Diplomová práce řeší problematiku vzdělávání jednotek sboru dobrovolných hasičů obcí. Obsahem práce bylo charakterizovat aktuální způsob vzdělávání především u jednotek sboru dobrovolných hasičů obcí a právní rámec, který řeší vzdělávání jednotek sboru dobrovolných hasičů obcí. Práce popisuje, jaké metody vzdělávání je možné využívat a to jak metody aktuálně využívané tak i metody, které můžeme zařadit mezi prvky moderní výuky. Práce popisuje, jakým způsobem probíhá vzdělávání u některých organizátorů kurzů. Pomocí SWOT analýzy bylo analyzováno, zda je vhodné zapojení moderních prvků do výuky. Ishikawa diagram poukazuje na rizika, které hrozí při aplikaci moderních prvků vzdělávání. Samotné moderní prvky byly aplikovány do kurzu pro jednotky sboru dobrovolných hasičů u kurzů velitel jednotky/družstva a strojník. Práce charakterizuje i jednotlivé etapy, kdy dochází k modernizaci výuky. Jednotlivé etapy jsou zaneseny do vývojového diagramu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the education of volunteer fire brigade units. First, the legal framework, current education system, and training methods of these voluntary units are described. This summary includes differences between chosen course organizers. Next, the thesis focuses on modern educational methods which are not commonly used. These methods were experimentally tested during team leader and fire engine operator courses. The suitability of mentioned methods integration was conducted by SWOT analyses. Integration risk illustrates the Ishikawa diagram. Based on this evaluation, the thesis describes the single phases of education and training methods modernization, which are plotted in to flow chart diagram.
volunteer, firefighter, unit, vocational, fire, training, protection, education
Rozsah průvodní práce
114 s
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce řeší problematiku vzdělávání jednotek sboru dobrovolných hasičů obcí. Obsahem práce bylo charakterizovat aktuální způsob vzdělávání především u jednotek sboru dobrovolných hasičů obcí a právní rámec, který řeší vzdělávání jednotek sboru dobrovolných hasičů obcí. Práce popisuje, jaké metody vzdělávání je možné využívat a to jak metody aktuálně využívané tak i metody, které můžeme zařadit mezi prvky moderní výuky. Práce popisuje, jakým způsobem probíhá vzdělávání u některých organizátorů kurzů. Pomocí SWOT analýzy bylo analyzováno, zda je vhodné zapojení moderních prvků do výuky. Ishikawa diagram poukazuje na rizika, které hrozí při aplikaci moderních prvků vzdělávání. Samotné moderní prvky byly aplikovány do kurzu pro jednotky sboru dobrovolných hasičů u kurzů velitel jednotky/družstva a strojník. Práce charakterizuje i jednotlivé etapy, kdy dochází k modernizaci výuky. Jednotlivé etapy jsou zaneseny do vývojového diagramu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the education of volunteer fire brigade units. First, the legal framework, current education system, and training methods of these voluntary units are described. This summary includes differences between chosen course organizers. Next, the thesis focuses on modern educational methods which are not commonly used. These methods were experimentally tested during team leader and fire engine operator courses. The suitability of mentioned methods integration was conducted by SWOT analyses. Integration risk illustrates the Ishikawa diagram. Based on this evaluation, the thesis describes the single phases of education and training methods modernization, which are plotted in to flow chart diagram.
volunteer, firefighter, unit, vocational, fire, training, protection, education
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši k problematice jednotek sboru dobrovolných hasičů obcí.
Posouďte aktuální systém vzdělávání jednotek sboru dobrovolných hasičů obcí na území České republiky a v zahraničí.
Navrhněte možnosti modernizace vzdělávání jednotek sboru dobrovolných hasičů obcí na území České republiky.
Vypracujte návrh modernizace pro vzdělávání ve vybraných kurzech pro získání odborné způsobilosti velitele jednotky/družstva (V-40) a v kurzu pro získání odborné způsobilosti strojníka pro JPO II, III (S-40).
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši k problematice jednotek sboru dobrovolných hasičů obcí.
Posouďte aktuální systém vzdělávání jednotek sboru dobrovolných hasičů obcí na území České republiky a v zahraničí.
Navrhněte možnosti modernizace vzdělávání jednotek sboru dobrovolných hasičů obcí na území České republiky.
Vypracujte návrh modernizace pro vzdělávání ve vybraných kurzech pro získání odborné způsobilosti velitele jednotky/družstva (V-40) a v kurzu pro získání odborné způsobilosti strojníka pro JPO II, III (S-40).
Seznam doporučené literatury
Krizová legislativa (soubor zákonů). Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2016. ISBN 978-80-7380-627-9.
LINDSEY, Jeffey. Firefighter I & II Exams Flashcard Book. Florida: Research & Education Association, 2013. ISBN 978-0738611310.
MINISTERSTVO VNITRA-GENERÁLNÍ ŘEDISTELSTVÍ HASIČSKÉHO ZÁCHRANNÉHO SBORU ČESKÉ REPUBLIKY. Bojový řád jednotek požární ochrany. V Ostravě: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2019. ISBN 978-80-7385-010-4.
Další doporučená literatůra dle vedoucího diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
Krizová legislativa (soubor zákonů). Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2016. ISBN 978-80-7380-627-9.
LINDSEY, Jeffey. Firefighter I & II Exams Flashcard Book. Florida: Research & Education Association, 2013. ISBN 978-0738611310.
MINISTERSTVO VNITRA-GENERÁLNÍ ŘEDISTELSTVÍ HASIČSKÉHO ZÁCHRANNÉHO SBORU ČESKÉ REPUBLIKY. Bojový řád jednotek požární ochrany. V Ostravě: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2019. ISBN 978-80-7385-010-4.
Další doporučená literatůra dle vedoucího diplomové práce.
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval výsledky své diplomové práce na téma: Odborná příprava jednotek sboru dobrovolných hasičů a jejich modernizace
Byly přečteny posudky vedoucího i oponenta. Následně student zodpověděl doplňující otázky oponenta práce:
1. Jak hodláte s prací a jejími výstupy dále naložit?
2. Jakým způsobem chcete návrhy prosadit do praxe?
Dotazy komise na diplomovou práci:
dok. Svoboda:
Byl v práci využít Bojový řád JPO?
Student zodpověděl otázky oponenta a následně odpovídal na otázky komise a vyslechl si doporučení pro zlepšení.