Předmětem této práce je tvorba tříd v programovacím jazyku PHP5 a jejich implementace do webového informačního portálu pro operační systémy za pomoci šablonového systému SMARTY. Portál je založen na ověřovací třídě, která získává údaje ze školního serveru spravujícího účty studentů a zaměstnanců UTB a zároveň odděluje část veřejnou od ''tajné‘‘ přístupné po přihlášení. Portál dále umožňuje zadávání úkolů a jejich odevzdávání, vkládání studijních materiálů a jejich download.
Anotace v angličtině
The goal of this project is programming classes in language PHP5 and their implementation to the web information portal for operation systems with the use of the SMARTY template system. The base of this portal is autentification class, which communicates with school server and which handles all information about students and about UTB stuff. This class divides portal to public part and to ‘‘secret‘‘ part where authorization is necessary. Furthermore portal enables tasks creating and sending, study materials uploading and downloading.
Klíčová slova
PHP5, SMARTY, HTML, CSS, MySQL, Redakční systém
Klíčová slova v angličtině
PHP5, SMARTY, HTML, CSS, MySQL, Editorial System
Rozsah průvodní práce
45 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této práce je tvorba tříd v programovacím jazyku PHP5 a jejich implementace do webového informačního portálu pro operační systémy za pomoci šablonového systému SMARTY. Portál je založen na ověřovací třídě, která získává údaje ze školního serveru spravujícího účty studentů a zaměstnanců UTB a zároveň odděluje část veřejnou od ''tajné‘‘ přístupné po přihlášení. Portál dále umožňuje zadávání úkolů a jejich odevzdávání, vkládání studijních materiálů a jejich download.
Anotace v angličtině
The goal of this project is programming classes in language PHP5 and their implementation to the web information portal for operation systems with the use of the SMARTY template system. The base of this portal is autentification class, which communicates with school server and which handles all information about students and about UTB stuff. This class divides portal to public part and to ‘‘secret‘‘ part where authorization is necessary. Furthermore portal enables tasks creating and sending, study materials uploading and downloading.
Klíčová slova
PHP5, SMARTY, HTML, CSS, MySQL, Redakční systém
Klíčová slova v angličtině
PHP5, SMARTY, HTML, CSS, MySQL, Editorial System
Zásady pro vypracování
Vypracujte v PHP5 sadu tříd, které využijete při tvorbě portálu pro operační
systémy.
Třídy budou navrženy podle požadavků vedoucího práce.
1. Autentizace pomocí LDAP a vhodný systém práv.
2. Vkládání textu a obrázků.
3. Download a upload souborů.
Při tvorbě portálu využijte šablony SMART pro vícesloupcové řešení.
Dbejte na bezpečnost navrženého řešení.
Zásady pro vypracování
Vypracujte v PHP5 sadu tříd, které využijete při tvorbě portálu pro operační
systémy.
Třídy budou navrženy podle požadavků vedoucího práce.
1. Autentizace pomocí LDAP a vhodný systém práv.
2. Vkládání textu a obrázků.
3. Download a upload souborů.
Při tvorbě portálu využijte šablony SMART pro vícesloupcové řešení.
Dbejte na bezpečnost navrženého řešení.
Seznam doporučené literatury
GILMORE, W. Jason. Velká kniha PHP5 a MySQL : kompendium znalostí pro
začátečníky i profesionály. RNDr. Jan Pokorný. 1. vyd. Brno : Zoner Press,
2005. 711 s. ISBN 80-86815-20-X.
SCHLOSSNAGLE, G. Pokročilé programování v PHP 5. ZonerPress, 2005. ISBN
80-86815-14-5
PROKOP, M.: CSS - kaskádové styly pro webdesignery. Mobil Media, 2003.
MASLAKOWSKI, M.: Naucte se MySQL za 21 dní. ComputerPress, 2001.
Seznam doporučené literatury
GILMORE, W. Jason. Velká kniha PHP5 a MySQL : kompendium znalostí pro
začátečníky i profesionály. RNDr. Jan Pokorný. 1. vyd. Brno : Zoner Press,
2005. 711 s. ISBN 80-86815-20-X.
SCHLOSSNAGLE, G. Pokročilé programování v PHP 5. ZonerPress, 2005. ISBN
80-86815-14-5
PROKOP, M.: CSS - kaskádové styly pro webdesignery. Mobil Media, 2003.
MASLAKOWSKI, M.: Naucte se MySQL za 21 dní. ComputerPress, 2001.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Obhajoba byla plynulá. Součástí obhajoby byla i praktická ukázka. Po prezentaci následovala diskuse, při níž byly položeny následující dotazy:
1. Vámi navržená koncepce portálu je vhodně zvolená pro další rozšíření? (Dr. Pokorný)
2. Může se do stránek podívat i host? (Ing. Oplatková)
3. Jaká je výhoda oproti systému Moodle? (Ing. Oplatková)
Student na všechny otázky pružně reagoval a všechny zodpověděl.