- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Pyrotechnické efekty v české kinematografii a jejich využití ve studentských filmech
2. Praktická část: Významná triková spolupráce na bakalářském filmu (nezbytná délka závislá na náročnosti technologie po konzultaci a schválení Výrobní komisí AAV), nebo VFX na souboru audiovizuálních děl, oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí AAV, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, v minimální délce 4 minuty, nebo samostatné audiovizuální dílo založené na využití VFX v délce odpovídající námětu a náročnosti technologie, v minimální délce 3 minuty. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Pyrotechnical Effects in Czech Cinematography and Their Use in Student Films 2. Practical part: Significant VFX Collaboration on a Bachelor Film (Necessary Length Dependent on the Demands of the Technology after Consultation and Approval by the AAV Production Committee
Název dle studenta
Pyrotechnické efekty v české kinematografii a jejich využití ve studentských filmech
Název dle studenta v angličtině
Pyrotechnical Effects in Czech Cinematography and Their Use in Student Films
Tato bakalářská práce se zabývá filmovými pyrotechnickými efekty jako jsou exploze, oheň, jiskry, kouř a další. Vysvětluje techniky výroby efektů na profesionálním place a poté jejich alternativy při natáčení studentského filmu. Práce také rozebírá rozdíly mezi pyrotechnikou vytvářenou na place a tou plně postprodukční, případně jejich spojení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with cinematic pyrotechnic effects such as explosions, fire, sparks, smoke and more. It explains the techniques of making effects on a professional set and then their alternatives when making a student film. The thesis also discusses the differences between pyrotechnics created on set and those created fully in post-production, or a combination of the two.
pyrotechnic effects, visual effects, special effects, movie tricks, fire, explosion, smoke, CGI
Rozsah průvodní práce
62 s. včetně 11 s. ob. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá filmovými pyrotechnickými efekty jako jsou exploze, oheň, jiskry, kouř a další. Vysvětluje techniky výroby efektů na profesionálním place a poté jejich alternativy při natáčení studentského filmu. Práce také rozebírá rozdíly mezi pyrotechnikou vytvářenou na place a tou plně postprodukční, případně jejich spojení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with cinematic pyrotechnic effects such as explosions, fire, sparks, smoke and more. It explains the techniques of making effects on a professional set and then their alternatives when making a student film. The thesis also discusses the differences between pyrotechnics created on set and those created fully in post-production, or a combination of the two.
pyrotechnic effects, visual effects, special effects, movie tricks, fire, explosion, smoke, CGI
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Významná triková spolupráce na bakalářském filmu (nezbytná délka závislá na náročnosti technologie po konzultaci a schválení Výrobní komisí AAV).
2) VFX na souboru audiovizuálních děl, oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí AAV, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, v minimální délce 4 minuty.
3) Samostatné audiovizuální dílo založené na využití VFX v délce odpovídající námětu a náročnosti technologie, v minimální délce 3 minuty. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) VFX breakdown ("making-of", "behind-the-scenes") k předloženému audiovizuálnímu dílu. (var. 1, 2, 3).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Storyboard, případně animatik (var. 1, 2, 3).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Významná triková spolupráce na bakalářském filmu (nezbytná délka závislá na náročnosti technologie po konzultaci a schválení Výrobní komisí AAV).
2) VFX na souboru audiovizuálních děl, oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí AAV, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, v minimální délce 4 minuty.
3) Samostatné audiovizuální dílo založené na využití VFX v délce odpovídající námětu a náročnosti technologie, v minimální délce 3 minuty. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) VFX breakdown ("making-of", "behind-the-scenes") k předloženému audiovizuálnímu dílu. (var. 1, 2, 3).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Storyboard, případně animatik (var. 1, 2, 3).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
RICKITT, Richard. Special Effects: The History and Technique. lustrované vydání. Pennsylvania: Billboard Books, 2000. ISBN
0823077330.
MCCARTHY, Robert E. Secrets of Hollywood Special Effects. Burlington: Elsevier, 1993. ISBN 0-240-80108-3.
OKUN, Jeffrey A. ZWERMAN, Susan. The VES Handbook of Visual Effects: Industry Standard VFX Practices and Procedures. Routledge, 2022. ISBN 978-1138542204.
FIELDING, Raymond. The Technique of Special Effects Cinematography. 4th ed. Michigan: Focal Press, 2013. ISBN 1136055541.
GIESEN, Rolf. Special effects artists : a worldwide biographical dictionary of the pre-digital era with a filmography. llustrované vydání.
Seznam doporučené literatury
RICKITT, Richard. Special Effects: The History and Technique. lustrované vydání. Pennsylvania: Billboard Books, 2000. ISBN
0823077330.
MCCARTHY, Robert E. Secrets of Hollywood Special Effects. Burlington: Elsevier, 1993. ISBN 0-240-80108-3.
OKUN, Jeffrey A. ZWERMAN, Susan. The VES Handbook of Visual Effects: Industry Standard VFX Practices and Procedures. Routledge, 2022. ISBN 978-1138542204.
FIELDING, Raymond. The Technique of Special Effects Cinematography. 4th ed. Michigan: Focal Press, 2013. ISBN 1136055541.
GIESEN, Rolf. Special effects artists : a worldwide biographical dictionary of the pre-digital era with a filmography. llustrované vydání.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, plány, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
15:34 - doc. Nemeškal zahajuje obhajobu.
TEORETICKÁ BAKALÁŘSKÁ PRÁCE
Autorka Tereza Vepřeková začíná svou rozpravu. Studentka představuje své hlavní výzkumné otázky, které si ve své práci nastavila. Její výklad je plynulý a srozumitelný. Ve své práci rozebírá tři kategorie: Exploze, oheň a kouř. Následně dochází ke čtení posudku vedoucího práce pana ak.mal. Masníka, který předkládanou práci hodnotí pozitivně s konkrétními výhradami. Zejména pak velice pozitivně hodnotí samotnou projektovou část. Výsledné hodnocení teoretické bakalářské práce ze strany vedoucího je: C - dobře. Následně dochází ke předčtení posudku oponentského. Studentka odpovídá položené otázky.
PRAKTICKÁ ČÁST BAKALÁŘSKÉ PRÁCE
Na úvod studentka pouští breakdown z filmu Dům č. 45. Představuje námět snímků a popisuje problematické části, kterým studentka čelila ve fázi produkce i postprodukce. Výklad Terezy Vepřekové je srozumitelný, s přehlednou strukturou. Následně dochází ke čtení posudku vedoucího práce pana ak. mal. Masníka. Ten hodnotí výslednou práci velice pozitivně. Drobné připomínky má ak. mal. pouze u malých dílčích částech díla. Návrh hodnocení: A - výborně. Následně autorka odpovídá na položené otázky ze strany vedoucího práce. Taktéž dochází ke čtení oponentského posudku, kterého se zhostil akad. arch. Jindřich Kočí, který hodnotí výslednou práci známkou A - výborně. Následně se Tereza Vepřeková dostává ke zodpovězení otázek oponenta.