Tato bakalářská práce se zabývá tématem customer journey mladých designérů
v rámci soutěží. Cílem práce bude zjistit motivací a přínos pro mladé designéry nejen při zapojení do soutěží, ale i při navazující spolupráci. V teoretické části jsou nadefinovány pojmy jako marketing kultury a Art marketing. Dále bude zmíněna marketingová strategie, marketingová komunikace a plán, customer journey i mapping. Nahlíženo bude i na spotřebitele a jeho chování, potřeby a motivace. Je zde také uvedena metodika práce, která obsahuje cíl a účel výzkumu, také metodu šetření, výzkumné otázky a bude definován obecný profil respondentů. Praktická část se věnuje výsledkům kvalitativního šetření mezi designéry a členy festivalu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the topic of customer journey of young designers in competitions. The aim of the work will be to find out the motivation and benefits for young designers not only in participating in competitions, but also in subsequent cooperation.
The theoretical part defines concepts such as cultural marketing and art marketing. Furthermore, the marketing strategy, marketing communication and plan, customer journey will be mentioned and mapping. The consumer and his behavior, needs and motivation will also be viewed. There is also a methodology of work, which contains the goal and purpose of the research as well as the survey method, research questions and the general profile of the respondents will be defined. The practical part deals with the results of a qualitative survey among designers and members of the festival.
Klíčová slova
kultura, cesta zákazníka, motivace, potřeby, Art marketing
Klíčová slova v angličtině
culture, customer journey, motivation, need, Art marketing
Rozsah průvodní práce
68s. (90 100 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá tématem customer journey mladých designérů
v rámci soutěží. Cílem práce bude zjistit motivací a přínos pro mladé designéry nejen při zapojení do soutěží, ale i při navazující spolupráci. V teoretické části jsou nadefinovány pojmy jako marketing kultury a Art marketing. Dále bude zmíněna marketingová strategie, marketingová komunikace a plán, customer journey i mapping. Nahlíženo bude i na spotřebitele a jeho chování, potřeby a motivace. Je zde také uvedena metodika práce, která obsahuje cíl a účel výzkumu, také metodu šetření, výzkumné otázky a bude definován obecný profil respondentů. Praktická část se věnuje výsledkům kvalitativního šetření mezi designéry a členy festivalu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the topic of customer journey of young designers in competitions. The aim of the work will be to find out the motivation and benefits for young designers not only in participating in competitions, but also in subsequent cooperation.
The theoretical part defines concepts such as cultural marketing and art marketing. Furthermore, the marketing strategy, marketing communication and plan, customer journey will be mentioned and mapping. The consumer and his behavior, needs and motivation will also be viewed. There is also a methodology of work, which contains the goal and purpose of the research as well as the survey method, research questions and the general profile of the respondents will be defined. The practical part deals with the results of a qualitative survey among designers and members of the festival.
Klíčová slova
kultura, cesta zákazníka, motivace, potřeby, Art marketing
Klíčová slova v angličtině
culture, customer journey, motivation, need, Art marketing
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k tématu, pozornost věnujte customer journey u cílové skupiny
2. Stanovte metody, cíle a výzkumné otázky práce.
3. Realizujte polostrukturované rozhovory a focus group se zástupci cílových skupin.
4. Na základě primárního šetření zjistěte motivátory a potřeby designérů spolupracvat s festivalem dlouhodobě.
5. Vyhodnoťte výsledky vyplývající z výzkumu a odpovězte na výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k tématu, pozornost věnujte customer journey u cílové skupiny
2. Stanovte metody, cíle a výzkumné otázky práce.
3. Realizujte polostrukturované rozhovory a focus group se zástupci cílových skupin.
4. Na základě primárního šetření zjistěte motivátory a potřeby designérů spolupracvat s festivalem dlouhodobě.
5. Vyhodnoťte výsledky vyplývající z výzkumu a odpovězte na výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2012. Marketing kultury: Divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 198 s. ISBN 978-808-7500-170.
JOHNOVÁ, Radka a Jitka ČERNÁ, 2007. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica. ISBN 978-80-245-1276-1.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4354-7.
TAJTÁKOVÁ, M. a kol., 2006. Marketing kultúry: Vybrané problémy. Bratislava: Ekonóm. 186 s. ISBN 80-225-2176-0.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2012. Marketing kultury: Divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 198 s. ISBN 978-808-7500-170.
JOHNOVÁ, Radka a Jitka ČERNÁ, 2007. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica. ISBN 978-80-245-1276-1.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4354-7.
TAJTÁKOVÁ, M. a kol., 2006. Marketing kultúry: Vybrané problémy. Bratislava: Ekonóm. 186 s. ISBN 80-225-2176-0.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce (dr. Gartnerová) ve svém posudku položila jednu otázku:
1.Jakým způsobem byste navrhovala sběr dat do budoucna ohledně motivací a potřeb vítězů soutěže a jejich udržitelného zapojení do ZDW?
2. Využila jste některé z vašich současných poznatků k rozvoji již letošního ročníku?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Banyár):
V tabuľke č. 1 (s. 36) uvádzate, že neustále klesá počet prihlásených mladých dizajnérov do súťaže Best in Design. Čím si tento trend vysvetľujete?
Uvažovali ste aj nad tým, že by ste realizovali kvantitatívny výskum, napr. vo forme dotazníka, kde by ste oslovili všetkých dizajnérov prihlásených do súťaže Best in Design v jednotlivých ročníkoch? V rámci súťaže chýba evidencia súťažiacich a nevedeli ste sa dostať ku kontaktom?
Ak by ste mali realizovať komparatívnu analýzu, ktoré súťaže by ste vzájomne porovnávali so súťažou Best in Design? Aké hodnotiace kritériá by ste použili, aby bola táto analýza objektívna a mala dostatočnú výpovednú hodnotu?