Predmetom diplomovej práce je spracovanie projektu vstupu spoločnosti Tento, a. s. na ruský trh s novým výrobkom Hemo-Roll. Na základe podkladov sú spracované teoretické východiská ako základ pre analýzu tejto spoločnosti pri jej exportnej činnosti. Analytická časť sa zaoberá analýzou, zhodnotením stavu a overením teoretických východísk pri vstupe na ruský trh.
Výsledkom tejto práce bude navrhnuté riešenie, ktoré by firma v oblasti exportnej činnosti mala podstúpiť. Navrhnuté opatrenia sú vyhodnotené podľa ekonomickej náročnosti a sú tiež popísané riziká ich realizácie.
Uvedené téma som si vybrala z toho dôvodu, že ma zaujala otázka, či firma Tento, a.s. je schopná obstáť na náročnom konkurenčnom trhu v rámci Ruskej Federácie.
Anotace v angličtině
The main purpose of this thesis is to inform about strategies of the Tento, a.s. company to penetrate Russian market with the new product Hemo-Roll. Based on materials that have been analyzed, this study evaluates theoretical possibilities of expanding to the new market, within the frame of Tento, a.s.
The analytical part provides deep analysis of the company, the situation on current markets, company’s core competences and provides conjectural consequences of entering the Russian market. The thesis thoroughly analyzes all challenges connected with the expansion to new markets and provides concrete solutions the company should take into consideration. In addition, proposed solutions are evaluated according to economic demands, possible risks and challenges the company could face.
I have chosen the topic because I am interested in the question, if the Tento a. s. company is able to compete on highly competitive markets in the Russian Federation.
Klíčová slova
ruský trh, medzinárodný obchod, export, konkurencia, zákazník, stratégia vstupu, reklama, distribučné cesty, riziková analýza, nový produkt
Klíčová slova v angličtině
Russian market, international trade, export, competitions, consumer, strategy of entering, promotion, distribution, risk analyze, new product.
Rozsah průvodní práce
89 s., 6 s. príloh
Jazyk
CZ
Anotace
Predmetom diplomovej práce je spracovanie projektu vstupu spoločnosti Tento, a. s. na ruský trh s novým výrobkom Hemo-Roll. Na základe podkladov sú spracované teoretické východiská ako základ pre analýzu tejto spoločnosti pri jej exportnej činnosti. Analytická časť sa zaoberá analýzou, zhodnotením stavu a overením teoretických východísk pri vstupe na ruský trh.
Výsledkom tejto práce bude navrhnuté riešenie, ktoré by firma v oblasti exportnej činnosti mala podstúpiť. Navrhnuté opatrenia sú vyhodnotené podľa ekonomickej náročnosti a sú tiež popísané riziká ich realizácie.
Uvedené téma som si vybrala z toho dôvodu, že ma zaujala otázka, či firma Tento, a.s. je schopná obstáť na náročnom konkurenčnom trhu v rámci Ruskej Federácie.
Anotace v angličtině
The main purpose of this thesis is to inform about strategies of the Tento, a.s. company to penetrate Russian market with the new product Hemo-Roll. Based on materials that have been analyzed, this study evaluates theoretical possibilities of expanding to the new market, within the frame of Tento, a.s.
The analytical part provides deep analysis of the company, the situation on current markets, company’s core competences and provides conjectural consequences of entering the Russian market. The thesis thoroughly analyzes all challenges connected with the expansion to new markets and provides concrete solutions the company should take into consideration. In addition, proposed solutions are evaluated according to economic demands, possible risks and challenges the company could face.
I have chosen the topic because I am interested in the question, if the Tento a. s. company is able to compete on highly competitive markets in the Russian Federation.
Klíčová slova
ruský trh, medzinárodný obchod, export, konkurencia, zákazník, stratégia vstupu, reklama, distribučné cesty, riziková analýza, nový produkt
Klíčová slova v angličtině
Russian market, international trade, export, competitions, consumer, strategy of entering, promotion, distribution, risk analyze, new product.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši a formulujte teoretická východiska vztahující se k vstupu na zahraniční trhy.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav exportních schopností.
Zpracujte projekt vstupu na ruský trh výrobku firmy Tento.
Projekt podrobte rizikové a nákladové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši a formulujte teoretická východiska vztahující se k vstupu na zahraniční trhy.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav exportních schopností.
Zpracujte projekt vstupu na ruský trh výrobku firmy Tento.
Projekt podrobte rizikové a nákladové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] JIRÁSEK, J.A. Strategie. 1. vydání. Praha: Professional Publishing, 2002. 189 s. ISBN 80-86419-22-3.
[2] MACHKOVÁ, H., SATO, A., ZAMYKALOVÁ, M. a kol. Mezinárodní obchod a marketing. 1. vydání. Praha: Grada Publishing 2002. 268 s. ISBN 80-247-0364-5.
[3] SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. 1. vydání. Praha: Grada Publishing 2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6.
[4] VODÁČEK, L., VODÁČKOVÁ, O. Strategické aliance se zahraničními partnery. 1. vydání. Praha: Management Press, 2002. 137 s. ISBN 80-7261-058-9.
[5] VYSUŠIL, J., PAČESOVÁ, H. S kůží na mezinárodní trh. 1. vydání. Praha: Profess Consulting, 1999. 160 s. ISBN 80-85235-26-9.
Seznam doporučené literatury
[1] JIRÁSEK, J.A. Strategie. 1. vydání. Praha: Professional Publishing, 2002. 189 s. ISBN 80-86419-22-3.
[2] MACHKOVÁ, H., SATO, A., ZAMYKALOVÁ, M. a kol. Mezinárodní obchod a marketing. 1. vydání. Praha: Grada Publishing 2002. 268 s. ISBN 80-247-0364-5.
[3] SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. 1. vydání. Praha: Grada Publishing 2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6.
[4] VODÁČEK, L., VODÁČKOVÁ, O. Strategické aliance se zahraničními partnery. 1. vydání. Praha: Management Press, 2002. 137 s. ISBN 80-7261-058-9.
[5] VYSUŠIL, J., PAČESOVÁ, H. S kůží na mezinárodní trh. 1. vydání. Praha: Profess Consulting, 1999. 160 s. ISBN 80-85235-26-9.