Bakalářská práce se zabývá tvorbou prototypu mobilní aplikace pro vzdělávání. Cílem aplikace je uživatelům jednoduše a rychle zpřístupnit kvalitní informace o požadovaném tématu. Základní datovou strukturou v aplikaci je "List", který obsahuje více typů výukových materiálů. Uživatelé mohou vytvořit vlastní List, nebo vyhledat a získat List od ověřených autorů. První část je zaměřena na průzkum trhu a studium konkurence v oblasti vzdělávacích mobilních aplikací. Průzkum obsahuje porovnání podobných platforem a jejich zhodnocení. Druhá část představuje koncept a filozofii projektu spolu s nejdůležitějšími funkcionalitami. Třetí část definuje funkcionální a nefunkcionální požadavky aplikace na základě předešlého průzkumu. Dále uvádí základní srovnání prototypu s konkurencí. Čtvrtá část obsahuje návrh vzhledu uživatelského rozhraní s použitím základních pravidel pro tvorbu grafického designu. Poslední část je zaměřena na implementaci aplikace v nativním frameworku SwiftUI. Dále předvede datové modely, strukturalizaci databáze a příklady testovaní iOS aplikace.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the creation of a prototype of a mobile application for education. The aim of the application is to provide users with easy and quick access to quality information on the desired topic. The basic data structure in the application is "List" which contains multiple types of learning materials. Users can create their own List or search and retrieve List from verified authors. The first part focuses on market research and studying competitors in the field of educational mobile applications. The survey includes a comparison of similar platforms and their evaluation. The second part presents the concept and philosophy of the project along with the most important functionalities. The third part defines the functional and non-functional requirements of the application based on the previous research. It also provides a basic comparison of the prototype with the competitors. The fourth part contains the design of the user interface using basic graphic design rules. The last section focuses on the implementation of the application in the native SwiftUI framework. It also demonstrates data models, database structuring, and examples of iOS app testing.
educational mobile app, educational materials, prototype, user interface, app implementation, SwiftUI, database, iOS
Rozsah průvodní práce
93
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tvorbou prototypu mobilní aplikace pro vzdělávání. Cílem aplikace je uživatelům jednoduše a rychle zpřístupnit kvalitní informace o požadovaném tématu. Základní datovou strukturou v aplikaci je "List", který obsahuje více typů výukových materiálů. Uživatelé mohou vytvořit vlastní List, nebo vyhledat a získat List od ověřených autorů. První část je zaměřena na průzkum trhu a studium konkurence v oblasti vzdělávacích mobilních aplikací. Průzkum obsahuje porovnání podobných platforem a jejich zhodnocení. Druhá část představuje koncept a filozofii projektu spolu s nejdůležitějšími funkcionalitami. Třetí část definuje funkcionální a nefunkcionální požadavky aplikace na základě předešlého průzkumu. Dále uvádí základní srovnání prototypu s konkurencí. Čtvrtá část obsahuje návrh vzhledu uživatelského rozhraní s použitím základních pravidel pro tvorbu grafického designu. Poslední část je zaměřena na implementaci aplikace v nativním frameworku SwiftUI. Dále předvede datové modely, strukturalizaci databáze a příklady testovaní iOS aplikace.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the creation of a prototype of a mobile application for education. The aim of the application is to provide users with easy and quick access to quality information on the desired topic. The basic data structure in the application is "List" which contains multiple types of learning materials. Users can create their own List or search and retrieve List from verified authors. The first part focuses on market research and studying competitors in the field of educational mobile applications. The survey includes a comparison of similar platforms and their evaluation. The second part presents the concept and philosophy of the project along with the most important functionalities. The third part defines the functional and non-functional requirements of the application based on the previous research. It also provides a basic comparison of the prototype with the competitors. The fourth part contains the design of the user interface using basic graphic design rules. The last section focuses on the implementation of the application in the native SwiftUI framework. It also demonstrates data models, database structuring, and examples of iOS app testing.
educational mobile app, educational materials, prototype, user interface, app implementation, SwiftUI, database, iOS
Zásady pro vypracování
Proveďte průzkum trhu v oblasti vzdělávacích mobilních aplikací pro iOS.
Proveďte literární rešerši a popište nástroje pro programování nativních aplikací na platformě iOS.
Definujte funkční a nefunkční požadavky pro prototyp aplikace.
Popište návrh uživatelského rozhraní prototypu.
Vytvořte prototyp aplikace za použití frameworku SwiftUI a popište důležité části implementace, datové modely a strukturu databáze.
Zásady pro vypracování
Proveďte průzkum trhu v oblasti vzdělávacích mobilních aplikací pro iOS.
Proveďte literární rešerši a popište nástroje pro programování nativních aplikací na platformě iOS.
Definujte funkční a nefunkční požadavky pro prototyp aplikace.
Popište návrh uživatelského rozhraní prototypu.
Vytvořte prototyp aplikace za použití frameworku SwiftUI a popište důležité části implementace, datové modely a strukturu databáze.
Seznam doporučené literatury
SMYTH, Neil. SwiftUI Essentials: Learn to Develop iOS Apps Using SwiftUI, Swift 5.5 and Xcode 13. IOS 15 Edition. Payload Media, 2022. ISBN 978-1951442439.
BERLIN, Josh a René CACHEAUX, FERGUSON, Darren, ed. Advanced iOS App Architecture: Real-World App Architecture in Swift. Fourth Edition. Razeware LLC, 2022. ISBN 978-1950325610.
The Swift Programming Language (Swift 5.7) [online]. Cupertino: Apple Inc., 2022 [cit. 2022-10-09]. Dostupné z: https://docs.swift.org/swift-book/
ADAMS, Sean, Peter DAWSON, John FOSTER a Tony SEDDON. Graphic Design Rules: 365 Essential DOS and Don'ts. Revised edition with a new introduction by Sean Adams. New York: Princeton Architectural Press, 2020. ISBN 978-1616898762.
Xcode: Apple Developer Documentation [online]. Cupertino: Apple Inc., 2022 [cit. 2022-10-09]. Dostupné z: https://developer.apple.com/documentation/xcode
MISHRA, Abhishek. IOS Code Testing: Test-Driven Development and Behavior-Driven Development with Swift. New York: Apress, 2017. ISBN 978-1484226902.
WOOD, Brian. Adobe XD Classroom in a Book (2020 release). San Jose: Adobe Press, 2020. ISBN 978-0136583806.
Seznam doporučené literatury
SMYTH, Neil. SwiftUI Essentials: Learn to Develop iOS Apps Using SwiftUI, Swift 5.5 and Xcode 13. IOS 15 Edition. Payload Media, 2022. ISBN 978-1951442439.
BERLIN, Josh a René CACHEAUX, FERGUSON, Darren, ed. Advanced iOS App Architecture: Real-World App Architecture in Swift. Fourth Edition. Razeware LLC, 2022. ISBN 978-1950325610.
The Swift Programming Language (Swift 5.7) [online]. Cupertino: Apple Inc., 2022 [cit. 2022-10-09]. Dostupné z: https://docs.swift.org/swift-book/
ADAMS, Sean, Peter DAWSON, John FOSTER a Tony SEDDON. Graphic Design Rules: 365 Essential DOS and Don'ts. Revised edition with a new introduction by Sean Adams. New York: Princeton Architectural Press, 2020. ISBN 978-1616898762.
Xcode: Apple Developer Documentation [online]. Cupertino: Apple Inc., 2022 [cit. 2022-10-09]. Dostupné z: https://developer.apple.com/documentation/xcode
MISHRA, Abhishek. IOS Code Testing: Test-Driven Development and Behavior-Driven Development with Swift. New York: Apress, 2017. ISBN 978-1484226902.
WOOD, Brian. Adobe XD Classroom in a Book (2020 release). San Jose: Adobe Press, 2020. ISBN 978-0136583806.
Přílohy volně vložené
1 CD - zdrojový kód
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student v prezentaci seznámil komisi s výsledky své bakalářské práce. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
dr. Král:
Databáze řeší i správu a autentizaci uživatelů?
Jak se MVVM používá na SwiftUI?
Student na položené dotazy odpověděl a reagoval pohotově.