Bakalářská práce je zaměřena na vytvoření Business modelu pro založení cukrárny ve Valašském Meziříčí. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části práce je zpracována relevantní literární rešerše, týkající se podnikání v České republice, Business modelu a rozdílu mezi Business Model Canvas a Lean Canvas, marketingu a marketingové mixu a v poslední řadě analýzám, díky kterým bude zpracována praktická část. Praktická část začíná analýzou vnějšího a vnitřního prostředí zamýšlené cukrárny. K rozboru jsou použity tyto analýzy: PEST analýza, Porterova analýza pěti konkurenčních sil a SWOT analýza. Praktická část je doplněna kvalitativním dotazníkem. Praktickou část zakončuje Business Model vytvořený za pomoci Lean Canvas a jeho ekonomické vyčíslení. Cílem této bakalářské práce je tedy vytvoření Business Modelu cukrárny, abych zjistil, zda se ji v dnešní situaci a podmínkách vyplatí založit.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the creation of a Business Model for the establishment of a bakery in Valašské Meziříčí. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. In the theoretical part of the thesis, the relevant literature research is processed, concerning business in the Czech Republic, Business Model and the difference between Business Model Canvas and Lean Canvas, marketing, and marketing mix and finally the analysis, which will help to process the practical part. The practical part starts with an analysis of the external and internal environment of the intended bakery. The following analyses are used: the PEST analysis, Porter's five competitive forces analysis and SWOT analysis. The practical part is complemented by a qualitative questionnaire. The practical part concludes with the Business Model created using Lean Canvas and its economic quantification. Thus, the aim of this bachelor's thesis is to create a Business Model of a bakery to find out whether it is worth starting one in today's situation and conditions.
Klíčová slova
business model, lean canvas, cukrárna, PEST analýza, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
business model, lean canvas, bakery, PEST analysis, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
92 s. (121 408)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na vytvoření Business modelu pro založení cukrárny ve Valašském Meziříčí. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části práce je zpracována relevantní literární rešerše, týkající se podnikání v České republice, Business modelu a rozdílu mezi Business Model Canvas a Lean Canvas, marketingu a marketingové mixu a v poslední řadě analýzám, díky kterým bude zpracována praktická část. Praktická část začíná analýzou vnějšího a vnitřního prostředí zamýšlené cukrárny. K rozboru jsou použity tyto analýzy: PEST analýza, Porterova analýza pěti konkurenčních sil a SWOT analýza. Praktická část je doplněna kvalitativním dotazníkem. Praktickou část zakončuje Business Model vytvořený za pomoci Lean Canvas a jeho ekonomické vyčíslení. Cílem této bakalářské práce je tedy vytvoření Business Modelu cukrárny, abych zjistil, zda se ji v dnešní situaci a podmínkách vyplatí založit.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the creation of a Business Model for the establishment of a bakery in Valašské Meziříčí. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. In the theoretical part of the thesis, the relevant literature research is processed, concerning business in the Czech Republic, Business Model and the difference between Business Model Canvas and Lean Canvas, marketing, and marketing mix and finally the analysis, which will help to process the practical part. The practical part starts with an analysis of the external and internal environment of the intended bakery. The following analyses are used: the PEST analysis, Porter's five competitive forces analysis and SWOT analysis. The practical part is complemented by a qualitative questionnaire. The practical part concludes with the Business Model created using Lean Canvas and its economic quantification. Thus, the aim of this bachelor's thesis is to create a Business Model of a bakery to find out whether it is worth starting one in today's situation and conditions.
Klíčová slova
business model, lean canvas, cukrárna, PEST analýza, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
business model, lean canvas, bakery, PEST analysis, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši zaměřenou na zpracování business modelu a formulujte teoretická východiska pro zpracování praktické části.
II. Praktická část
Proveďte analýzu konkurence cukráren v oblasti Valašské Meziříčí.
Zpracujte business model na založení cukrárny.
Projekt podrobte nákládové, rizikové a časové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši zaměřenou na zpracování business modelu a formulujte teoretická východiska pro zpracování praktické části.
II. Praktická část
Proveďte analýzu konkurence cukráren v oblasti Valašské Meziříčí.
Zpracujte business model na založení cukrárny.
Projekt podrobte nákládové, rizikové a časové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ABRAMS, Rhonda. Successful Business Plan: Secrets & Strategies. 7th ed. Palo Alto, California: PlanningShop, 2019, 444 s. ISBN 978-1-933895-82-6.
BOUČKOVÁ, Jana a kol., Marketing. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2003, 432 s. ISBN 80-7179-577-1.
HANZELKOVÁ, Alena, Miloslav KEŘKOVSKÝ a Oldřich VYKYPĚL. Strategické řízení: teorie pro praxi. 3. vyd. přeprac. Praha: C. H. Beck, 2017, 256 s. ISBN 978-80-7400-637-1.
HORÁKOVÁ, Helena. Marketingové strategie. 1. vyd. Praha: IDEA SERVIS, 2014, 104 s. ISBN 978-80-85970-81-4.
OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. 1. vyd. V Brně: BizBooks, 2012, 278 s. ISBN 978-80-265-0025-4.
Seznam doporučené literatury
ABRAMS, Rhonda. Successful Business Plan: Secrets & Strategies. 7th ed. Palo Alto, California: PlanningShop, 2019, 444 s. ISBN 978-1-933895-82-6.
BOUČKOVÁ, Jana a kol., Marketing. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2003, 432 s. ISBN 80-7179-577-1.
HANZELKOVÁ, Alena, Miloslav KEŘKOVSKÝ a Oldřich VYKYPĚL. Strategické řízení: teorie pro praxi. 3. vyd. přeprac. Praha: C. H. Beck, 2017, 256 s. ISBN 978-80-7400-637-1.
HORÁKOVÁ, Helena. Marketingové strategie. 1. vyd. Praha: IDEA SERVIS, 2014, 104 s. ISBN 978-80-85970-81-4.
OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. 1. vyd. V Brně: BizBooks, 2012, 278 s. ISBN 978-80-265-0025-4.
Přílohy volně vložené
žádné
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího: 1.Jaké legislativní změny mohou ovlivnit zvažované podnikání? - otázka komisí nepoložena, 2.Uveďte kritéria výběru konkurenčních firem a specifikujte volbu respondentů, kteří vám pomohli vytvořit jejich strategický profil. – otázka komisí nepoložena, 3. Uveďte unikátní hodnotovou nabídku pomocí trefného sdělení, které bude zdůvodňovat, proč by měli mít zákazníci zájem navštívit právě vaši kavárnu. – otázka komisí nepoložena
4. Čím se vaše kavárna odlišuje od konkurenčních kaváren? Definujte klíčovou neférovou výhodu. – zodpovězeno částečně
5. S jakými maržemi budete pracovat u klíčových produktů vaší kavárny? – zodpovězeno zcela
Otázky oponenta: 1. Jak může průměrná hrubá mzda ovlivnit chod cukrárny (str. 46)? Porovnejte také možný dopad a rozdíl s ukazatelem minimální mzdy. – otázka komisí nepoložena
2. Kolik zaměstnanců na HPP/DPP/DPČ plánujete v cukrárně mít vzhledem k výši mzdových měsíčních nákladů 22 000 Kč? Vzhledem k následujícímu výroku ve shrnutí dotazníkového šetření na str. 68 – zodpovězeno částečně
3. Odůvodněte, proč jste nevypracoval plán Cash Flow, když v teoretické části uvádíte, že je zásadní pro business model a máte ho také zvolený jako klíčovou metriku v Lean Canvas. Dále zdůvodněte důležitost Cash Flow v počátcích podnikání. – zodpovězeno částečně
4. Jak jste postupoval při cenotvorbě produktů, které bude cukrárna nabízet? V analytické části máte uvedenou průměrnou cenu za kávu a dezert, kterou jsou zákaznici ochotni zaplatit 158 Kč, nicméně výslednou cenu máte v rámci business modelu nastavenou na 45 Kč za kávu a 50 Kč za dezert. – zodpovězeno zcela, Další otázky: Doc. Švecová: Máte živnost? Kdo bude vyrábět nabízení produkty? – zodpovězeno částečně, Doc. Kozák: SWOT analýza, v příležitostech, jsou to faktory, které nemůže vůbec ovlivnit? – zodpovězeno částečně, Ing. Papadaki: Mzdové náklady a N na reklamu, co je v tom obsaženo? – zodpovězeno částečně