Diplomová práce se zabývá vzděláváním operátorů v oblasti krizové komunikace a krizové intervence obecně. Za pomocí kvantitativního výzkumu zjišťuje názory operátoru na vzdělávání v těchto oblastech a jejich zkušenosti při komunikaci s lidmi v akutní krizové situaci. Práce si klade za cíl navrhnout změny či rozšíření kurzů pro příslušníky sloužící na operačních střediscích Hasičského záchranného sboru České republiky.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the education of operators in the field of crisis communication and crisis intervention in general. With the help of quantitative research, it finds out the operator's views on education in the crisis intervention and their experience in communicating with people in an acute crisis situation. The thesis aims to propose changes or extensions of courses
for firefighters serving in the operational centers of the Fire Rescue Service of the Czech Republic.
Klíčová slova
Krize, krizová intervence, Hasičský záchranný sbor, komunikace
Klíčová slova v angličtině
Crisis, crisis intervention, Fire Rescue Service, communication
Rozsah průvodní práce
74 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vzděláváním operátorů v oblasti krizové komunikace a krizové intervence obecně. Za pomocí kvantitativního výzkumu zjišťuje názory operátoru na vzdělávání v těchto oblastech a jejich zkušenosti při komunikaci s lidmi v akutní krizové situaci. Práce si klade za cíl navrhnout změny či rozšíření kurzů pro příslušníky sloužící na operačních střediscích Hasičského záchranného sboru České republiky.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the education of operators in the field of crisis communication and crisis intervention in general. With the help of quantitative research, it finds out the operator's views on education in the crisis intervention and their experience in communicating with people in an acute crisis situation. The thesis aims to propose changes or extensions of courses
for firefighters serving in the operational centers of the Fire Rescue Service of the Czech Republic.
Klíčová slova
Krize, krizová intervence, Hasičský záchranný sbor, komunikace
Klíčová slova v angličtině
Crisis, crisis intervention, Fire Rescue Service, communication
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky, krizové intervence a vzdělávání operátorů linky 112.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitavního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky, krizové intervence a vzdělávání operátorů linky 112.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitavního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1369-4.
JEDLIČKA, Richard, 2015. Poruchy socializace u dětí a dospívajících: prevence životních selhání a krizová intervence. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5447-5.
KANEL, Kristi, 2015. A guide to crisis intervention. Fifth Edition. Stamford, CT: Cengage Learning. ISBN 978-1-285-73990-8.
LÁTALOVÁ, Klára, Dana KONČELÍKOVÁ a Ján PRAŠKO, 2015. Suicidialita u psychických poruch. Praha: Grada Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4305-9.
POTMĚŠILOVÁ, Petra, 2013. Sociální pedagogika v teorii a praxi. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-3831-3.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1369-4.
JEDLIČKA, Richard, 2015. Poruchy socializace u dětí a dospívajících: prevence životních selhání a krizová intervence. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5447-5.
KANEL, Kristi, 2015. A guide to crisis intervention. Fifth Edition. Stamford, CT: Cengage Learning. ISBN 978-1-285-73990-8.
LÁTALOVÁ, Klára, Dana KONČELÍKOVÁ a Ján PRAŠKO, 2015. Suicidialita u psychických poruch. Praha: Grada Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4305-9.
POTMĚŠILOVÁ, Petra, 2013. Sociální pedagogika v teorii a praxi. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-3831-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student krátce představil teoretická východiska práce. Komise je se studentem krátce diskutovala. Poté byly prezentovány cíle výzkumu. Komise velmi diskutovala slabé stránky práce, nedostatky ve výzkumu i neadekvátní název práce. Student představil výsledky realizovaného výzkumu. Komise diskutovala pojetí výzkummého šetření i konkrétní úskalí z praxe operátorů linky 112. Student výhrady komise akceptoval.