Bakalářská práce teoreticko-aplikačního charakteru se zabývá využitím předmětů ve hrách na principu dramatické výchovy v mateřské škole. Teoretická část vymezuje hru jako základní fenomén předškolního věku. Seznamuje s principy dramatické výchovy a specifikuje předměty a materiály vhodné pro hru dětí v mateřské škole. Praktická část popisuje aplikaci sady her s předměty ve vybrané mateřské škole. Ve své podstatě se jedná o transformaci předmětu či materiálu, který je využíván při dramatické hře s dětmi. V závěrečné části je tato sada her evaluována a je vypracováno doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis of a theoretical-applied character deals with the use of objects in games on the principle of dramatic education in kindergarten. The theoretical part defines play as a basic phenomenon of preschool age. It introduces the principles of dramatic education and specifies the object and materials suitable for the play of children in kindergarten. The practical part describes the application of a set of games with object in a selected kindergarten. In essence, it is the transformation of an object or material that is used in dramatic play with children. In the final part, this set of games is evaluated and recommendations for practice are developed.
Klíčová slova
hra v předškolním období, hra na principu dramatické výchovy, předměty ve hře
Klíčová slova v angličtině
play in the pre-school period, play on the principal of dramatic education, object in the game
Rozsah průvodní práce
72 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce teoreticko-aplikačního charakteru se zabývá využitím předmětů ve hrách na principu dramatické výchovy v mateřské škole. Teoretická část vymezuje hru jako základní fenomén předškolního věku. Seznamuje s principy dramatické výchovy a specifikuje předměty a materiály vhodné pro hru dětí v mateřské škole. Praktická část popisuje aplikaci sady her s předměty ve vybrané mateřské škole. Ve své podstatě se jedná o transformaci předmětu či materiálu, který je využíván při dramatické hře s dětmi. V závěrečné části je tato sada her evaluována a je vypracováno doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis of a theoretical-applied character deals with the use of objects in games on the principle of dramatic education in kindergarten. The theoretical part defines play as a basic phenomenon of preschool age. It introduces the principles of dramatic education and specifies the object and materials suitable for the play of children in kindergarten. The practical part describes the application of a set of games with object in a selected kindergarten. In essence, it is the transformation of an object or material that is used in dramatic play with children. In the final part, this set of games is evaluated and recommendations for practice are developed.
Klíčová slova
hra v předškolním období, hra na principu dramatické výchovy, předměty ve hře
Klíčová slova v angličtině
play in the pre-school period, play on the principal of dramatic education, object in the game
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o hře dítěte předškolního věku.
Vymezení teoretických východisek o využití her s předměty na principu dramatické výchovy v mateřské škole.
Příprava sady her s předměty pro dramatickou výchovu v mateřské škole.
Realizace a ověření sady her ve vybrané mateřské škole.
Evaluace sady her a zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o hře dítěte předškolního věku.
Vymezení teoretických východisek o využití her s předměty na principu dramatické výchovy v mateřské škole.
Příprava sady her s předměty pro dramatickou výchovu v mateřské škole.
Realizace a ověření sady her ve vybrané mateřské škole.
Evaluace sady her a zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Machková, E. (2017). Dramatika, hra a tvořivost. Praha: H&H.
Navrátilová, H., & Petrů Puhrová, B. (2018). Máme hračku, tak co s ní?.Zlín: Univerzita Tomáše Bati.
Opravilová, E. (2019). Předškolní pedagogika. Praha: Portál.
Svobodová, E., & Švejdová, H. (2011). Metody dramatické výchovy v mateřské škole.Praha: Portál.
Zachest, K. (2016). Drama games for young children. London: Nick Hern Books.
Seznam doporučené literatury
Machková, E. (2017). Dramatika, hra a tvořivost. Praha: H&H.
Navrátilová, H., & Petrů Puhrová, B. (2018). Máme hračku, tak co s ní?.Zlín: Univerzita Tomáše Bati.
Opravilová, E. (2019). Předškolní pedagogika. Praha: Portál.
Svobodová, E., & Švejdová, H. (2011). Metody dramatické výchovy v mateřské škole.Praha: Portál.
Zachest, K. (2016). Drama games for young children. London: Nick Hern Books.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svoji bakalářskou práci týkající se využití předmětů ve hrách na principu dramatické výchovy. Vedoucí ocenila navrženou sadu aktivit s využitím dramatické výchovy. Přístup k využití předmětů byl velmi nápaditý. Pozitivně okomentovala doporučení pro praxi. Oponentka ohodnotila bakalářskou práci za zdařilou. Aplikační část zhodnotila velmi pozitivně. Ocenila kreativní přístup autorky. Studentka odpověděla na otázku: Jak je podle vás možné posílit postavení dramatické výchovy v předškolním vzdělávání? Druhá otázka: Existují nějaká rizika při práci s touto metodou v praxi u malých dětí? Studentka mluvila plynule a prokázala orientaci v tématu své práce.