obsahuje analýzy potřebné pro zhodnocení vlivů působících na podnik jak externě, tak interně. PEST analýza analyzuje politické, ekonomické, sociální a technologické vlivy, SWOT analýza pomůže k odhalení silných a slabých stránek, hrozeb a příležitostí. Poslední, tedy projektová část diplomové práce obsahuje předpokládaná data týkající se variabilních a fixních nákladů, výdajů a tržeb firmy. Dále finanční plán, rozvahu, výkaz zisku a ztráty k 31.12.2023 a následně predikci finančních výsledků pro následující rok. Nedílnou součástí diplomové práce je časová a riziková analýza.
Annotation in English
The main objective of the thesis is to establish a business entity based on business plan for a viable company with limited liability in the field of wiring and electrical revisions. The thesis is divided into three parts. The first, theoretical part includes general information related to business and the requirements of the business plan, which is the starting point for elaboration of the practical part. The second, practical part contains the analyzes needed to evaluate the effects on both externally and internally. PEST analysis analyzes political, economic, social, technological influences, SWOT analysis will help to reveal strengths and weaknesses, threats, opportunities. The project part contains expected data on variable and fixed costs, expenditure, sales of the company. Furthermore, the financial plan, balance sheet, profit, and loss statement and subsequently prediction of financial results for the following year. An integral part of the thesis is time and risk analysis.
business plan, business, marketing communication, communication mix
Length of the covering note
110 s. (164 695 znaků)
Language
CZ
Annotation
Hlavním cílem diplomové práce je založení podnikatelského subjektu na základě vytvořeného podnikatelského plánu pro životaschopnou společnost s ručením omezeným v oblasti elektroinstalací a elektro revizí. Celá práce je rozdělena na tři části. První, teoretická část práce zahrnuje obecné informace spojené s podnikáním a náležitostmi podnikatelského plánu, které jsou východiskem pro vypracování části praktické. Druhá, praktická část práce obsahuje analýzy potřebné pro zhodnocení vlivů působících na podnik jak externě, tak interně. PEST analýza analyzuje politické, ekonomické, sociální a technologické vlivy, SWOT analýza pomůže k odhalení silných a slabých stránek, hrozeb a příležitostí. Poslední, tedy projektová část diplomové práce obsahuje předpokládaná data týkající se variabilních a fixních nákladů, výdajů a tržeb firmy. Dále finanční plán, rozvahu, výkaz zisku a ztráty k 31.12.2023 a následně predikci finančních výsledků pro následující rok. Nedílnou součástí diplomové práce je časová a riziková analýza.
Annotation in English
The main objective of the thesis is to establish a business entity based on business plan for a viable company with limited liability in the field of wiring and electrical revisions. The thesis is divided into three parts. The first, theoretical part includes general information related to business and the requirements of the business plan, which is the starting point for elaboration of the practical part. The second, practical part contains the analyzes needed to evaluate the effects on both externally and internally. PEST analysis analyzes political, economic, social, technological influences, SWOT analysis will help to reveal strengths and weaknesses, threats, opportunities. The project part contains expected data on variable and fixed costs, expenditure, sales of the company. Furthermore, the financial plan, balance sheet, profit, and loss statement and subsequently prediction of financial results for the following year. An integral part of the thesis is time and risk analysis.
business plan, business, marketing communication, communication mix
Research Plan
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se k oboru podnikání a tvorby podnikatelského plánu.
II. Praktická část
Zpracujte výchozí analýzy pro vybrané odvětví.
Vytvořte podnikatelský plán sloužící k vytvoření nového podnikatelského subjektu.
Podrobte podnikatelský záměr rizikové, nákladová a časové analýze.
Závěr
Research Plan
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se k oboru podnikání a tvorby podnikatelského plánu.
II. Praktická část
Zpracujte výchozí analýzy pro vybrané odvětví.
Vytvořte podnikatelský plán sloužící k vytvoření nového podnikatelského subjektu.
Podrobte podnikatelský záměr rizikové, nákladová a časové analýze.
Závěr
Recommended resources
BARROW, Colin, Paul BARROW a Robert BROWN. The Business Plan Workbook: A step-by-step guide to creating and developing a successful business. 9. vyd. Great Britain: Kogan Page, 2018, 376 s. ISBN 978-0-7494-8179-7.
MCKEEVER, Mike P. How to Write a Business Plan. 14. vyd. Berkeley: NOLO, 2018, 344 s. ISBN 9781413325454.
SRPOVÁ, Jitka. Začínáme podnikat: s případovými studiemi začínajících podnikatelů. Praha: Grada, 2020, 264 s. ISBN 978-80-271-2253-0.
SVOBODOVÁ, Ivana a Michal ANDERA. Od nápadu k podnikatelskému plánu: jak hledat a rozvíjet podnikatelské příležitosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2017, 232 s. ISBN 978-80-271-0407-9.
ŠAFROVÁ DRÁŠILOVÁ, Alena. Základy úspěšného podnikání: průvodce začínajícího podnikatele. 1. vyd. Praha: Grada, 2019, 248 s. ISBN 978-80-271-2182-3.
Recommended resources
BARROW, Colin, Paul BARROW a Robert BROWN. The Business Plan Workbook: A step-by-step guide to creating and developing a successful business. 9. vyd. Great Britain: Kogan Page, 2018, 376 s. ISBN 978-0-7494-8179-7.
MCKEEVER, Mike P. How to Write a Business Plan. 14. vyd. Berkeley: NOLO, 2018, 344 s. ISBN 9781413325454.
SRPOVÁ, Jitka. Začínáme podnikat: s případovými studiemi začínajících podnikatelů. Praha: Grada, 2020, 264 s. ISBN 978-80-271-2253-0.
SVOBODOVÁ, Ivana a Michal ANDERA. Od nápadu k podnikatelskému plánu: jak hledat a rozvíjet podnikatelské příležitosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2017, 232 s. ISBN 978-80-271-0407-9.
ŠAFROVÁ DRÁŠILOVÁ, Alena. Základy úspěšného podnikání: průvodce začínajícího podnikatele. 1. vyd. Praha: Grada, 2019, 248 s. ISBN 978-80-271-2182-3.
Enclosed appendices
X
Appendices bound in thesis
plans, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Vedoucí práce: doc. Ing. Petr Novák, Ph.D., hodnocení: A
Otázky vedoucího práce:
Žádné otázky
Oponent práce: Ing. Janka Vydrová, Ph.D., hodnocení: C
Otázky oponenta práce:
Představte komisi metody zpracování diplomové práce.
Představte komisi řádně zpracované příležitosti – alespoň 7 faktorů – v rámci SWOT analýzy. Nezodpovězeno
Představte komisi řádně zpracovanou časovou a rizikovou analýzu. Nezodpovězeno
Další otázky:
doc. Ing. et Ing. Lea Kubíčková, Ph.D., s. 51 – základem reklamy je web atd. – Proč v rámci propagace firmy neuvažujete nějaké nástroje např. PPC reklamu? Jak potom ti zákazníci na ty webovky narazí? Koncentrujete se na nejbližší okolí podniku? Kalkulujete u predikce tržeb i s tím, že už nějaké kontakty má? S. 61 – dodavatel vlastní režie – Jak chápete pojem vlastní režie? Kalkulujete jeho vlastní práci a jak? Odhad fixních nákladů – chápete propagaci jako fixní náklady? Terminologické nedostatky. Zodpovězeno částečně
doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D., Jak se zkracuje hodina coby vedlejší jednotka času? Zodpovězeno částečně
doc. Mgr. Jan Kramoliš, Ph.D., Kancelář má jen jednoho zaměstnance? Přitom máte návrh na účetní systém ve výši 80 000 kč. Kupuje se licence jednorázově toho účetního systému? Poznámka, že nejvyšší částky jsou za ten systém a vybavení kanceláře – že by byla ekonomická volba levnější systém. Zodpovězeno částečně
Ing. Petra Barešová, Ph.D., Jaké jsou ty reklamní předměty? Bude začínající živnostník jezdit na veletrhy, obzvlášť když se zaměřuje na své okolí? Doporučení, že náklady na kancelář jsou příliš vysoké vzhledem k činnosti podnikání. Zodpovězeno částečně