Bakalářská práce pojednává o distančním vzdělávání dětí v mateřské škole pohledem učitele a ředitele mateřské školy. Teoretická část se zabývá distančním vzděláváním a e-learningem a jejich teoretickými východisky. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu. Metodou polostrukturovaného rozhovoru s učiteli a řediteli mateřských škol se zde zjišťuje, jak učitelé a ředitelé mateřských škol nahlížejí na distanční vzdělávání v mateřské škole. Zvláštní pozornost je věnována vlivu distančního vzdělávání na děti pohledem učitele a ředitele.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with distance education of children in kindergarten from the perspective of a teacher and a kindergarten principal. The theoretical part deals with distance education and e-learning and their theoretical background. The practical part presents the results of a qualitative research. The method of semi-structured interviews with kindergarten teachers and principals is used to find out how kindergarten teachers and principals view distance education in kindergarten. Special attention is paid to the impact of distance education on children from the teacher's and principal's perspective.
Klíčová slova
distanční vzdělávání, e-learning, digitální gramotnost, předškolní vzdělávání, mateřská škola
Klíčová slova v angličtině
distance education, e-learning, digital literacy, early childhood education, kindergarten
Rozsah průvodní práce
61 s. (102 028 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o distančním vzdělávání dětí v mateřské škole pohledem učitele a ředitele mateřské školy. Teoretická část se zabývá distančním vzděláváním a e-learningem a jejich teoretickými východisky. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu. Metodou polostrukturovaného rozhovoru s učiteli a řediteli mateřských škol se zde zjišťuje, jak učitelé a ředitelé mateřských škol nahlížejí na distanční vzdělávání v mateřské škole. Zvláštní pozornost je věnována vlivu distančního vzdělávání na děti pohledem učitele a ředitele.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with distance education of children in kindergarten from the perspective of a teacher and a kindergarten principal. The theoretical part deals with distance education and e-learning and their theoretical background. The practical part presents the results of a qualitative research. The method of semi-structured interviews with kindergarten teachers and principals is used to find out how kindergarten teachers and principals view distance education in kindergarten. Special attention is paid to the impact of distance education on children from the teacher's and principal's perspective.
Klíčová slova
distanční vzdělávání, e-learning, digitální gramotnost, předškolní vzdělávání, mateřská škola
Klíčová slova v angličtině
distance education, e-learning, digital literacy, early childhood education, kindergarten
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o distančním vzdělávání.
Vymezení terminologie a teoretických východisek o distančním vzdělávání a e-learningu v podmínkách mateřské školy.
Příprava metodologie výzkumu, stanovení výzkumných cílů a výzkumných otázek.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím interview s řediteli a učiteli mateřských škol.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a formulace závěrů výzkumu.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o distančním vzdělávání.
Vymezení terminologie a teoretických východisek o distančním vzdělávání a e-learningu v podmínkách mateřské školy.
Příprava metodologie výzkumu, stanovení výzkumných cílů a výzkumných otázek.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím interview s řediteli a učiteli mateřských škol.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a formulace závěrů výzkumu.
Seznam doporučené literatury
Černý, M., Chytková, D., Mazáčová, P., & Šimková, G. (2015). Distanční vzdělávání pro učitele. Brno: Flow.
Duran, M. (2021). The Effects of COVID-19 Pandemic on Preschool Education. International Journal Of Educational Methodology, 7(2), 249–260.
Duraku, Z. H. (2021). Impact of the COVID-19 Pandemic on Education and Wellbeing: Implications for Practice and Lessons for the Future. Prishtina: University of Prishtina.
Safrizal, S., Yulia, R., & Suryana, D. (2021). Difficulties of Implementing Online Learning in Kindergarten During the Covid-19 Pandemic Outbreak: Teacher's Perspective Review [Online]. Jurnal Pendidikan Dan Pengajaran, 54(2), 406–414. https://doi.org/10.23887/jpp.v54i2.37264
Zounek, J., Juhaňák, L., Staudková, H., & Poláček, J. (2021). E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou (2., aktualizované vydání). Praha: Wolters Kluwer.
Seznam doporučené literatury
Černý, M., Chytková, D., Mazáčová, P., & Šimková, G. (2015). Distanční vzdělávání pro učitele. Brno: Flow.
Duran, M. (2021). The Effects of COVID-19 Pandemic on Preschool Education. International Journal Of Educational Methodology, 7(2), 249–260.
Duraku, Z. H. (2021). Impact of the COVID-19 Pandemic on Education and Wellbeing: Implications for Practice and Lessons for the Future. Prishtina: University of Prishtina.
Safrizal, S., Yulia, R., & Suryana, D. (2021). Difficulties of Implementing Online Learning in Kindergarten During the Covid-19 Pandemic Outbreak: Teacher's Perspective Review [Online]. Jurnal Pendidikan Dan Pengajaran, 54(2), 406–414. https://doi.org/10.23887/jpp.v54i2.37264
Zounek, J., Juhaňák, L., Staudková, H., & Poláček, J. (2021). E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou (2., aktualizované vydání). Praha: Wolters Kluwer.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila adekvátně svou bakalářskou práci. Vedoucí práce doporučila více využívat zahraniční zdroje. Teoretická část netvoří kompaktní celek. Empirická část práce je pozitivně hodnocena, obsahuje zajímavá zjištění. Studentka se však neposunula od deskripce kategorií k jejich hlubší interpretaci. Oponentka práce se vyjádřila k aktuálnosti tématu. Teoretická část je spíše kompilativního charakteru. Lépe mohla být zpracována ústřední kapitola. Zjištění z výzkumné části mohly být více rozpracovány. Vedoucí práce položila dvě otázky. První otázka se týkala úrovně digitální kompetence učitelů mateřských škol. Druhý dotaz se orientoval na doporučení pro praxi v inspiraci zahraničních zemí k této problematice. Studentka odpověděla částečně. Proběhla diskuze komise.