Tato práce se zabývá návrhem a vývojem webové aplikace pro vytváření rolových a simulačních her za účelem využití ve výuce. V teoretické části je nejdříve popsána problematika vývoje webových aplikací a dále následuje popis rolových a simulačních her, jejich využití ve výuce a rozdělení na fyzické a digitální hry. Praktická část se zabývá návrhem této aplikace, který zahrnuje analýzu požadavků, výběr architektury, popis způsobu ukládání dat a návrh uživatelského rozhraní. Dále jsou popsány veškeré použité technologie. Následující část se věnuje implementaci navrženého řešení a jejímu zabezpečení. Na závěr je popsán průběh testování aplikace, které probíhalo s reálnými uživateli, kteří budou aplikaci v budoucnu používat.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the design and development of a web application intended for creating educational role-playing and simulation games. In the theoretical part, the issues of web application development are first described, followed by a description of role-playing and simulation games, their use in education and the division into physical and digital games. The practical part deals with the design of this application, which includes requirements analysis, architecture selection, description of the data storage method and user interface design. Furthermore, all the technologies used are described. The following section deals with the implementation of the proposed solution and its security. Finally, the testing of the application is described, which was carried out with real users who will use the application in the future.
web application, role-play games, simulation, teaching, game creation, nuxt3, laravel, postgresql
Rozsah průvodní práce
84 s., přílohy: 2 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá návrhem a vývojem webové aplikace pro vytváření rolových a simulačních her za účelem využití ve výuce. V teoretické části je nejdříve popsána problematika vývoje webových aplikací a dále následuje popis rolových a simulačních her, jejich využití ve výuce a rozdělení na fyzické a digitální hry. Praktická část se zabývá návrhem této aplikace, který zahrnuje analýzu požadavků, výběr architektury, popis způsobu ukládání dat a návrh uživatelského rozhraní. Dále jsou popsány veškeré použité technologie. Následující část se věnuje implementaci navrženého řešení a jejímu zabezpečení. Na závěr je popsán průběh testování aplikace, které probíhalo s reálnými uživateli, kteří budou aplikaci v budoucnu používat.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the design and development of a web application intended for creating educational role-playing and simulation games. In the theoretical part, the issues of web application development are first described, followed by a description of role-playing and simulation games, their use in education and the division into physical and digital games. The practical part deals with the design of this application, which includes requirements analysis, architecture selection, description of the data storage method and user interface design. Furthermore, all the technologies used are described. The following section deals with the implementation of the proposed solution and its security. Finally, the testing of the application is described, which was carried out with real users who will use the application in the future.
Jez Humble, David Farley. Modern Software Engineering. New York City : Pearson Education (US), 2022. 9780137314911.
Zichermann, Gabe. Gamification by Design: Implementing Game Mechanics in Web and Mobile Apps. Sebastopol : O'Reilly Media, 2011. 9350234548.
Bill Scott, Theresa Neil. Designing web interfaces . Sebastopol : O'Reilly, 2009. 9780596516253.
Regina O. Obe, Leo S. Hsu. PostgreSQL : up and running. Sebastopol : O'Reilly, 2012. 9781449326333.
Marsh, Joel. UX pro začátečníky : (rychlokurz - 100 lekcí). Brno : Zoner Press, 2019. 9788074133978.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student odprezentoval výsledky své diplomové práce. Vedoucí diplomové práce přečetl posudky vedoucího a oponenta.
Student reagoval na dotazy z posudků i komise a celkově obhájil svou diplomovou práci velmi dobře.
Dotazy komise:
doktor Žáček - Lze považovat bezpečnost za funkcionální či nefunkcionální požadavek ?
prof. Šenkeřík a doktor Oulehla - Neviděl jsem screenshoty z aplikace ? Kde se nacházejí ? Máte zde ukázku ? Nemáte videoukázku nebo online ukázku ? Můžete prosím provést ukázku online ? V čem byla vytvořena domovská stránka aplikace ? Zkusil jste spolupráci s nějakou školou ?
doktor Oulehla - Kde je aplikace nasazená ?
doc. Sysel - Kdo je autorem obsahu ukázané hry ?
doktor Bližňák - Jak zruším vytvoření účet v rámci hry ? Když vytváříte uživatele, je potřeba uživatele mazat. Doporučuji práci stáhnout z online nebo přidat souhlas se zpracováním údajů. Probíhala diskuze o GDPR.