Bakalářská práce se zabývá srovnáním třídního klimatu v malotřídní základní škole a plnotřídní základní škole. Práce se dělí na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na základní školu a primární vzdělávání, zmiňuje malotřídní školy a jejich specifika a v poslední kapitole teoretická část vymezuje klima třídy. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem, který má za cíl porovnat klima třídy v malotřídní a plnotřídní základní škole. Respondenty pro tento výzkum jsou žáci 3.-5. tříd základních škol malotřídních a plnotřídních v Olomouckém kraji. K výzkumu je použit standardizovaný dotazník. Výsledky výzkumu budou zobrazeny za pomocí grafů a tabulek.
Anotace v angličtině
This Bachelor Thesis deals with the comparison of the classroom climate in a small-class elementary school and a full-class elementary school. The Thesis is divided into a Theoretical and a Practical part. The Theoretical part is focused on elementary schools and primary education, mentions small-class schools and their specifics, and in the last chapter the Theoretical part defines the classroom climate. The Practical part is made up of quantitative research, which aims to compare the classroom climate in a small-class and a full-class primary school. The respondents for this research are 3rd-5th classes of elementary schools with small classes and full classes in the Olomouc region. A standardized questionnaire is used for the research. Research results are displayed using graphs and tables.
Bakalářská práce se zabývá srovnáním třídního klimatu v malotřídní základní škole a plnotřídní základní škole. Práce se dělí na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na základní školu a primární vzdělávání, zmiňuje malotřídní školy a jejich specifika a v poslední kapitole teoretická část vymezuje klima třídy. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem, který má za cíl porovnat klima třídy v malotřídní a plnotřídní základní škole. Respondenty pro tento výzkum jsou žáci 3.-5. tříd základních škol malotřídních a plnotřídních v Olomouckém kraji. K výzkumu je použit standardizovaný dotazník. Výsledky výzkumu budou zobrazeny za pomocí grafů a tabulek.
Anotace v angličtině
This Bachelor Thesis deals with the comparison of the classroom climate in a small-class elementary school and a full-class elementary school. The Thesis is divided into a Theoretical and a Practical part. The Theoretical part is focused on elementary schools and primary education, mentions small-class schools and their specifics, and in the last chapter the Theoretical part defines the classroom climate. The Practical part is made up of quantitative research, which aims to compare the classroom climate in a small-class and a full-class primary school. The respondents for this research are 3rd-5th classes of elementary schools with small classes and full classes in the Olomouc region. A standardized questionnaire is used for the research. Research results are displayed using graphs and tables.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti klimatu ve třídě mladšího školního věku, malotřídních a plnotřídních škol.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti klimatu ve třídě mladšího školního věku, malotřídních a plnotřídních škol.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert, 2010. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2742-4.
GRECMANOVÁ, Helena, 2008. Klima školy. Olomouc: Hanex. ISBN 978-807-4090-103.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
PRŮCHA, Jan, 2017. Moderní pedagogika. Šesté, aktualizované a doplněné vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1228-7.
TRNKOVÁ, Kateřina, Dana KNOTOVÁ a Lucie ŠKARKOVÁ, 2010. Málotřídní školy v České republice: malotřídky. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-204-8.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert, 2010. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2742-4.
GRECMANOVÁ, Helena, 2008. Klima školy. Olomouc: Hanex. ISBN 978-807-4090-103.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
PRŮCHA, Jan, 2017. Moderní pedagogika. Šesté, aktualizované a doplněné vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1228-7.
TRNKOVÁ, Kateřina, Dana KNOTOVÁ a Lucie ŠKARKOVÁ, 2010. Málotřídní školy v České republice: malotřídky. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-204-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, seznámila komisi s metodologií výzkumného šetření a uvedla nejvýznamnější výsledky výzkumu. Studentka nedokázala plně odpovědět na otázky uvedené v posudcích práce. Proběhla diskuse.
dr. Suchánková komentovala málo objasněnou souvislost s výzkumem Laška v rámci výzkumného šetření.