Tato bakalářská práce si klade za cíl ozářit paprskem poznání téma, které se každodenně dotýká, ať již přímo či zprostředkovaně, každého občana České republiky. Tímto tématem je komunikace ve státní správě, resp. komunikace vybraných organizací státní správy. Jakkoliv tento cíl vyznívá abstraktně, zároveň však ambiciózně a neskromně, je význam komunikace státní správy natolik velký a dopad na život každého občana České republiky natolik významný, že i přes zjevnou náročnost tohoto úkolu nelze toto téma opomíjet či upozaďovat na úkor zdánlivě snadné uchopitelnosti komunikace v prostředí soukromé sféry. S plným vědomím této závažnosti, podepřeným praktickými zkušenostmi autora této práce, hodlá tato práce pomocí vhodně zvolené výzkumné metody odhalit případná úzká či slabá místa nastíněné komunikace a na základě analýzy výsledků definovat doporučení, která, kromě faktické a obsahové stránky, v sobě ponesou stopové množství naděje na zkvalitnění životů a působení občanů v moderním právním státě, kterým si Česká republika zaslouží být.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis aims to illuminate with a ray of knowledge a topic that affects every citizen of the Czech Republic on a daily basis, either directly or indirectly. The topic is communication in state administration, resp. communication of selected state administration organizations. Although this goal sounds abstract, but at the same time ambitious and immodest, the importance of state administration communication is so great and the impact on the life of every citizen of the Czech Republic so significant that despite the obvious complexity of this task, private environment. With full awareness of this seriousness, supported by the practical experience of the author of this work, this work intends to use a suitably chosen research method to identify potential bottlenecks or weaknesses in the outlined communication and to define recommendations based on analysis, that will carry a trace of hope for the improvement of the lives and activities of citizens in the modern legal state that the Czech Republic deserves to be.
Klíčová slova
Česká republika, státní správa, organizace, občan, komunikace, interní komunikace, externí komunikace, marketingový výzkum, život.
Klíčová slova v angličtině
Czech Republic, state administration, organization, citizen, communication, internal communication, external communication, marketing research, life.
Rozsah průvodní práce
69
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce si klade za cíl ozářit paprskem poznání téma, které se každodenně dotýká, ať již přímo či zprostředkovaně, každého občana České republiky. Tímto tématem je komunikace ve státní správě, resp. komunikace vybraných organizací státní správy. Jakkoliv tento cíl vyznívá abstraktně, zároveň však ambiciózně a neskromně, je význam komunikace státní správy natolik velký a dopad na život každého občana České republiky natolik významný, že i přes zjevnou náročnost tohoto úkolu nelze toto téma opomíjet či upozaďovat na úkor zdánlivě snadné uchopitelnosti komunikace v prostředí soukromé sféry. S plným vědomím této závažnosti, podepřeným praktickými zkušenostmi autora této práce, hodlá tato práce pomocí vhodně zvolené výzkumné metody odhalit případná úzká či slabá místa nastíněné komunikace a na základě analýzy výsledků definovat doporučení, která, kromě faktické a obsahové stránky, v sobě ponesou stopové množství naděje na zkvalitnění životů a působení občanů v moderním právním státě, kterým si Česká republika zaslouží být.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis aims to illuminate with a ray of knowledge a topic that affects every citizen of the Czech Republic on a daily basis, either directly or indirectly. The topic is communication in state administration, resp. communication of selected state administration organizations. Although this goal sounds abstract, but at the same time ambitious and immodest, the importance of state administration communication is so great and the impact on the life of every citizen of the Czech Republic so significant that despite the obvious complexity of this task, private environment. With full awareness of this seriousness, supported by the practical experience of the author of this work, this work intends to use a suitably chosen research method to identify potential bottlenecks or weaknesses in the outlined communication and to define recommendations based on analysis, that will carry a trace of hope for the improvement of the lives and activities of citizens in the modern legal state that the Czech Republic deserves to be.
Klíčová slova
Česká republika, státní správa, organizace, občan, komunikace, interní komunikace, externí komunikace, marketingový výzkum, život.
Klíčová slova v angličtině
Czech Republic, state administration, organization, citizen, communication, internal communication, external communication, marketing research, life.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši odborné literatury a elektronických zdrojů informací vzhledem k tématu bakalářské práce.
Vypracujte teoretická východiska pro zpracování tématu.
Formulujte cíl, účel práce, výzkumné otázky a metodu práce.
Specifikujte organizaci, která bude předmětem výzkumu.
Realizujte zvolený výzkum.
Proveďte analýzu a zhodnocení výsledků výzkumu, zodpovězte výzkumné otázky, formulujte doporučení a závěry.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši odborné literatury a elektronických zdrojů informací vzhledem k tématu bakalářské práce.
Vypracujte teoretická východiska pro zpracování tématu.
Formulujte cíl, účel práce, výzkumné otázky a metodu práce.
Specifikujte organizaci, která bude předmětem výzkumu.
Realizujte zvolený výzkum.
Proveďte analýzu a zhodnocení výsledků výzkumu, zodpovězte výzkumné otázky, formulujte doporučení a závěry.
Seznam doporučené literatury
DEVITO, Joseph A., 2008. Základy mezilidské komunikace. 6. vyd. Přeložil Jiří Rezek. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2018-0.
DUPLINSKÝ, Josef a Šárka BRYCHTOVÁ, 2004. Komunikace ve veřejné správě. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2004. ISBN 80-7194-645-1.
HEGER, Vladimír, 2012. Komunikace ve veřejné správě. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3779-9.
HLOUŠKOVÁ, Ivana, 1998. Vnitrofiremní komunikace. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-550-5.
KOZEL, Roman, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6
MOZGA, Jaroslav, 2001. Marketingový výzkum. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-471-5.
NEVĚČNÁ, Ivana, 2013. Základy veřejné správy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3799-6.
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách. Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Může mít generová nevyváženost mezi participanty kvalitativního výzkumu vliv na jeho výsledky?
Co Vás vedlo k rozdělení participantů na dvě skupiny - zaměstnanci marketingové agentury, která s Ředitelstvím silnic a dálnic spolupracuje, a zástupci veřejnosti bez známé vazby na Ředitelství silnic a dálnic? Jaký byl přínos zaměstnanců marketingové agentury?
Uvádíte, že jedním z podnětů z výzkumu je vznik uceleného, koncepčního informačního servisu. Tento by bylo možno realizovat prostřednictvím televizního vysílání nebo online streamu. Je TV a online stream vhodným komunikačním prostředkem, když jsou cílovou skupinou řidiči? Existují vhodnější komunikační prostředky?
Student odpověděl na položené otázky. Členové zkušební komise položili následující doplňující otázky: Přemýšlel jste nad tím, jak v organizaci funguje interní komunikace? (doc. Šramová) – student plně odpověděl na otázku.