Diplomová práce se zabývá zpracováním business modelu nového podniku cestovního ruchu, což je zároveň i jejím hlavním cílem. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmů souvisejících s tématem práce. Jednotlivé kapitoly vysvětlují problematiku podnikání, dále také business modely, cestovní ruch a analýzy, které jsou využité v práci. V praktické části je nejprve provedena analýza trhu, následně pak analýza předpokladů cestovního ruchu ve vybrané oblasti pro podnikání a analýza konkurenčních subjektů v téže oblasti. Na rozbor podnikového prostředí jsou využity dva nástroje: SWOT analýza a PESTLE analýza. Poznatky získané z provedených analýz jsou zakomponovány do tvorby business modelu zamýšleného podnikání. Vytvořený business model je nakonec ekonomicky zhodnocen a podroben rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the design of the business model of a new tourism enterprise, which is also its main goal. The theoretical part focuses on the definition of terms related to the topic of the thesis. Individual chapters explain entrepreneurship, as well as business models, tourism and analyzes that are used in the work. The practical part begins with a market analysis, followed by an analysis of the prerequisites of tourism in the selected area for business and an analysis of competing entities at the same area. To analyze the business environment, two tools are used: SWOT analysis and PESTLE analysis. The findings from the performed analyzes are incorporated into the creation of a business model of the intended business. The created business model is finally economically evaluated and subjected to risk analysis.
Klíčová slova
Klíčová slova: business model, lean canvas, cestovní ruch, canvas
Klíčová slova v angličtině
Keywords: business model, lean canvas, tourism, canvas
Rozsah průvodní práce
152 s. (252 394 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá zpracováním business modelu nového podniku cestovního ruchu, což je zároveň i jejím hlavním cílem. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmů souvisejících s tématem práce. Jednotlivé kapitoly vysvětlují problematiku podnikání, dále také business modely, cestovní ruch a analýzy, které jsou využité v práci. V praktické části je nejprve provedena analýza trhu, následně pak analýza předpokladů cestovního ruchu ve vybrané oblasti pro podnikání a analýza konkurenčních subjektů v téže oblasti. Na rozbor podnikového prostředí jsou využity dva nástroje: SWOT analýza a PESTLE analýza. Poznatky získané z provedených analýz jsou zakomponovány do tvorby business modelu zamýšleného podnikání. Vytvořený business model je nakonec ekonomicky zhodnocen a podroben rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the design of the business model of a new tourism enterprise, which is also its main goal. The theoretical part focuses on the definition of terms related to the topic of the thesis. Individual chapters explain entrepreneurship, as well as business models, tourism and analyzes that are used in the work. The practical part begins with a market analysis, followed by an analysis of the prerequisites of tourism in the selected area for business and an analysis of competing entities at the same area. To analyze the business environment, two tools are used: SWOT analysis and PESTLE analysis. The findings from the performed analyzes are incorporated into the creation of a business model of the intended business. The created business model is finally economically evaluated and subjected to risk analysis.
Klíčová slova
Klíčová slova: business model, lean canvas, cestovní ruch, canvas
Klíčová slova v angličtině
Keywords: business model, lean canvas, tourism, canvas
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši týkající se oblasti podnikání, business modelů a cestovního ruchu.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav trhu a konkurence.
Navrhněte business model nového podniku cestovního ruchu.
Ekonomicky zhodnoťte navrhovaný business model.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši týkající se oblasti podnikání, business modelů a cestovního ruchu.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav trhu a konkurence.
Navrhněte business model nového podniku cestovního ruchu.
Ekonomicky zhodnoťte navrhovaný business model.
Závěr
Seznam doporučené literatury
MAURYA, Ash. Running Lean: Iterate from Plan A to a Plan That Works. 3rd Edition. USA: O´Reilly Media, 2022, 240 s. ISBN 978-1-098-10877-9.
SRPOVÁ, Jitka a kolektiv. Začínáme podnikat. Praha: Grada, 2020, 264 s. ISBN 987-80-271-2253-0.
SUWELACK, Thomas, Manuel STEGEMANN a Ang FENG XIA. Creating a Customer Experience-Centric Startup. Switzerland: Springer, 2022, 169 s. ISBN 978-3-030-92457-7.
SVOBODOVÁ, Ivana a Michal ANDERA. Od nápadu k podnikatelskému plánu. Praha: Grada, 2017, 232 s. ISBN 978-80-271-0407-9.
ŠAFROVÁ DRÁŠILOVÁ, Alena. Základy úspěšného podnikání. Praha: Grada, 2019, 248 s. ISBN 987-80-271-2182-3.
Seznam doporučené literatury
MAURYA, Ash. Running Lean: Iterate from Plan A to a Plan That Works. 3rd Edition. USA: O´Reilly Media, 2022, 240 s. ISBN 978-1-098-10877-9.
SRPOVÁ, Jitka a kolektiv. Začínáme podnikat. Praha: Grada, 2020, 264 s. ISBN 987-80-271-2253-0.
SUWELACK, Thomas, Manuel STEGEMANN a Ang FENG XIA. Creating a Customer Experience-Centric Startup. Switzerland: Springer, 2022, 169 s. ISBN 978-3-030-92457-7.
SVOBODOVÁ, Ivana a Michal ANDERA. Od nápadu k podnikatelskému plánu. Praha: Grada, 2017, 232 s. ISBN 978-80-271-0407-9.
ŠAFROVÁ DRÁŠILOVÁ, Alena. Základy úspěšného podnikání. Praha: Grada, 2019, 248 s. ISBN 987-80-271-2182-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího:
Kterou tržní příležitost považujete za zásadní v případě vašeho BM? – zodpovězeno zcela
Čím se bude vámi navržený BM odlišovat od stávajících konkurentů? Vymezte vaši konkurenční výhodu. – zodpovězeno zcela
Co jsou tři klíčové silné stránky Vašeho BM? – zodpovězeno zcela
V projektové části uvádíte plátno navrženého BM? O jakou iteraci se jedná? – zodpovězeno zcela
Otázky oponenta:
Věnujte se především otázkám a připomínkám viz hodnocení bodu 4. Praktická část práce. – zodpovězeno částečně
Další otázky:
Doc. Ing. Zuzana Tučková, Ph.D.: Jaká bude hlavní cílová skupina a další cílové skupiny? Jak se zaměříte na seniory? - zodpovězeno zcela