Tato diplomová práce se zaměřuje na vývoj herní aplikace s využitím Web3 a Non-Fungible
Tokens (NFT). Cílem práce je analyzovat současné podmínky a vytvořit optimální prostředí
pro vývoj a implementaci takové aplikace. Práce obsahuje teoretický přehled klíčových
aspektů, včetně webového vývoje a popisu fungování Ethereum Virtual Machine (EVM).
Praktická část se věnuje vývoji dvou webových aplikací, vytvoření a implementaci databáze
a čtyřvrstvého backendu pro zpracování a ukládání hráčských transakcí. Dále práce popisuje
vytvoření a implementaci NFT kolekce ve vhodném formátu pro blockchain hru. V závěru
je v práci zahrnuto vytvoření Unity asset package, který poslouží jako základ pro budoucí
vývoj kompletní aplikace.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the development of a game application using Web3 and Non-Fungible
Tokens (NFT). The aim of the thesis is to analyze the current conditions and to create an
optimal environment for the development and implementation of such an application. The
thesis contains a theoretical overview of key aspects, including web development and a
description of the functioning of the Ethereum Virtual Machine (EVM). The practical part
is devoted to the development of two web applications, the creation and implementation of
a database and a four-layer backend for processing and storing player transactions.
Furthermore, the thesis describes the creation and implementation of an NFT collection in a
suitable format for a blockchain game. Finally, the thesis includes the creation of a Unity
asset package that will serve as the basis for future development of a complete application.
Klíčová slova
NFT, Web3, Unity, Token, Blockchain, EVM, React, Web, Webová aplikace
Klíčová slova v angličtině
NFT, Web3, Unity, Token, Blockchain, EVM, React, Web, Web application
Rozsah průvodní práce
145 s. (186 433 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zaměřuje na vývoj herní aplikace s využitím Web3 a Non-Fungible
Tokens (NFT). Cílem práce je analyzovat současné podmínky a vytvořit optimální prostředí
pro vývoj a implementaci takové aplikace. Práce obsahuje teoretický přehled klíčových
aspektů, včetně webového vývoje a popisu fungování Ethereum Virtual Machine (EVM).
Praktická část se věnuje vývoji dvou webových aplikací, vytvoření a implementaci databáze
a čtyřvrstvého backendu pro zpracování a ukládání hráčských transakcí. Dále práce popisuje
vytvoření a implementaci NFT kolekce ve vhodném formátu pro blockchain hru. V závěru
je v práci zahrnuto vytvoření Unity asset package, který poslouží jako základ pro budoucí
vývoj kompletní aplikace.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the development of a game application using Web3 and Non-Fungible
Tokens (NFT). The aim of the thesis is to analyze the current conditions and to create an
optimal environment for the development and implementation of such an application. The
thesis contains a theoretical overview of key aspects, including web development and a
description of the functioning of the Ethereum Virtual Machine (EVM). The practical part
is devoted to the development of two web applications, the creation and implementation of
a database and a four-layer backend for processing and storing player transactions.
Furthermore, the thesis describes the creation and implementation of an NFT collection in a
suitable format for a blockchain game. Finally, the thesis includes the creation of a Unity
asset package that will serve as the basis for future development of a complete application.
Klíčová slova
NFT, Web3, Unity, Token, Blockchain, EVM, React, Web, Webová aplikace
Klíčová slova v angličtině
NFT, Web3, Unity, Token, Blockchain, EVM, React, Web, Web application
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši na zadané téma.
Vytvořte NFT kolekci ve vhodném standardu.
Navrhněte a zrealizujte databázi pro NFT kolekce.
Vytvořte webovou minting a informační aplikaci.
Věnujte pozornost zabezpečení webové aplikace.
Implementujte backendovou část pro herní aplikaci ve formě Unity Asset Package.
Vhodně popište postup a implementaci řešení.
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši na zadané téma.
Vytvořte NFT kolekci ve vhodném standardu.
Navrhněte a zrealizujte databázi pro NFT kolekce.
Vytvořte webovou minting a informační aplikaci.
Věnujte pozornost zabezpečení webové aplikace.
Implementujte backendovou část pro herní aplikaci ve formě Unity Asset Package.
Vhodně popište postup a implementaci řešení.
Seznam doporučené literatury
VAN HIJFTE, Stijn. Blockchain Platforms: A Look at the Underbelly of Distributed Platforms. Howest Applied University College: Morgan & Claypool Publishers. ISBN 9781681738932. Dostupné z: doi:10.2200/S01022ED1V01Y202006CSL011.
BUTTFIELD-ADDISON, Paris, Jon MANNING a Tim NUGENT. Unity Game Development Cookbook: Essentials for Every Game. O’Reilly Media, 2019. ISBN 978-93-5213-818-0.
JUDMAYER, Aljosha, Nicholas STIFTER, Katharina KROMBHOLZ a Edgar WEIPPL. Blocks and Chains Introduction to Bitcoin, Cryptocurrencies, and Their Consensus Mechanisms. Morgan & Claypool Publishers, 2017. ISBN 9781627057165. Dostupné z: doi:10.2200/S00773ED1V01Y201704SPT020.
SANTANA ROLDAN, Carlos. React 17 Design Patterns and Best Practices: Design, build, and deploy production-ready web applications using industry-standard practices. 3rd. Packt Publishing, 2021. ISBN 978-1800560444.
VAN HIJFTE, Stijn. Blockchain Platforms: A Look at the Underbelly of Distributed Platforms. Howest Applied University College: Morgan & Claypool Publishers. ISBN 9781681738932. Dostupné z: doi:10.2200/S01022ED1V01Y202006CSL011.
BUTTFIELD-ADDISON, Paris, Jon MANNING a Tim NUGENT. Unity Game Development Cookbook: Essentials for Every Game. O’Reilly Media, 2019. ISBN 978-93-5213-818-0.
JUDMAYER, Aljosha, Nicholas STIFTER, Katharina KROMBHOLZ a Edgar WEIPPL. Blocks and Chains Introduction to Bitcoin, Cryptocurrencies, and Their Consensus Mechanisms. Morgan & Claypool Publishers, 2017. ISBN 9781627057165. Dostupné z: doi:10.2200/S00773ED1V01Y201704SPT020.
SANTANA ROLDAN, Carlos. React 17 Design Patterns and Best Practices: Design, build, and deploy production-ready web applications using industry-standard practices. 3rd. Packt Publishing, 2021. ISBN 978-1800560444.