Diplomová práce je věnována společenské odpovědnosti firem (CSR) jakožto nástroji Human Resources (HR) malých a středních podniků. Hlavním cílem práce je zjistit, zdali jsou CSR aktivity důležitým faktorem pro výběr zaměstnavatele, jestli existuje významný rozdíl ve vnímání CSR mezi IT a marketingovými kandidáty a s jakými konkrétními aktivitami se zaměstnanci nejvíce ztotožňují. Výsledkem je nastavení ucelené koncepce CSR aktivit, která pomůže HR oddělení firmy k budování dlouhodobých a spokojených pracovních vztahů. Zároveň také povede k větší atraktivitě podniku jak pro budoucí partnerské spolupráce, tak i nové zaměstnance. V teoretické části bude stanoven teoretický základ problematiky CSR a poslouží jako východisko pro praktickou část diplomové práce, která přináší pohled do současných CSR aktivit vybraného podniku. Součástí práce je provedení kvalitativního výzkumu a jeho porovnání s publikovanou CSR studií, což má za cíl získat hlubší pohled do vnímání CSR aktivit. V závěru je na základě získaných poznatků představen projekt s návrhem implementace CSR strategie pro vybraný podnik.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with corporate social responsibility (CSR) as a human resources tool in small and medium enterprises. This thesis aims to find out whether CSR activities play an important factor in employer selection. It investigates whether there is a significant difference in CSR perception between IT and marketing job candidates and what specific CSR activities employees most identify with. The goal is to design a comprehensive CSR conceptual model to help the company's HR department build long-term and satisfying working relationships. Moreover, such a model will make the company more attractive for future partnerships and new employees. The theoretical part concerns the overview of corporate social responsibility's theoretical background, which is necessary for the thesis's practical part. The practical part provides an insight into the current CSR activities of the selected company. Part of the work is the implementation of qualitative research and its comparison with the published CSR study, which aims to gain a deeper insight into CSR activities' perception. The conclusion summarizes the findings and presents a project with a proposal to implement a CSR strategy for the selected company.
Corporate social responsibility, CSR, business, business ethics, competition, communication, employees, HR, stakeholder, recruitment, corporate culture, strategy
Rozsah průvodní práce
97 s. (146 369 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je věnována společenské odpovědnosti firem (CSR) jakožto nástroji Human Resources (HR) malých a středních podniků. Hlavním cílem práce je zjistit, zdali jsou CSR aktivity důležitým faktorem pro výběr zaměstnavatele, jestli existuje významný rozdíl ve vnímání CSR mezi IT a marketingovými kandidáty a s jakými konkrétními aktivitami se zaměstnanci nejvíce ztotožňují. Výsledkem je nastavení ucelené koncepce CSR aktivit, která pomůže HR oddělení firmy k budování dlouhodobých a spokojených pracovních vztahů. Zároveň také povede k větší atraktivitě podniku jak pro budoucí partnerské spolupráce, tak i nové zaměstnance. V teoretické části bude stanoven teoretický základ problematiky CSR a poslouží jako východisko pro praktickou část diplomové práce, která přináší pohled do současných CSR aktivit vybraného podniku. Součástí práce je provedení kvalitativního výzkumu a jeho porovnání s publikovanou CSR studií, což má za cíl získat hlubší pohled do vnímání CSR aktivit. V závěru je na základě získaných poznatků představen projekt s návrhem implementace CSR strategie pro vybraný podnik.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with corporate social responsibility (CSR) as a human resources tool in small and medium enterprises. This thesis aims to find out whether CSR activities play an important factor in employer selection. It investigates whether there is a significant difference in CSR perception between IT and marketing job candidates and what specific CSR activities employees most identify with. The goal is to design a comprehensive CSR conceptual model to help the company's HR department build long-term and satisfying working relationships. Moreover, such a model will make the company more attractive for future partnerships and new employees. The theoretical part concerns the overview of corporate social responsibility's theoretical background, which is necessary for the thesis's practical part. The practical part provides an insight into the current CSR activities of the selected company. Part of the work is the implementation of qualitative research and its comparison with the published CSR study, which aims to gain a deeper insight into CSR activities' perception. The conclusion summarizes the findings and presents a project with a proposal to implement a CSR strategy for the selected company.
Corporate social responsibility, CSR, business, business ethics, competition, communication, employees, HR, stakeholder, recruitment, corporate culture, strategy
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy, cíl práce a metodický postup.
Analyzujte stav zkoumané problematiky u zvolené společnosti, navrhněte a realizujte marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny.
Na základě zjištěných dat z marketingového výzkumu zodpovězte výzkumné otázky a vyvoďte závěry.
Navrhněte strategii onboardingu pro zvolenou společnost.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy, cíl práce a metodický postup.
Analyzujte stav zkoumané problematiky u zvolené společnosti, navrhněte a realizujte marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny.
Na základě zjištěných dat z marketingového výzkumu zodpovězte výzkumné otázky a vyvoďte závěry.
Navrhněte strategii onboardingu pro zvolenou společnost.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy : 10. vydání. Praha: Grada, 2007, 788 s. Expert. ISBN 9788024714073.
DYTRT, Zdeněk. Dobré jméno firmy. Praha: Alfa Publishing, 2006, 137 s. Management studium. ISBN 8086851451.
KOTLER, Philip a Nancy LEE. Corporate social responsibility: doing the most good for your company and your cause. Hoboken.: John Wiley, 2005, 307 s. ISBN 0471476110.
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012, 208 s. ISBN 978-80-247-7703-0.
MÁDLOVÁ, Lucie. Společenská odpovědnost firem: [etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi]. Praha: Kanina OPS, 2010, 189 s. ISBN 9788087269121.
PAVLÍK, Marek a Martin BĚLČÍK. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. Praha: Grada, 2010, 169 s. Management. ISBN 9788024731575.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy : 10. vydání. Praha: Grada, 2007, 788 s. Expert. ISBN 9788024714073.
DYTRT, Zdeněk. Dobré jméno firmy. Praha: Alfa Publishing, 2006, 137 s. Management studium. ISBN 8086851451.
KOTLER, Philip a Nancy LEE. Corporate social responsibility: doing the most good for your company and your cause. Hoboken.: John Wiley, 2005, 307 s. ISBN 0471476110.
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012, 208 s. ISBN 978-80-247-7703-0.
MÁDLOVÁ, Lucie. Společenská odpovědnost firem: [etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi]. Praha: Kanina OPS, 2010, 189 s. ISBN 9788087269121.
PAVLÍK, Marek a Martin BĚLČÍK. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. Praha: Grada, 2010, 169 s. Management. ISBN 9788024731575.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Jaké jsou limity CSR v enviromentální oblasti?
Je firma Shean držitelem adekvátní ISO normy?
Jaké jsou formy spolupráce odpovědné firmy a státu?
Studentka plně odpovělěla na otázky.