Hlavným cieľom diplomovej práce bolo spracovanie projektu marketingovej stratégie firmy Affymetrix, Inc; ktorá je popredným výrobcom prielomových technologií genetickej revolúcie. Firma sa rozhodla rozšíriť svoje aktivity a pôsobenie na trh Českej republiky, preto tažisko projektu predstavuje návrh marketingovej stratégie vstupu na tento trh. Po preskúmaní a dôkladnej analýze situácie na trhu boli vybrané dva návrhy stratégie; založenie regionálnej pobočky v Českej republike a spolupráca s lokálnym českým partnerom.
Anotace v angličtině
The main purpose of this thesis was to set up a project of marketing strategy for company Affymetrix, Inc; the market leader in creating breakthrough technologies that are driving the genomic revolution. The company decided to expand its activities and operations to Czech market; therefore, the aim of this project is to propose appropriate market entry strategy. Based on investigations and detailed analysis of market situation there were chosen two alternatives; establishment of a regional office in Czech Republic and cooperation with local Czech partner.
Klíčová slova
medzinárodný marketing, marketingová stratégia, stratégia vstupu na trh, interná analýza, externá analýza
Hlavným cieľom diplomovej práce bolo spracovanie projektu marketingovej stratégie firmy Affymetrix, Inc; ktorá je popredným výrobcom prielomových technologií genetickej revolúcie. Firma sa rozhodla rozšíriť svoje aktivity a pôsobenie na trh Českej republiky, preto tažisko projektu predstavuje návrh marketingovej stratégie vstupu na tento trh. Po preskúmaní a dôkladnej analýze situácie na trhu boli vybrané dva návrhy stratégie; založenie regionálnej pobočky v Českej republike a spolupráca s lokálnym českým partnerom.
Anotace v angličtině
The main purpose of this thesis was to set up a project of marketing strategy for company Affymetrix, Inc; the market leader in creating breakthrough technologies that are driving the genomic revolution. The company decided to expand its activities and operations to Czech market; therefore, the aim of this project is to propose appropriate market entry strategy. Based on investigations and detailed analysis of market situation there were chosen two alternatives; establishment of a regional office in Czech Republic and cooperation with local Czech partner.
Klíčová slova
medzinárodný marketing, marketingová stratégia, stratégia vstupu na trh, interná analýza, externá analýza
Zhodnoťte literární prameny a zformulujte teoretická východiska pro zpracování marketingové strategie a průniku firem na zahraniční trhy.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současné marketingové strategie firmy Affymetrix, Inc. a jejího tržního postavení v rámci vybraných trhů.
Vypracujte projekt vstupu firmy Affymetrix, Inc. na český trh.
Uveďte možné přínosy a rizika spojená s implementací navrhovaného projektu do praxe.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zhodnoťte literární prameny a zformulujte teoretická východiska pro zpracování marketingové strategie a průniku firem na zahraniční trhy.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současné marketingové strategie firmy Affymetrix, Inc. a jejího tržního postavení v rámci vybraných trhů.
Vypracujte projekt vstupu firmy Affymetrix, Inc. na český trh.
Uveďte možné přínosy a rizika spojená s implementací navrhovaného projektu do praxe.
Závěr
Seznam doporučené literatury
1. BENNETT, R, BLYTHE, J. International marketing : Strategy planning, market entry and implementation. 3rd edition. London : Kogan Page, 2002. 362 p. ISBN 0749438088.
2. DOOLE, I, LOWE, R. International marketing strategy : analysis, development and implementation. 4th edition. Australia : Thomson, 2004. 445 p. ISBN 1844800253.
3. MEYER, P. Creating and Dominating New Markets. 1st edition. New York : American Management Association, 2002. 241 p. ISBN 0814406785.
Seznam doporučené literatury
1. BENNETT, R, BLYTHE, J. International marketing : Strategy planning, market entry and implementation. 3rd edition. London : Kogan Page, 2002. 362 p. ISBN 0749438088.
2. DOOLE, I, LOWE, R. International marketing strategy : analysis, development and implementation. 4th edition. Australia : Thomson, 2004. 445 p. ISBN 1844800253.
3. MEYER, P. Creating and Dominating New Markets. 1st edition. New York : American Management Association, 2002. 241 p. ISBN 0814406785.