Hlavním cílem této bakalářské práce je sestavení podnikatelského záměru pro Beer House v Ostravě. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část vysvětluje pojmy jako jsou podnikání, podnik nebo podnikatel, včetně typů právních forem podnikání v České republice. Praktická část se zabývá podnikatelským záměrem pro Beer House, přičemž vychází z teoretických poznatků první části. Dále byl pro tento typ podniku vytvořen marketingový a finanční plán, který vyhodnocuje, zda by byl projekt realizovatelný a výdělečný.
Anotace v angličtině
ABSTRACT
The main goal of this bachelor thesis is to create a business plan for a beer bar in Ostrava. The work is constructed in two parts, theoretical and practical. The theoretical part deals with important terms such as entrepreneurship, enterprise, and entrepreneur. Moreover, it explains legal forms and the obligations an entrepreneur must meet in the Czech Republic. The practical part is concerned with creating a business plan for a beer house while dealing with theoretical findings from the first part. Furthermore, a marketing and financial plan were created for this type of business to assess the feasibility and profitability of the business.
Klíčová slova
podnikatelský záměr, podnikání, podnik, podnikatel, bar, marketingový plán
Klíčová slova v angličtině
business plan, entrepreneurship, enterprise, entrepreneur, bar, marketing plan
Rozsah průvodní práce
61
Jazyk
AN
Anotace
Hlavním cílem této bakalářské práce je sestavení podnikatelského záměru pro Beer House v Ostravě. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část vysvětluje pojmy jako jsou podnikání, podnik nebo podnikatel, včetně typů právních forem podnikání v České republice. Praktická část se zabývá podnikatelským záměrem pro Beer House, přičemž vychází z teoretických poznatků první části. Dále byl pro tento typ podniku vytvořen marketingový a finanční plán, který vyhodnocuje, zda by byl projekt realizovatelný a výdělečný.
Anotace v angličtině
ABSTRACT
The main goal of this bachelor thesis is to create a business plan for a beer bar in Ostrava. The work is constructed in two parts, theoretical and practical. The theoretical part deals with important terms such as entrepreneurship, enterprise, and entrepreneur. Moreover, it explains legal forms and the obligations an entrepreneur must meet in the Czech Republic. The practical part is concerned with creating a business plan for a beer house while dealing with theoretical findings from the first part. Furthermore, a marketing and financial plan were created for this type of business to assess the feasibility and profitability of the business.
Klíčová slova
podnikatelský záměr, podnikání, podnik, podnikatel, bar, marketingový plán
Klíčová slova v angličtině
business plan, entrepreneurship, enterprise, entrepreneur, bar, marketing plan
Zásady pro vypracování
Zpracování literární rešerše zaměřené na založení podniku a tvorbu podnikatelského plánu
Formulace cílů práce
Analýza konkurence a segmentace trhu
Vytvoření podnikatelského plánu
Shrnutí navrženého plánu a vyvození závěrů bakalářské práce
Zásady pro vypracování
Zpracování literární rešerše zaměřené na založení podniku a tvorbu podnikatelského plánu
Formulace cílů práce
Analýza konkurence a segmentace trhu
Vytvoření podnikatelského plánu
Shrnutí navrženého plánu a vyvození závěrů bakalářské práce
Maritotti, Steve, Caroline Glackin. 2013. Entrepreneurship: Starting and Operating a Small Business. 3rd ed. New Jersey: Prentice Hall.
Shelton, Hal. 2017. The Secrets to Writing a Successful Business Plan: A Pro Shares a Step-by-Step Guide to Creating a Plan That Gets Results. 2nd ed. Maryland: Rockville. Summit Valley Press.
Sloman, John, Elizabeth Jones. 2020. Essential Economics for Business. 6th ed. Harlow, England: Pearson.
Taušl Procházková Petra, Eva Jelínková. 2018. Podniková ekonomika – klíčové oblasti. Prague: Grada.
Maritotti, Steve, Caroline Glackin. 2013. Entrepreneurship: Starting and Operating a Small Business. 3rd ed. New Jersey: Prentice Hall.
Shelton, Hal. 2017. The Secrets to Writing a Successful Business Plan: A Pro Shares a Step-by-Step Guide to Creating a Plan That Gets Results. 2nd ed. Maryland: Rockville. Summit Valley Press.
Sloman, John, Elizabeth Jones. 2020. Essential Economics for Business. 6th ed. Harlow, England: Pearson.
Taušl Procházková Petra, Eva Jelínková. 2018. Podniková ekonomika – klíčové oblasti. Prague: Grada.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou práci. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta byly položeny následující otázky:
Could you provide more information on your intentions to run “Beer House [...] as a fair company with an emphasis on employee and customer satisfaction”?
Could you tell us more about the plans regarding customer satisfaction?
What makes you believe that loyalty cards are a good idea to implement in such a business?
What loss are the free beers going to amount to?
Can you define the right opportunities within the SWOT analysis for the newly established company?
Are there any other opportunities besides the ones you just mentioned?
Can you evaluate the competition, for example by benchmarking?
Did you compare pubs?
Studentka na otázky odpověděla částečně.