Práce se zaměřuje na, postoje dospívajících v dětských domovech ke vzdělávání, a faktory, jejž je ovlivňují. Práce se zabývá prostředí dětského domova a školního klimatu ovlivňuje tvorbu těchto postojů. Teoretická část nás sblíží s pojmy dospívaní, dítě v ohrožení, dětský domov, školní klima a socializace. Výzkumná část byla provedena kvantitativní metodou, formou dotazníku pro žáky 2. stupně základní školy, pobývající v dětském domově s cílem zjistit postoj dospívajících v dětských domovech ke vzdělávání.
Anotace v angličtině
The work is focused on the attitudes of adolescents in children's homes towards education, and the factors that affect them. This work deals with how the environment of the children's home, the school climate and socialization. The theoretical part introduces us to the concepts of adolescence, child at risk, children's home, attitudes, class climate and the obstacles that occur in the process of educating children from children's homes. The research part was carried out using a quantitative method, in the form of a questionnaire for primary school pupils residing in children's home in order to find out the attitude of adolescents in children's homes towards education.
Klíčová slova
dospívání, dítě v ohrožení, dětský domov, třídní klima
Klíčová slova v angličtině
adolescents, child at risk, children's home, class climate, attitude
Rozsah průvodní práce
52
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zaměřuje na, postoje dospívajících v dětských domovech ke vzdělávání, a faktory, jejž je ovlivňují. Práce se zabývá prostředí dětského domova a školního klimatu ovlivňuje tvorbu těchto postojů. Teoretická část nás sblíží s pojmy dospívaní, dítě v ohrožení, dětský domov, školní klima a socializace. Výzkumná část byla provedena kvantitativní metodou, formou dotazníku pro žáky 2. stupně základní školy, pobývající v dětském domově s cílem zjistit postoj dospívajících v dětských domovech ke vzdělávání.
Anotace v angličtině
The work is focused on the attitudes of adolescents in children's homes towards education, and the factors that affect them. This work deals with how the environment of the children's home, the school climate and socialization. The theoretical part introduces us to the concepts of adolescence, child at risk, children's home, attitudes, class climate and the obstacles that occur in the process of educating children from children's homes. The research part was carried out using a quantitative method, in the form of a questionnaire for primary school pupils residing in children's home in order to find out the attitude of adolescents in children's homes towards education.
Klíčová slova
dospívání, dítě v ohrožení, dětský domov, třídní klima
Klíčová slova v angličtině
adolescents, child at risk, children's home, class climate, attitude
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání, dětských domovů a teorie postojů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání, dětských domovů a teorie postojů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert, 2010. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada. ISBN 978-80-247- 2742-4.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
KALEJA, Martin, 2013. Etopedická propedeutika v inkluzivní speciální pedagogice. Ostrava. ISBN 978-80-7464-396-5.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA, 2012. Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-6134-7.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert, 2010. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada. ISBN 978-80-247- 2742-4.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
KALEJA, Martin, 2013. Etopedická propedeutika v inkluzivní speciální pedagogice. Ostrava. ISBN 978-80-7464-396-5.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA, 2012. Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-6134-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její strukturu. Seznámila komisi s designem výzkumu. Následně popsala nejdůležitější výsledky výzkumu. Studentka odpověděla na otázky vedoucího i oponenta bakalářské práce. Proběhla diskuse.
dr. Kroutilová Nováková ocenila obhajobu bakalářské práce.
dr. Staňková diskutovala ambiciózní cíle výzkumu.
Komise ocenila přípravu a prezentaci studentky obhajoby bakalářské práce.