Tato diplomová práce zkoumá souvislou pedagogickou praxi studentů posledního ročníku učitelství pro první stupeň v období koronavirové pandemie. Teoretická část byla vypracována na základě studia odborné literatury a součásti teoretické části je zmíněn výzkum, který byl již realizován a pro diplomovou práci byl klíčovým zdrojem pro řešení praktické části. Praktická část byla zaměřena na percepci studentů ze souvislé pedagogické praxe. Tato percepce byla získána pomocí kvalitativního a kvantitativního výzkumu, kdy u kvalitativního výzkumu byla použita metoda narativního interview, a u kvantitativního výzkumu se jednalo o metodu škálového dotazníku.
Annotation in English
The diploma thesis examines the countinous pedagogical practice of students in the last year of the study programme of teaching for the first grade during the coronavirus pandemic. The theoretical part was developed on the basis of the study of professional literature, and the theoretical part mentions the research that was already carried out and was a key source for solving the practical part for the diploma thesis. The practical part was focused on student 's perception of countinous pedagogical practice. This perception was obtained through qualitative and quantitative research. This perception was obtained throught qualitative and quantitative research. While the qualitative research used the narrative interview method, the quantitative research used the scale questionnaire method.
Tato diplomová práce zkoumá souvislou pedagogickou praxi studentů posledního ročníku učitelství pro první stupeň v období koronavirové pandemie. Teoretická část byla vypracována na základě studia odborné literatury a součásti teoretické části je zmíněn výzkum, který byl již realizován a pro diplomovou práci byl klíčovým zdrojem pro řešení praktické části. Praktická část byla zaměřena na percepci studentů ze souvislé pedagogické praxe. Tato percepce byla získána pomocí kvalitativního a kvantitativního výzkumu, kdy u kvalitativního výzkumu byla použita metoda narativního interview, a u kvantitativního výzkumu se jednalo o metodu škálového dotazníku.
Annotation in English
The diploma thesis examines the countinous pedagogical practice of students in the last year of the study programme of teaching for the first grade during the coronavirus pandemic. The theoretical part was developed on the basis of the study of professional literature, and the theoretical part mentions the research that was already carried out and was a key source for solving the practical part for the diploma thesis. The practical part was focused on student 's perception of countinous pedagogical practice. This perception was obtained through qualitative and quantitative research. This perception was obtained throught qualitative and quantitative research. While the qualitative research used the narrative interview method, the quantitative research used the scale questionnaire method.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti pedagogické praxe studentů učitelství.
Zpracování poznatků z oblasti pedagogické praxe studentů učitelství.
Příprava projektu výzkumu.
Realizace smíšeného výzkumu pomocí narativního interview a dotazníku.
Zpracování dat a jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a vypracování doporučení pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti pedagogické praxe studentů učitelství.
Zpracování poznatků z oblasti pedagogické praxe studentů učitelství.
Příprava projektu výzkumu.
Realizace smíšeného výzkumu pomocí narativního interview a dotazníku.
Zpracování dat a jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a vypracování doporučení pro praxi.
Recommended resources
Bendová, A., & Horáčková, M. (2021). Změna pedagogické praxe v době koronavirové epidemie pohledem studentů učitelství. In R. Švaříček, & H. Voňková (Eds.), Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku, (s. 298–299). Brno: Masarykova univerzita.
Kosová, B., Tomengová, A., Duchovičová, J., Doušková, A., Šveda, D., Portík, M., Pavlov, I., Petrasová, A., Kmeťová, J., & Valachová, D. (2015). Profesijná praktická príprava budúcich učiteľov. Banská Bystrica: Belanium.
Pollard, A., Black-Hawkins, K., Cliff Hodges, G., Dudley, P., Higgins, S., James, M., Linklater, H., Swaffield, S., Winterbottom, M., & Wolpert, M. A. (2019). Reflective teaching in schools. London: Bloomsbury Academic.
Skopalová, J., & Janiš, K. (2017). Profesní připravenost učitelů základních škol v oblasti řešení rizikového chování a možnosti jeho prevence v Moravskoslezském kraji: Pedagogické aspekty. Opava: Slezská univerzita.
Slezáková, J. (2020). Průvodce pedagogickou praxí. Olomouc: Univerzita Palackého.
Recommended resources
Bendová, A., & Horáčková, M. (2021). Změna pedagogické praxe v době koronavirové epidemie pohledem studentů učitelství. In R. Švaříček, & H. Voňková (Eds.), Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku, (s. 298–299). Brno: Masarykova univerzita.
Kosová, B., Tomengová, A., Duchovičová, J., Doušková, A., Šveda, D., Portík, M., Pavlov, I., Petrasová, A., Kmeťová, J., & Valachová, D. (2015). Profesijná praktická príprava budúcich učiteľov. Banská Bystrica: Belanium.
Pollard, A., Black-Hawkins, K., Cliff Hodges, G., Dudley, P., Higgins, S., James, M., Linklater, H., Swaffield, S., Winterbottom, M., & Wolpert, M. A. (2019). Reflective teaching in schools. London: Bloomsbury Academic.
Skopalová, J., & Janiš, K. (2017). Profesní připravenost učitelů základních škol v oblasti řešení rizikového chování a možnosti jeho prevence v Moravskoslezském kraji: Pedagogické aspekty. Opava: Slezská univerzita.
Slezáková, J. (2020). Průvodce pedagogickou praxí. Olomouc: Univerzita Palackého.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka adekvátně představila svou diplomovou práci. Vedoucí práce hodnotí zajímavost tématu. Teoretickou část však hodnotí jako rozpačitou, přičemž studentka nevěnuje dostatečnou pozornost klíčovým konceptům. Upozorňuje také na formální stránku práce, která vykazuje místy limity. Oponent práce hodnotí náročnost realizovaného smíšeného designu. Limity práce shledával ale v členění teoretické a empirické části. Teoretická část využívala omezené množství odborné literatury. Interpretace v empirické části byly spíše intuitivní. Vedoucí práce položil dvě otázky. První otázka se orientovala na hlubší vysvětlení citovaného textu z práce. Druhá otázka se týkala sebehodnocení studentek ve výzkumu v kontrastu odborné literatury. Studentka odpověděla s drobnými nedostatky. Oponent práce položil dvě otázky. První otázka se týkala doplňující interpretace zjištění z práce. Druhá otázka se orientovala na možnosti využívání online prostředí ve vztahu k primárnímu vzdělávání. Studentka odpověděla samostatně. Proběhla diskuze komise. Dr. Janiš vznesl dotaz na omezený výzkumný vzorek a důvod jeho výběru. Studentka nedokázala adekvátně odpovědět.