Diplomová práce se věnuje tématu lokálního designu zaměřeného na děti. Předmětem této práce je návrh komunikační strategie pro českou značku Utukutu, která se specializuje na výrobu hraček a pohybových pomůcek pro děti i dospělé. Cílem diplomové práce je identifikovat postoj českých spotřebitelek - matek k nákupu designových produktů pro děti. Teoretická část poskytuje oporu v tématu designu se zaměřením na design v ČR a tradici české hračky. Dále se věnuje designu jakožto komunikačnímu nástroji. Navazuje vymezení marketingové komunikace, potažmo komunikační strategie, která je pro tuto práci stěžejní. Teoretická část se dále zabývá také problematikou nákupního chování. Praktická část představuje značku Utukutu a provádí sekundární analýzu konkurence. Na základě analýzy provedených výzkumů formou dotazníků a individuálních rozhovorů je následně v projektové části navržena komunikační strategie pro značku Utukutu se zaměřením na využití nástrojů online marketingu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with local design of the products focused on children. The thesis statement is the proposal of a communication strategy for the Czech brand named Utukutu, which specializes in the production of toys and movement aids for children and adults as well. The purpose of the thesis is to identify the attitude of Czech women consumers (mothers) towards the purchase of design products for the kids. The theoretical part provides support for the topic of design and focuses on design in the Czech Republic and the tradition of the Czech toys. The work is devoted to design as a communication tool. The following part is the definition of the marketing communication, and communication strategy, which is crucial for the thesis. The theoretical part also deals with some issues of shopping behavior. The practical part of the thesis presents the Utukutu brand and does a secondary analysis of the competition. Based on the analysis of research, conducted in the form of questionnaires and individual interviews, a communication strategy for the Utukutu brand is then proposed in the project part and focusing on the use of online marketing tools.
Klíčová slova
český design, design pro děti, marketingová komunikace, marketingový mix, komunikační strategie, online marketing, nákupní chování, postoje spotřebitele, rozhodovací proces, vnímání značky
Diplomová práce se věnuje tématu lokálního designu zaměřeného na děti. Předmětem této práce je návrh komunikační strategie pro českou značku Utukutu, která se specializuje na výrobu hraček a pohybových pomůcek pro děti i dospělé. Cílem diplomové práce je identifikovat postoj českých spotřebitelek - matek k nákupu designových produktů pro děti. Teoretická část poskytuje oporu v tématu designu se zaměřením na design v ČR a tradici české hračky. Dále se věnuje designu jakožto komunikačnímu nástroji. Navazuje vymezení marketingové komunikace, potažmo komunikační strategie, která je pro tuto práci stěžejní. Teoretická část se dále zabývá také problematikou nákupního chování. Praktická část představuje značku Utukutu a provádí sekundární analýzu konkurence. Na základě analýzy provedených výzkumů formou dotazníků a individuálních rozhovorů je následně v projektové části navržena komunikační strategie pro značku Utukutu se zaměřením na využití nástrojů online marketingu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with local design of the products focused on children. The thesis statement is the proposal of a communication strategy for the Czech brand named Utukutu, which specializes in the production of toys and movement aids for children and adults as well. The purpose of the thesis is to identify the attitude of Czech women consumers (mothers) towards the purchase of design products for the kids. The theoretical part provides support for the topic of design and focuses on design in the Czech Republic and the tradition of the Czech toys. The work is devoted to design as a communication tool. The following part is the definition of the marketing communication, and communication strategy, which is crucial for the thesis. The theoretical part also deals with some issues of shopping behavior. The practical part of the thesis presents the Utukutu brand and does a secondary analysis of the competition. Based on the analysis of research, conducted in the form of questionnaires and individual interviews, a communication strategy for the Utukutu brand is then proposed in the project part and focusing on the use of online marketing tools.
Klíčová slova
český design, design pro děti, marketingová komunikace, marketingový mix, komunikační strategie, online marketing, nákupní chování, postoje spotřebitele, rozhodovací proces, vnímání značky
1. Zpracujte teoretická východiska práce, definujte cíl práce, zformulujte výzkumné otázky pro dosažení cíle práce a definujte metodiku práce.
2. Zpracujte sekundární analýzu značek českého produktového designu pro děti a vyhodnoťte ji na základě stanovených kritérií.
3. Analyzujte postoje respondentek k nákupu českých designových produktů pro děti a určete hlavní motivy a bariéry vedoucí k těmto postojům.
4. Vyvoďte relevantní závěry ze zjištěných výzkumných šetření s ohledem na využitelnost v praxi.
5. Na základě zjištěných dat navrhněte komunikační strategii pro značku Utukutu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska práce, definujte cíl práce, zformulujte výzkumné otázky pro dosažení cíle práce a definujte metodiku práce.
2. Zpracujte sekundární analýzu značek českého produktového designu pro děti a vyhodnoťte ji na základě stanovených kritérií.
3. Analyzujte postoje respondentek k nákupu českých designových produktů pro děti a určete hlavní motivy a bariéry vedoucí k těmto postojům.
4. Vyvoďte relevantní závěry ze zjištěných výzkumných šetření s ohledem na využitelnost v praxi.
5. Na základě zjištěných dat navrhněte komunikační strategii pro značku Utukutu.
Seznam doporučené literatury
BIRKS, Kimberlie, 2018. Design for children: play, ride, learn, eat, create, sit, sleep. London: Phaidon, 536 s. ISBN 9780714875194
EGER, Arthur, 2013. Product design. The Hague: Eleven, 294 s. ISBN 978- 94-90947-80-4
PŘIKRYLOVÁ, Jana, et al. 2019. Moderní marketingová komunikace. Vyd. 2. Praha: Grada, 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2
RAWSTHORN, Alice, 2014. Zdravím, světe: jak design vstupuje do života. Zlín: Kniha Zlín, 331 s. ISBN 978-80-7473-226-3
TAHAL, Radek et al., 2017. Marketingový výzkum – postupy, metody, trendy. Praha: Grada, 264 s. ISBN 978-80-271-0206-8
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Vyd. 1. Praha: Grada, 356 s. ISBN 978-80-247-3528
Seznam doporučené literatury
BIRKS, Kimberlie, 2018. Design for children: play, ride, learn, eat, create, sit, sleep. London: Phaidon, 536 s. ISBN 9780714875194
EGER, Arthur, 2013. Product design. The Hague: Eleven, 294 s. ISBN 978- 94-90947-80-4
PŘIKRYLOVÁ, Jana, et al. 2019. Moderní marketingová komunikace. Vyd. 2. Praha: Grada, 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2
RAWSTHORN, Alice, 2014. Zdravím, světe: jak design vstupuje do života. Zlín: Kniha Zlín, 331 s. ISBN 978-80-7473-226-3
TAHAL, Radek et al., 2017. Marketingový výzkum – postupy, metody, trendy. Praha: Grada, 264 s. ISBN 978-80-271-0206-8
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Vyd. 1. Praha: Grada, 356 s. ISBN 978-80-247-3528
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku (PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D.) byly položeny tyto otázky:
1. Podle jakých kritérií byly zvoleny právě tyto konkurenční firmy?
2. Výběr účastnic pro kvalitativní šetření: záměrně byly vybírány matky synů? Pokud ano, co Vás k tomu vedlo? Vaše Persona Katka působí ideálně. Můžete ji srovnat s vašimi respondentkami v kvalitativním šetření? Kolik takových žen je v populaci?
3. Jak konkrétně budete předcházet uvedeným rizikům?
Studentka přesvědčivě odpověděla na otázky oponentky.