- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Závislost skladebních prvků obrazu na velikosti formátu: "Neznámý Voják" ve verzích z roku 1955 a 2017.
2. Praktická část: Kamera u audiovizuálního díla v minimál ní délce 12 minut, nebo Kamera u souboru audiovizuálních děl, nebo Dokumentární série fotografií. viz Zásady pro vypracování
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Dependence of composition elements on the size of the frame: "Unknown Soldier" in versions form 1955, 1985 and 2017. 2. Practical part: Camera on an audiovisual work with a minimum length of 12 minutes, in the output quality specified in AAV production book, or camera for a set of audiovisual works officially approved before submission by the commission of the Audiovisual Production Studio, in the output quality stated in the AAV Production Book, or documentary series of photographs, properly adjusted, measuring 30x45cm, in landscape orientation, which captures an interesting moment in a person's life. The content and expression components are important. The color or non-coloring of photographs is conditioned by the message. The variant must be approved before submission by the Committee of the Audiovisual Production Studio.
Název dle studenta
Závislost skladebních prvků obrazu na velikosti
formátu: "Neznámy Voják" ve verzích z roku 1955 a
2017.
Název dle studenta v angličtině
Dependence of Composition Elements on the Size of the Frame: "Unknown Soldier" in versions form 1955, 1985 and 2017.
Práce se zabyvá šířkou filmového formátu a použitím různych skladebních prvků obrazu
v závislosti na něm (kompozice, pohyb, práce s herci, lokací, mizanscénou, etc.). Ilustruje
rozdíly různych formátů na dvou filmovych adaptacích finské válečné novely Neznámy
voják. Definuje, jaké jsou vyhody úzkého a širokého formátu, a s jakymi vyzvami se naopak
kameraman musí při práci s nimi vypořádat.
Anotace v angličtině
This thesis addresses the width of a film frame and the dependence of the various visual
elements, which are used to form a shot (composition, movement, blocking, locations, miseen-
scene, etc.), on said frame. It illustrates the differences between various frames thanks to
two adaptations of a Finnish war novel Unknown soldier. It defines the advantages of both
the wide and narrow frames, as well as drawbacks, that a director of photography has to
overcome when working with them.
Klíčová slova
Šířka formátu, kompozice, pohyb, mizanscéna, prostředí, komparz
Práce se zabyvá šířkou filmového formátu a použitím různych skladebních prvků obrazu
v závislosti na něm (kompozice, pohyb, práce s herci, lokací, mizanscénou, etc.). Ilustruje
rozdíly různych formátů na dvou filmovych adaptacích finské válečné novely Neznámy
voják. Definuje, jaké jsou vyhody úzkého a širokého formátu, a s jakymi vyzvami se naopak
kameraman musí při práci s nimi vypořádat.
Anotace v angličtině
This thesis addresses the width of a film frame and the dependence of the various visual
elements, which are used to form a shot (composition, movement, blocking, locations, miseen-
scene, etc.), on said frame. It illustrates the differences between various frames thanks to
two adaptations of a Finnish war novel Unknown soldier. It defines the advantages of both
the wide and narrow frames, as well as drawbacks, that a director of photography has to
overcome when working with them.
Klíčová slova
Šířka formátu, kompozice, pohyb, mizanscéna, prostředí, komparz
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
1) Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Kamera u souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Dokumentární série fotografií, správně adjustovaných, v rozměru 30x45cm na šířku, která zachycuje zajímavý moment v životě člověka. Důležitá je složka obsahová i výrazová. Barevnost či nebarevnost fotografií je podmíněna sdělením. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
1. Teoretická část:
2. Praktická část:
Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
1) Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Kamera u souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Dokumentární série fotografií, správně adjustovaných, v rozměru 30x45cm na šířku, která zachycuje zajímavý moment v životě člověka. Důležitá je složka obsahová i výrazová. Barevnost či nebarevnost fotografií je podmíněna sdělením. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a-h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
1. Teoretická část:
2. Praktická část:
Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV
Seznam doporučené literatury
THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 2., opr. vyd. Přeložil Helena BENDOVÁ. V Praze: Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-207-7.
American Cinematographer: the International Journal of Motion Picture Photography and Production Techniques. Los Angeles: American Society of Cinematographers, [1920]-^^^^. ISSN 0002-7928.
THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 2., opr. vyd. Přeložil Helena BENDOVÁ. V Praze: Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-207-7.
American Cinematographer: the International Journal of Motion Picture Photography and Production Techniques. Los Angeles: American Society of Cinematographers, [1920]-^^^^. ISSN 0002-7928.
Předsedkyně komise docentka Jana Janíková zahajuje obhajobu ve 16:05 a po studentově představení teoretické bakalářské práce čte svůj posudek vedoucí práce dr. Liebenberger, práci hodnotí jako výbornou. Student má ve své prezentaci připraveny otázky z posudku i se svými odpověďmi na ně.
Posudek oponenta práce M. Štěpánka oceňuje dobrou strukturu práce, zároveň upozorňuje na drobné nesrovnalosti (konkrétně vypisuje čísla stran a kapitol práce), ale práci nakonec hodnotí velmi dobře. Student má ve své prezentaci obě otázky z posudku oponenta připraveny, včetně svých odpovědí a argumentů i vysvětlení (vnější a vnitřní pohyb v různých formátech).
Předsedkyně komise doc. Janíková posouvá obhajobu směrem k praktické práci, souboru děl. Doktor Liebenberger čte svůj posudek vedoucího práce, v němž připomíná studentovy úspěchy (vítěz Slovak Press Foto, kategorie Student). Skladby skupiny Tata Bojs, které spojuje student do krátkého filmu a řetězí je do krátkého filmu, hodnotí dr. Liebenberger velmi kladně. Odvedenou práci kameramana velmi chválí a pokládá otázku ohledně exponování nočního záběru příchodu děvčete k domu rodičů. Student ve své prezentaci otázky i své odpovědi má předem připravené.
Dále probíhá čtení posudku oponenta, který předkládaný soubor definuje jako "povídkový film skrze soubor klipů". Student odpovídá na otázky z posudku a obhajuje své tvůrčí rozhodnutí a postupy.
Na závěr si pouštíme trailer, postrádáme lofo FMK UTB.
Vzhledem k naplnění času - je 16:35 - končí předsedkyně komise doc. Janíková obhajobu a komise se loučí.