Má bakalářská práce je teoreticko-aplikačního charakteru. V první části jsou vymezeny stěžejní pojmy týkající se hudební tvořivosti v preprimárním vzdělávání. Předmětem druhé, praktické části je návrh konkrétní sady aktivit podporujících hudební tvořivost dětí v prostředí mateřské školy, dále ověření této sady a následně evaluace a doporučení pro praxi mateřských škol.
Anotace v angličtině
My thesis has a theoretical applicational character. The first part defines the key concepts and terms which are related to musical creativity in pre-primary education. The aim of the second, practical part is a suggestion of a specific set of activities, which are supporting children's musical creativity in the environment of a kindergarten, the validation of this set, and then the evaluation and recommendations for kindergarten practice.
Klíčová slova
hudba, tvořivost, hudební činnosti, hudební tvořivost
Má bakalářská práce je teoreticko-aplikačního charakteru. V první části jsou vymezeny stěžejní pojmy týkající se hudební tvořivosti v preprimárním vzdělávání. Předmětem druhé, praktické části je návrh konkrétní sady aktivit podporujících hudební tvořivost dětí v prostředí mateřské školy, dále ověření této sady a následně evaluace a doporučení pro praxi mateřských škol.
Anotace v angličtině
My thesis has a theoretical applicational character. The first part defines the key concepts and terms which are related to musical creativity in pre-primary education. The aim of the second, practical part is a suggestion of a specific set of activities, which are supporting children's musical creativity in the environment of a kindergarten, the validation of this set, and then the evaluation and recommendations for kindergarten practice.
Klíčová slova
hudba, tvořivost, hudební činnosti, hudební tvořivost
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o kreativitě v předškolním vzdělávání.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na tvořivost při hudebních činnostech v mateřské škole.
Příprava a zpracování sady aktivit podporujících hudební tvořivost dětí předškolního věku.
Realizace a ověření sady hudebních aktivit ve vybrané mateřské škole.
Evaluace sady, zpracování závěrů a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o kreativitě v předškolním vzdělávání.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na tvořivost při hudebních činnostech v mateřské škole.
Příprava a zpracování sady aktivit podporujících hudební tvořivost dětí předškolního věku.
Realizace a ověření sady hudebních aktivit ve vybrané mateřské škole.
Evaluace sady, zpracování závěrů a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Burton, S. L., & Taggart, C. C. (Eds.). (2011). Learning from Young Children Research in Early Childhood Music. Plymouth: Published in partnership with MENC: The National Association for Music Education.
Dongauser E. V., Nezhinskaya T. A., & Glazyrina, E. Yu. (2020). Development of Creative Abilities of Preschool Children Using Musical Digital Technologies. In E. V. Dongauser, Advances in Social Science, Education and Humanities Research, vol. 437 (pp. 187–191). Atlantis Press.
Lindeman, C. (2018). Musical Children: Engaging Children in Musical Experiences. New York: Taylor & Francis.
Slavíková, P. (2020). Dětská hudební tvořivost v preprimárním vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova.
Szobiová, E. (2016). Tvorivosť - poznávanie tajomstiev. Plzeň: Aleš Čeněk.
Žák, P. (2017). Kreativita a její rozvoj. Brno: Motiv Press.
Seznam doporučené literatury
Burton, S. L., & Taggart, C. C. (Eds.). (2011). Learning from Young Children Research in Early Childhood Music. Plymouth: Published in partnership with MENC: The National Association for Music Education.
Dongauser E. V., Nezhinskaya T. A., & Glazyrina, E. Yu. (2020). Development of Creative Abilities of Preschool Children Using Musical Digital Technologies. In E. V. Dongauser, Advances in Social Science, Education and Humanities Research, vol. 437 (pp. 187–191). Atlantis Press.
Lindeman, C. (2018). Musical Children: Engaging Children in Musical Experiences. New York: Taylor & Francis.
Slavíková, P. (2020). Dětská hudební tvořivost v preprimárním vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova.
Szobiová, E. (2016). Tvorivosť - poznávanie tajomstiev. Plzeň: Aleš Čeněk.
Žák, P. (2017). Kreativita a její rozvoj. Brno: Motiv Press.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svoji bakalářskou práci týkající se hudební tvořivosti dětí. Uvedla klíčové pojmy, cíle, výzkumný soubor, výsledky a doporučení pro praxi. Vedoucí ocenila aktuálnost tématu a různorodost hudebních aktivit. Doporučila lépe propracovat abstrakt. V teoretické části byla podle ní stěžejní třetí kapitola. Doporučení pro studentku bylo propracovat druhou kapitolu. Oponentka ocenila kvalitní zdroje. Cíl byl vymezen jasně. Doporučila lepší propracování tabulky. Aktivity byly popsány detailně a srozumitelně. Studentka odpovídala na otázku týkající zhodnocení aktivit v mateřské škole. Druhá otázka se týkala pokroku v tvůrčích projevech. Dr. Pacholík se zeptal podle čeho posuzovala pokrok. Studentka neznala přesné odpovědi na doplňující otázky.