Diplomová práce se zabývá e-learningovým vzděláváním pracovníků úřadu práce. Teoretická část předkládá pohled na vzdělávání v současné společnosti, na rozvoj informačních technologií a učení se v e-learningovém prostředí. Dále se zabývá vzděláváním dospělých v kontextu celoživotního vzdělávání. V kapitole E-learning
si objasníme definici pojmu, jeho historii a zastoupení e-learningu v tradičním a firemním vzdělávání. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, prováděného formou rozhovorů, zpracovanými daty, analýzou a interpretací výsledků.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with e-learning education for Labour Office employees.
The theoretical part submits the point of view of the education in the contemporary society, of development of informational technologies and acquiring knowledge in e-learning surroundings. This part further occupies with education of adults in the context of lifelong learning. In the chapter called E-learning, the definition of this term, its history and appearance of e-learning in the traditional and company education have been explained. The practical part is comprised of a qualitative research which has been pursued with the form of dialogues, compiled data, analysis and interpretation of the results.
Klíčová slova
Společnost vědění, informační a komunikační technologie, celoživotní vzdělávání, profesní vzdělávání, vzdělávání úředníků, e-learningové vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Knowledge society, informational and communicative technologies, lifelong learning, professional education, education of office workers, e-learning education
Rozsah průvodní práce
94 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá e-learningovým vzděláváním pracovníků úřadu práce. Teoretická část předkládá pohled na vzdělávání v současné společnosti, na rozvoj informačních technologií a učení se v e-learningovém prostředí. Dále se zabývá vzděláváním dospělých v kontextu celoživotního vzdělávání. V kapitole E-learning
si objasníme definici pojmu, jeho historii a zastoupení e-learningu v tradičním a firemním vzdělávání. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, prováděného formou rozhovorů, zpracovanými daty, analýzou a interpretací výsledků.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with e-learning education for Labour Office employees.
The theoretical part submits the point of view of the education in the contemporary society, of development of informational technologies and acquiring knowledge in e-learning surroundings. This part further occupies with education of adults in the context of lifelong learning. In the chapter called E-learning, the definition of this term, its history and appearance of e-learning in the traditional and company education have been explained. The practical part is comprised of a qualitative research which has been pursued with the form of dialogues, compiled data, analysis and interpretation of the results.
Klíčová slova
Společnost vědění, informační a komunikační technologie, celoživotní vzdělávání, profesní vzdělávání, vzdělávání úředníků, e-learningové vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Knowledge society, informational and communicative technologies, lifelong learning, professional education, education of office workers, e-learning education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti profesního vzdělávání, vzdělávání zaměstnanců státní správy a e-learningového vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou deseti polostrukturovaných rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat prostřednictvím otevřeného a axiálního kódování, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti profesního vzdělávání, vzdělávání zaměstnanců státní správy a e-learningového vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou deseti polostrukturovaných rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat prostřednictvím otevřeného a axiálního kódování, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BAREŠOVÁ, Andrea, 2011. E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha: 1.VOX, 197 s. ISBN 978-80-87480-00-7.
EGEROVÁ, Dana, 2012. E-learning jako možný nástroj vzdělávání a rozvoje pracovníků. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 141 s. ISBN 978-80-261-0139-0.
MIŠOVIČ, Ján, 2019. Kvalitativní výzkum se zaměřením na polostrukturovaný rozhovor. Praha: Slon. Studijní texty (Sociologické nakladatelství). ISBN 978-807-4192-852.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 377 s. ISBN 9788026206446.
ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK, 2021. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi: kniha s online podporou. 2., aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 330 s. ISBN 978-80-7676-175-9.
Seznam doporučené literatury
BAREŠOVÁ, Andrea, 2011. E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha: 1.VOX, 197 s. ISBN 978-80-87480-00-7.
EGEROVÁ, Dana, 2012. E-learning jako možný nástroj vzdělávání a rozvoje pracovníků. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 141 s. ISBN 978-80-261-0139-0.
MIŠOVIČ, Ján, 2019. Kvalitativní výzkum se zaměřením na polostrukturovaný rozhovor. Praha: Slon. Studijní texty (Sociologické nakladatelství). ISBN 978-807-4192-852.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 377 s. ISBN 9788026206446.
ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK, 2021. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi: kniha s online podporou. 2., aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 330 s. ISBN 978-80-7676-175-9.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma diplomové práce, seznámila komisi s metodologií výzkumného šetření. Prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na otázky uvedené v posudcích diplomové práce. Proběhla diskuse.
doc. Šíp komentoval paradigmatický model a fakt, že studentka ukončila poměrně propracovanou fázi otevřeného kódování, ale nevytvořila základní analytický příběh.
dr. Hrbáčková komentovala tendenci studentky kvantifikovat výzkumné otázky a požádala studentku, aby zdůvodnila volbu kvalitativního výzkumu.