Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingových komunikací ve vybrané organizaci DDM Astra Zlín. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá definicí neziskové organizace. Dále jsou zde zmíněny přínosy neziskových organizací v různých oblastech. Jsou zde vysvětlena specifika marketingu ve veřejném sektoru a samotné nástroje marketingových komunikací, financování organizace a vysvětlení pojmu fundraising. Také byly vybrány dvě marketingové situační analýzy. Praktická část se zaměřuje na využívané prostředky současné marketingové komunikace a zdroje financování. Ke konci práce je proveden kvalitativní průzkum formou rozhovorů a jeho celkové shrnutí. Organizace je podrobena PEST a SWOT analýze. Závěr práce obsahuje návrhy a doporučení pro zlepšení nástrojů marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of marketing communications in the selected organization DDM Astra Zlín. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part deals with the definition of a non-profit organization. It also mentions the benefits of non-profit organizations in various areas. It also explains the specifics of marketing in the public sector and the actual marketing communications tools, the organization's financing, and an explanation of the concept of fundraising. Two marketing situational analyses have also been selected. The practical part focuses on the means used in contemporary marketing communications and sources of financing. Towards the end of the thesis, qualitative research in the form of interviews is conducted and its overall summary is presented. The company is also subjected to a PEST and SWOT analysis. The thesis concludes with suggestions and recommendations for improving marketing communication tools.
Klíčová slova
nezisková organizace, zdroje financování, marketingová komunikace, příspěvková organizace
Klíčová slova v angličtině
non-profit organization, sources of financing, marketing communication, contributory organization
Rozsah průvodní práce
76
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingových komunikací ve vybrané organizaci DDM Astra Zlín. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá definicí neziskové organizace. Dále jsou zde zmíněny přínosy neziskových organizací v různých oblastech. Jsou zde vysvětlena specifika marketingu ve veřejném sektoru a samotné nástroje marketingových komunikací, financování organizace a vysvětlení pojmu fundraising. Také byly vybrány dvě marketingové situační analýzy. Praktická část se zaměřuje na využívané prostředky současné marketingové komunikace a zdroje financování. Ke konci práce je proveden kvalitativní průzkum formou rozhovorů a jeho celkové shrnutí. Organizace je podrobena PEST a SWOT analýze. Závěr práce obsahuje návrhy a doporučení pro zlepšení nástrojů marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of marketing communications in the selected organization DDM Astra Zlín. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part deals with the definition of a non-profit organization. It also mentions the benefits of non-profit organizations in various areas. It also explains the specifics of marketing in the public sector and the actual marketing communications tools, the organization's financing, and an explanation of the concept of fundraising. Two marketing situational analyses have also been selected. The practical part focuses on the means used in contemporary marketing communications and sources of financing. Towards the end of the thesis, qualitative research in the form of interviews is conducted and its overall summary is presented. The company is also subjected to a PEST and SWOT analysis. The thesis concludes with suggestions and recommendations for improving marketing communication tools.
Klíčová slova
nezisková organizace, zdroje financování, marketingová komunikace, příspěvková organizace
Klíčová slova v angličtině
non-profit organization, sources of financing, marketing communication, contributory organization
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické podklady pojednávající o marketingové komunikaci.
II. Praktická část
Charakterizujte vybranou organizaci.
Proveďte analýzu marketingové komunikace ve vybrané organizaci.
Vyhodnoťte výsledky získané analýzou a navrhněte opatření vedoucí ke zlepšení marketingové komunikace.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické podklady pojednávající o marketingové komunikaci.
II. Praktická část
Charakterizujte vybranou organizaci.
Proveďte analýzu marketingové komunikace ve vybrané organizaci.
Vyhodnoťte výsledky získané analýzou a navrhněte opatření vedoucí ke zlepšení marketingové komunikace.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-875-0001-9.
BAINES, Paul, Chris FILL a Kelly PAGE. Marketing. 2nd ed. Oxford: Oxford University Press, 2011, 756 s. ISBN 978-0-19-957-961-7.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018, 285 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
KRECHOVSKÁ, Michaela, Pavlína HEJDUKOVÁ a Dita HOMMEROVÁ. Řízení neziskových organizací: klíčové oblasti pro jejich udržitelnost. Praha: Grada Publishing, 2018, 203 s. ISBN 978-80-247-3075-2.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Úspěšná nezisková organizace. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011, 155 s. ISBN 978-80-247-4041-6.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-875-0001-9.
BAINES, Paul, Chris FILL a Kelly PAGE. Marketing. 2nd ed. Oxford: Oxford University Press, 2011, 756 s. ISBN 978-0-19-957-961-7.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018, 285 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
KRECHOVSKÁ, Michaela, Pavlína HEJDUKOVÁ a Dita HOMMEROVÁ. Řízení neziskových organizací: klíčové oblasti pro jejich udržitelnost. Praha: Grada Publishing, 2018, 203 s. ISBN 978-80-247-3075-2.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Úspěšná nezisková organizace. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011, 155 s. ISBN 978-80-247-4041-6.