Tato diplomová práce se zabývá analýzou komunikace českých politických subjektů na sociálních sítích s detailním zaměřením především na sociální síť Facebook. Cílem je zjistit rozdíly v komunikaci jednotlivých politických subjektů a postoje respondentů ke komunikaci strany. V teoretické části práce je rozebírána problematika politického marketingu, principy komunikace a sociálních sítí. V praktické části práce probíhá mediální analýza komunikace parlamentních stran na sociální síti Facebook. V druhé části praktické části je provedeno kvantitativní dotazníkové šetření, které má za úkol zjistit postoje generace Y a Z ke komunikaci jednotlivých stran a jejich chování na sociálních sítích obecně.
Annotation in English
This dissertation theses The communication of the Czech political subjects on social media with detail a focus especially on Facebook. The main goal is to find out major differences in the communication of these subjects and attitudes of the respondents to their communication. The theoretical chapter is describing the problematics of political marketing and the principles of communication on social media. The practical chapter consists of two parts. The first one is a medial analysis of the parliamentary parties' communication on Facebook. The second part is practical and it contains qualitative questionnaire survey which obtains the opinions of generations Y and Z on the communication and the behavior of the political parties through the internet.
Keywords
Politický marketing, Sociální sítě, Facebook, Twitter, Instagram, Komunikace
Keywords in English
Keywords: Political markething, Social networks, Facebook, Twitter, Instagram
Length of the covering note
68
Language
CZ
Annotation
Tato diplomová práce se zabývá analýzou komunikace českých politických subjektů na sociálních sítích s detailním zaměřením především na sociální síť Facebook. Cílem je zjistit rozdíly v komunikaci jednotlivých politických subjektů a postoje respondentů ke komunikaci strany. V teoretické části práce je rozebírána problematika politického marketingu, principy komunikace a sociálních sítí. V praktické části práce probíhá mediální analýza komunikace parlamentních stran na sociální síti Facebook. V druhé části praktické části je provedeno kvantitativní dotazníkové šetření, které má za úkol zjistit postoje generace Y a Z ke komunikaci jednotlivých stran a jejich chování na sociálních sítích obecně.
Annotation in English
This dissertation theses The communication of the Czech political subjects on social media with detail a focus especially on Facebook. The main goal is to find out major differences in the communication of these subjects and attitudes of the respondents to their communication. The theoretical chapter is describing the problematics of political marketing and the principles of communication on social media. The practical chapter consists of two parts. The first one is a medial analysis of the parliamentary parties' communication on Facebook. The second part is practical and it contains qualitative questionnaire survey which obtains the opinions of generations Y and Z on the communication and the behavior of the political parties through the internet.
Keywords
Politický marketing, Sociální sítě, Facebook, Twitter, Instagram, Komunikace
Keywords in English
Keywords: Political markething, Social networks, Facebook, Twitter, Instagram
Research Plan
Zpracujte rešerši zdrojů týkajících se tématu politického marketingu.
Na základě teoretického vymezení problému stanovte hlavní cíl a dílčí cíle, metody a výzkumné otázky práce.
Analyzujte komunikační aktivity jednotlivých politických subjektů na sociálních sítí v daném období.
Formulujte závěry výzkumu, zodpovězte na výzkumné otázky.
Research Plan
Zpracujte rešerši zdrojů týkajících se tématu politického marketingu.
Na základě teoretického vymezení problému stanovte hlavní cíl a dílčí cíle, metody a výzkumné otázky práce.
Analyzujte komunikační aktivity jednotlivých politických subjektů na sociálních sítí v daném období.
Formulujte závěry výzkumu, zodpovězte na výzkumné otázky.
Recommended resources
BRADOVÁ, Eva, 2005. Od lokálních mítinků k politickému marketingu: teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, Mezinárodní politologický ústav. 106 s. ISBN 80-210-3800-4.
CHYTILEK, Roman, Otto EIBL, Anna MATUŠKOVÁ et al., 2012. Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 341 s. ISBN 978-807-3252-816.
JABŁOŃSKI, Andrzej, 2006. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Vyd. 1. Překlad Lubomír Kopeček. Brno: Barrister. 203 s. Studium Barrister. ISBN 80-736-4011-2.
KOZEL, Roman et al., 2006. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 280 s. ISBN 80-247-0966-X.
MATUŠKOVÁ, Anna, 2010. Politický marketing a české politické strany: Volební kampaně v roce 2006. Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 174 s. ISBN 978-80-210-5169-0.
ŠTĚDROŇ, Bohumír et al., 2013. Politika a politický marketing. V Praze: C. H. Beck, 255 s. ISBN 978-80-7400-448-3.
VODIČKA, Karel a Ladislav CABADA, 2007. Politický systém České republiky: historie a současnost. 2., aktualizované a rozšířené vyd. Praha: Portál, 374 s. ISBN 80-736-7337-1.
Recommended resources
BRADOVÁ, Eva, 2005. Od lokálních mítinků k politickému marketingu: teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, Mezinárodní politologický ústav. 106 s. ISBN 80-210-3800-4.
CHYTILEK, Roman, Otto EIBL, Anna MATUŠKOVÁ et al., 2012. Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 341 s. ISBN 978-807-3252-816.
JABŁOŃSKI, Andrzej, 2006. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Vyd. 1. Překlad Lubomír Kopeček. Brno: Barrister. 203 s. Studium Barrister. ISBN 80-736-4011-2.
KOZEL, Roman et al., 2006. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 280 s. ISBN 80-247-0966-X.
MATUŠKOVÁ, Anna, 2010. Politický marketing a české politické strany: Volební kampaně v roce 2006. Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 174 s. ISBN 978-80-210-5169-0.
ŠTĚDROŇ, Bohumír et al., 2013. Politika a politický marketing. V Praze: C. H. Beck, 255 s. ISBN 978-80-7400-448-3.
VODIČKA, Karel a Ladislav CABADA, 2007. Politický systém České republiky: historie a současnost. 2., aktualizované a rozšířené vyd. Praha: Portál, 374 s. ISBN 80-736-7337-1.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Student se k obhajovbě práce bez omluvy nedostavil