Práce se zabývá problematikou marketingového komunikačního nástroje sponzoringu a jeho uplatnění v rychle se rozvíjejícím odvětví, esportu (elektronickém sportu), s důrazem na jeho vliv na budování značky. Praktická část je věnována výzkumu efektivity sponzoringových aktivit značky Samsung na fanoušcích esportu a to pomocí metody strany poptávky. Projektová část pak s ohledem na výsledky výzkumu navrhuje zefektivnění sponzoringových aktivit značky Samsung na rok 2021.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on marketing communication tools, sponsorship, in a fast-developing sector, esports (electronic sports), with an emphasis on its influence on brand building. The research conducted on esports fans is dedicated to the measurement of the effectiveness of Samsung esport sponsorship activities and its findings are further used for developing more effective sponsorship activities for the year 2021.
Klíčová slova
marketingové komunikace, sponzoring, esport, elektronický sport, sportovní sponzoring, esport sponzoring, značka, budování značky, výzkum image značky
Klíčová slova v angličtině
marketing communications, sponsorship, esport, electronic sports, sport sponsorship, esport sponsorship, brand, brand building, brand image research
Rozsah průvodní práce
98 s. (140 716 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá problematikou marketingového komunikačního nástroje sponzoringu a jeho uplatnění v rychle se rozvíjejícím odvětví, esportu (elektronickém sportu), s důrazem na jeho vliv na budování značky. Praktická část je věnována výzkumu efektivity sponzoringových aktivit značky Samsung na fanoušcích esportu a to pomocí metody strany poptávky. Projektová část pak s ohledem na výsledky výzkumu navrhuje zefektivnění sponzoringových aktivit značky Samsung na rok 2021.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on marketing communication tools, sponsorship, in a fast-developing sector, esports (electronic sports), with an emphasis on its influence on brand building. The research conducted on esports fans is dedicated to the measurement of the effectiveness of Samsung esport sponsorship activities and its findings are further used for developing more effective sponsorship activities for the year 2021.
Klíčová slova
marketingové komunikace, sponzoring, esport, elektronický sport, sportovní sponzoring, esport sponzoring, značka, budování značky, výzkum image značky
Klíčová slova v angličtině
marketing communications, sponsorship, esport, electronic sports, sport sponsorship, esport sponsorship, brand, brand building, brand image research
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy, cíl a metodický postup práce.
Popište a analyzujte současný stav zvolené problematiky, popište strategii sponzoringu zvolené značky v rámci esportu.
Navrhněte a zrealizujte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny.
Ze zjištěných dat vyvoďte závěry, zodpovězte výzkumné otázky.
Navrhněte efektivní strategii sponzoringu pro zvolenou značku v rámci esportu.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy, cíl a metodický postup práce.
Popište a analyzujte současný stav zvolené problematiky, popište strategii sponzoringu zvolené značky v rámci esportu.
Navrhněte a zrealizujte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny.
Ze zjištěných dat vyvoďte závěry, zodpovězte výzkumné otázky.
Navrhněte efektivní strategii sponzoringu pro zvolenou značku v rámci esportu.
Seznam doporučené literatury
BYRON, Sharp. Jak se budují značky. Co obchodníci nevědí. Praha: DOBROVSKÝ s.r.o., 2018. str. 241. ISBN 978-80-7390-618-4.
DAŇHELOVÁ, Šárka. Sportovní marketing. Brno: Masarykova univerzita, 2005. str. 72. ISBN 80-210-3901-9.
DURDOVÁ, Irena. Základní aspekty sportovního marketingu. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita, 2005. str. 84. ISBN 80-248-0827-7.
KELLE, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. str. 796. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOLEKTIV AUTORŮ. Online marketing. Brno: Albatros Media a.s., 2014. str. 206. ISBN 978-80-251-4155-7.
KOTLER, Philip, KELLER, Lane, Kevin. Marketing management. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. str. 816. ISBN 978-80-247-4150-5.
Seznam doporučené literatury
BYRON, Sharp. Jak se budují značky. Co obchodníci nevědí. Praha: DOBROVSKÝ s.r.o., 2018. str. 241. ISBN 978-80-7390-618-4.
DAŇHELOVÁ, Šárka. Sportovní marketing. Brno: Masarykova univerzita, 2005. str. 72. ISBN 80-210-3901-9.
DURDOVÁ, Irena. Základní aspekty sportovního marketingu. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita, 2005. str. 84. ISBN 80-248-0827-7.
KELLE, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. str. 796. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOLEKTIV AUTORŮ. Online marketing. Brno: Albatros Media a.s., 2014. str. 206. ISBN 978-80-251-4155-7.
KOTLER, Philip, KELLER, Lane, Kevin. Marketing management. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. str. 816. ISBN 978-80-247-4150-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Identifikujte vzťahy medzi sponzoringom a product placementom.
? Aké sú možnosti využitia product placementu v herných aplikáciách, resp. herných
tituloch?
? Pri realizácii výskumu ste, ako uvádzate v úvode práce, spolupracovali so zástupcom
spoločnosti Samsung na českom trhu. Boli, resp. budú niektoré z návrhov prezentovaných
v práci aj realizované? Aké sú limity ich implementácie a ako by ste vyhodnocovali ich
efektivitu?
Student plně zodpověděl na otázky.