Diplomová práce se zabývá popularizací Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati u zvolené cílové skupiny. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy z oblasti marketingu vysokých škol, marketingové komunikace, kariérního poradenství a image. V neposlední řadě popisuje i metodiku práce. Praktická část práce se skládá z analýzy sekundárních dat a kvalitativního výzkumu ve formě rozhovorů s výchovnými a kariérními poradci či pedagogy ze středních škol. Na základě zjištěných dat bude sestavena projektová část, kde budou navrženy konkrétní aktivita doprovázeny komunikační strategií pro Fakultu multimediálních komunikací s cílem navýšit počet uchazečů na vybraných oborech a cílem budování image.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the popularization of the Faculty of Multimedia Communications of Tomas Bata University among the selected target group. The theoretical part of the thesis defines the basic concepts of university marketing, marketing communication, career counselling and image. The last part describes the methodology of the work. The practical part of the work consists of the analysis of the secondary data and qualitative research in the form of interviews with educational and career counsellors or teachers from secondary schools. Based on the obtained data, a project part will be compiled, where specific activities will be proposed, accompanied by a communication strategy for the Faculty of Multimedia Communications to increase the number of applicants in selected fields and the goal of image building.
Klíčová slova
Marketing vysoké školy, marketingová komunikace, kariérní poradenství, image, brand, uchazeči o studium, komunikační plán, komunikační aktivity
Klíčová slova v angličtině
University marketing, marketing communication, career counselling, image, brand, applicants, communication plan, communication activities
Rozsah průvodní práce
127 s. (212 162)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá popularizací Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati u zvolené cílové skupiny. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy z oblasti marketingu vysokých škol, marketingové komunikace, kariérního poradenství a image. V neposlední řadě popisuje i metodiku práce. Praktická část práce se skládá z analýzy sekundárních dat a kvalitativního výzkumu ve formě rozhovorů s výchovnými a kariérními poradci či pedagogy ze středních škol. Na základě zjištěných dat bude sestavena projektová část, kde budou navrženy konkrétní aktivita doprovázeny komunikační strategií pro Fakultu multimediálních komunikací s cílem navýšit počet uchazečů na vybraných oborech a cílem budování image.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the popularization of the Faculty of Multimedia Communications of Tomas Bata University among the selected target group. The theoretical part of the thesis defines the basic concepts of university marketing, marketing communication, career counselling and image. The last part describes the methodology of the work. The practical part of the work consists of the analysis of the secondary data and qualitative research in the form of interviews with educational and career counsellors or teachers from secondary schools. Based on the obtained data, a project part will be compiled, where specific activities will be proposed, accompanied by a communication strategy for the Faculty of Multimedia Communications to increase the number of applicants in selected fields and the goal of image building.
Klíčová slova
Marketing vysoké školy, marketingová komunikace, kariérní poradenství, image, brand, uchazeči o studium, komunikační plán, komunikační aktivity
Klíčová slova v angličtině
University marketing, marketing communication, career counselling, image, brand, applicants, communication plan, communication activities
Zásady pro vypracování
V teoretické části zpracujte rešerši odborné literatury a internetových zdrojů v souvislosti s danou problematikou.
Stanovte cíle, formulujte výzkumné otázky práce a navrhněte metodiku.
Představte současný stav komunikace Fakulty multimediálních komunikací.
Realizujte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny.
Na základě výsledků analýz a marketingového výzkumu formulujte závěry.
Navrhněte efektivní komunikaci u zvolené cílové skupiny na Fakultu multimediálních komunikací.
Zásady pro vypracování
V teoretické části zpracujte rešerši odborné literatury a internetových zdrojů v souvislosti s danou problematikou.
Stanovte cíle, formulujte výzkumné otázky práce a navrhněte metodiku.
Představte současný stav komunikace Fakulty multimediálních komunikací.
Realizujte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny.
Na základě výsledků analýz a marketingového výzkumu formulujte závěry.
Navrhněte efektivní komunikaci u zvolené cílové skupiny na Fakultu multimediálních komunikací.
Seznam doporučené literatury
KOZEL, R., MYNÁŘOVÁ, L. & SVOBODOVÁ, H., 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu, Praha: Grada. ISBN 9788024735276.
SMITH, P.R. & ZOOK, Z., 2011. Marketing communications: integrating offline and online with social media 5th ed., London: Kogan Page. ISBN 9780749461935.
SOUKALOVÁ, Radomila, 2011. Současná role komunikace vysoké školy s cílovými skupinami. Zlín: VeRBuM. ISBN 9788087500149.
SOUKALOVÁ, Radomila, 2013. Role mediální komunikace vysokých škol s veřejností. Zlín: VeRBuM. ISBN 9788087500477.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. & BINAR, J., 2020. Image a firemní identita 2., aktualizované a rozšířené vydání., Praha: Grada Publishing. ISBN 9788027128419.
Seznam doporučené literatury
KOZEL, R., MYNÁŘOVÁ, L. & SVOBODOVÁ, H., 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu, Praha: Grada. ISBN 9788024735276.
SMITH, P.R. & ZOOK, Z., 2011. Marketing communications: integrating offline and online with social media 5th ed., London: Kogan Page. ISBN 9780749461935.
SOUKALOVÁ, Radomila, 2011. Současná role komunikace vysoké školy s cílovými skupinami. Zlín: VeRBuM. ISBN 9788087500149.
SOUKALOVÁ, Radomila, 2013. Role mediální komunikace vysokých škol s veřejností. Zlín: VeRBuM. ISBN 9788087500477.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. & BINAR, J., 2020. Image a firemní identita 2., aktualizované a rozšířené vydání., Praha: Grada Publishing. ISBN 9788027128419.
Přílohy volně vložené
Flash disk
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě: • V teoretické části práce citujete Světlíka: „Skutečná kvalita školy je v praxi mnohdy méně důležitá než její prestiž a reputace“. Lze na základě provedených výzkumů a analýz konstatovat, zdali tvrzení platí i pro FMK? • Na str. 38 uvádíte výčet cílových skupin pro budování image ve školství. Dokázala byste na základě vaší práce doplnit ještě další relevantní CS? • Lze odhadnout časové hledisko, v němž se prokazatelně pozná, zdali vámi navrhované popularizační aktivity zaznamenávají úspěch?
Studentka velmi připraveně reagovala na všechny položené otázky.