Cílem této bakalářské práce je upozornit na důležitost jednotné firemní grafiky a navrhnout ucelený koncept firemního designu.
Teoretická část práce je zaměřena na obecný popis korporátní identity, je vysvětleno její rozdělení a to, jak se používá. Dále vysvětluje, jak přistupovat ke tvorbě firemního loga a k následné tvorbě grafického manuálu. Část práce se zaměřuje také na popis tvorby akcidenčních tiskovin, které může firma používat ke své prezentaci nebo propagaci.
V praktické části práce je navrhnuto řešení, jak by ministerstva České republiky mohla docílit jednotného vizuálního stylu. Jsou zpracována dvě řešení, kdy v prvním řešení ministerstva používají sdílenou identitu a základ loga je pro všechna stejný a ve druhém řešení má každé ministerstvo logo své.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to highlight the importance of uniform corporate graphics and to propose a coherent concept of corporate design.
The theoretical part of the thesis is focused on the general description of corporate identity, its division and how it is used is explained. It also explains how to approach the creation of a corporate logo and the subsequent creation of a graphic manual. Part of the work also focuses on describing the creation of stock printed materials that a company can use to present or promote itself.
In the practical part of the thesis, a solution is proposed on how the ministries of the Czech Republic could achieve a uniform visual style. Two solutions are developed, where in the first solution the ministries use a shared identity and the basis of the logo is the same for all of them and in the second solution each ministry has its own logo.
Cílem této bakalářské práce je upozornit na důležitost jednotné firemní grafiky a navrhnout ucelený koncept firemního designu.
Teoretická část práce je zaměřena na obecný popis korporátní identity, je vysvětleno její rozdělení a to, jak se používá. Dále vysvětluje, jak přistupovat ke tvorbě firemního loga a k následné tvorbě grafického manuálu. Část práce se zaměřuje také na popis tvorby akcidenčních tiskovin, které může firma používat ke své prezentaci nebo propagaci.
V praktické části práce je navrhnuto řešení, jak by ministerstva České republiky mohla docílit jednotného vizuálního stylu. Jsou zpracována dvě řešení, kdy v prvním řešení ministerstva používají sdílenou identitu a základ loga je pro všechna stejný a ve druhém řešení má každé ministerstvo logo své.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to highlight the importance of uniform corporate graphics and to propose a coherent concept of corporate design.
The theoretical part of the thesis is focused on the general description of corporate identity, its division and how it is used is explained. It also explains how to approach the creation of a corporate logo and the subsequent creation of a graphic manual. Part of the work also focuses on describing the creation of stock printed materials that a company can use to present or promote itself.
In the practical part of the thesis, a solution is proposed on how the ministries of the Czech Republic could achieve a uniform visual style. Two solutions are developed, where in the first solution the ministries use a shared identity and the basis of the logo is the same for all of them and in the second solution each ministry has its own logo.
Vytvořte literární rešerši na téma "Design, vývoj a význam firemních log".
Popište zásady použití jednotného vizuálního stylu (Corporate Design) a dále prvky vizuální prezentace společnosti jako součásti firemní identity (Corporate Identity).
Sumarizujte postupy prací jednotlivých akcidenčních tiskovin, které firma může využívat ke své propagaci (vizitky, plakát, pozvánka, reklamní předměty).
Popište zásady a postupy při tvorbě loga společnosti.
Všechny výše popsané zásady a postupy využijte návrhu konceptu jednotlivých prvků vizuální prezentace konkrétní společnosti.
Zásady pro vypracování
Vytvořte literární rešerši na téma "Design, vývoj a význam firemních log".
Popište zásady použití jednotného vizuálního stylu (Corporate Design) a dále prvky vizuální prezentace společnosti jako součásti firemní identity (Corporate Identity).
Sumarizujte postupy prací jednotlivých akcidenčních tiskovin, které firma může využívat ke své propagaci (vizitky, plakát, pozvánka, reklamní předměty).
Popište zásady a postupy při tvorbě loga společnosti.
Všechny výše popsané zásady a postupy využijte návrhu konceptu jednotlivých prvků vizuální prezentace konkrétní společnosti.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka, Jiří MIKEŠ a Jan BINAR. Image a firemní identita. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2020, 223 s. Expert. ISBN 9788027128419.
KAFKA, Ondřej a Michal KOTYZA. Logo & corporate identity. 3. přeprac. vyd. Praha: Kafka Design, c2014, 128 s. ISBN 9788026067719.
AIREY, David. Logo: nápad, návrh, realizace. Brno: Computer Press, 2010, 213 s. ISBN 9788025131510.
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press, 2003, 306 s. Praxe manažera. ISBN 8072268856.
HEALEY, Matthew. Co je branding?. V Praze: Slovart, 2008, 256 s. ISBN 9788073911676.
MCWADE, John. Jak na působivý grafický design: návrhy brožur, log, webů, newsletterů, vizitek či plakátů. Brno: Computer Press, 2011, 239 s. ISBN 9788025131183.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka, Jiří MIKEŠ a Jan BINAR. Image a firemní identita. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2020, 223 s. Expert. ISBN 9788027128419.
KAFKA, Ondřej a Michal KOTYZA. Logo & corporate identity. 3. přeprac. vyd. Praha: Kafka Design, c2014, 128 s. ISBN 9788026067719.
AIREY, David. Logo: nápad, návrh, realizace. Brno: Computer Press, 2010, 213 s. ISBN 9788025131510.
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press, 2003, 306 s. Praxe manažera. ISBN 8072268856.
HEALEY, Matthew. Co je branding?. V Praze: Slovart, 2008, 256 s. ISBN 9788073911676.
MCWADE, John. Jak na působivý grafický design: návrhy brožur, log, webů, newsletterů, vizitek či plakátů. Brno: Computer Press, 2011, 239 s. ISBN 9788025131183.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v krátké prezentaci seznámila komisi s výsledky své bakalářské práce. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta práce následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
dr. Sysala: Jak jste volila pořadí barev v logu?
doc. Vojtěšek: Jsou barvy použité pro loga dány nějakým logo manuálem?
Studentka na položené dotazy odpověděla a reagovala pohotově.