Táto bakalárska práca sa zaoberá možnosťami pre zostrojenie vhodného výkonového výstupného rozhrania pre výukový vývojový kit FRDM-KL25Z. Cieľom je dané rothranie správne navrhnúť, zostrojiť a napísať jeho softwarovú podporu. V teoretickej časti sa práca zaoberá problematikou a možnosťami, ktoré vedú k zostrojeniu rozhrania. Praktická časť čerpá s rothodnutí v teoretickej časti a obsahuje ako samotnú fyzickú realizáciu rozhrania tak aj softwarovú podporu pre jeho ovládanie.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis deals with the possibilities of constructing a suitable power output interface for the educational development kit FRDM-KL25Z. The goal is to correctly design, construct, and develop its software support. The theoretical part of the thesis addresses the issues and possibilities that lead to the construction of the interface. The practical part builds upon the decisions made in the theoretical part and includes both the physical realization of the interface and the software support for its control.
Táto bakalárska práca sa zaoberá možnosťami pre zostrojenie vhodného výkonového výstupného rozhrania pre výukový vývojový kit FRDM-KL25Z. Cieľom je dané rothranie správne navrhnúť, zostrojiť a napísať jeho softwarovú podporu. V teoretickej časti sa práca zaoberá problematikou a možnosťami, ktoré vedú k zostrojeniu rozhrania. Praktická časť čerpá s rothodnutí v teoretickej časti a obsahuje ako samotnú fyzickú realizáciu rozhrania tak aj softwarovú podporu pre jeho ovládanie.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis deals with the possibilities of constructing a suitable power output interface for the educational development kit FRDM-KL25Z. The goal is to correctly design, construct, and develop its software support. The theoretical part of the thesis addresses the issues and possibilities that lead to the construction of the interface. The practical part builds upon the decisions made in the theoretical part and includes both the physical realization of the interface and the software support for its control.
Proveďte hardwarový návrh rozšiřujícího modulu výkonového výstupního rozhraní pro výukovou vývojovou desku FRDM-KL25Z.
Realizujte navržený modul rozhraní.
Vytvořte podpůrné programové vybavení modulu a ukázkovou aplikaci.
Ověřte funkci modulu rozhraní.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši na dané téma.
Proveďte hardwarový návrh rozšiřujícího modulu výkonového výstupního rozhraní pro výukovou vývojovou desku FRDM-KL25Z.
Realizujte navržený modul rozhraní.
Vytvořte podpůrné programové vybavení modulu a ukázkovou aplikaci.
Ověřte funkci modulu rozhraní.
Seznam doporučené literatury
FROHN, Manfred. Elektronika: polovodičové součástky a základní zapojení. Praha: BEN - technická literatura, 2006. ISBN 8073001233.
JURÁNEK, Antonín a Miroslav HRABOVSKÝ. EAGLE pro začátečníky /: uživatelská a referenční příručka :. 2. vydání. Praha: BEN - technická literatura, 2007, 191 s. ISBN 80-730-0213-2.
NXP Semiconductors. Kinetis KL25 Sub-Family 48 MHz Cortex-M0+ Based Microcontroller with USB, [online]. 2014 [cit. 2021-11-23]. Dostupné z: http://www.nxp.com
VÁŇA, Vladimír. ARM pro začátečníky. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2009, 195 s. ISBN 978-80-7300-246-6.
Seznam doporučené literatury
FROHN, Manfred. Elektronika: polovodičové součástky a základní zapojení. Praha: BEN - technická literatura, 2006. ISBN 8073001233.
JURÁNEK, Antonín a Miroslav HRABOVSKÝ. EAGLE pro začátečníky /: uživatelská a referenční příručka :. 2. vydání. Praha: BEN - technická literatura, 2007, 191 s. ISBN 80-730-0213-2.
NXP Semiconductors. Kinetis KL25 Sub-Family 48 MHz Cortex-M0+ Based Microcontroller with USB, [online]. 2014 [cit. 2021-11-23]. Dostupné z: http://www.nxp.com
VÁŇA, Vladimír. ARM pro začátečníky. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2009, 195 s. ISBN 978-80-7300-246-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh řešení práce z pohledu spolupráce autora s vedoucím práce nebyl vůbec optimální - poslední kontakt s diplomantem proběhl po 2. kontrolním dnu, ze kterého jsem nabyl přesvědčení, že postup řešení práce je v pořádku. Po delší odmlce jsem byl 2 dny před odevzdáním seznámen s aktuálním stavem práce, díky čemuž jsem již nebyl schopen jakkoliv korigovat její obsah. (dr. Dostálek)
1. Jakým způsobem jste implementoval komunikaci mezi mikropočítačem a modulem ESP-01? Jaká je úloha webové aplikace? Podstatné části teoretické části jsou doslova převzaty z dokumentu "Výkonové polovodičové súčiastky", autor Jaroslav Dudrik, která ovšem není citována - citace u těchto částí odkazují na knihu [1] a to pouze u obrázků. U textu odkazy na zdroj uvedeny nejsou vůbec. V praktické části je definováno mnoho požadavků na výsledek práce, které ovšem působí dojmem, že jsou převzaty z popisů jiných systémů a nevztahují se k cílům práce. Jde např. o požadavek na programovací rozhraní, které nedává smysl v rozšiřujícím modulu pro výkonové výstupy (str. 34), nebo požadavky na implementace mechanizmu cache, funkce pro správu uživatelů a implementace databáze na str. 35. Student si přizpůsobil zadání tak, že místo vytvoření výstupního rozhraní pro vývojovou desku navrhl použít hotový modul pro řízení motorů. To by samo o sobě nemuselo být na závadu, i když záměrem zadání bylo zřejmě vytvořit univerzální modul přímo připojitelný k výukové desce, namísto použití propojovacích kabelů. Problém vidím v tom, že vytvořená knihovna pro řízení motorů nepůsobí dojmem, že by mohla být funkční. V odevzdaných přílohách není přiložen kód programu, který by umožnil knihovnu otestovat. (dr. Dolinay)
Práce bude dopracována v souladu se zadáním a výstupy posudků vedoucího a oponenta a doporučením komise.