Diplomová práce se zabývá tvorbou komunikační strategie Denního stacionáře pro osoby s demencí ve Zlíně. Teoretická část práce shrnuje nejdůležitější poznatky z oblasti neziskového sektoru a marketingu neziskových organizací. Dále obsahuje teoretická východiska pro tvorbu komunikační strategie a neopomíná ani etické aspekty komunikace a problematiku tabuizovaných témat. Praktická část práce se zabývá zhodnocením současné komunikace dané služby a provedením a vyhodnocením kvalitativního a kvantitativního šetření. Cílem výzkumu je zjistit, jaké je povědomí o službách nabízených NADĚJÍ Zlín, včetně služby denního stacionáře, ale také jaké je povědomí široké veřejnosti o tématu demence. Projektová část obsahuje návrh komunikační strategie, jejímž cílem je naplnit kapacitu obou působišť denního stacionáře.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the creation of a communication strategy for the Day care centre for people with dementia in Zlín. The theoretical part of the thesis summarizes the most important findings from the non-profit sector and marketing of non-profit organizations. It also contains the theoretical basis for the creation of a communication strategy and does not neglect the ethical aspects of communication and the issue of taboo topics. The practical part of the thesis deals with the evaluation of the current communication of the service and the implementation and evaluation of qualitative and quantitative research to determine how much is the general public aware of services offered by NADĚJE Zlín, including the day care centre, but also what is the general public's awareness of the topic of dementia. The project part contains a proposal for a communication strategy, the aim of which is to fill the capacity of both locations of the day care centre.
dementia, day care centre, communication mix, communication strategy, marketing, marketing communication, non - profit organization
Rozsah průvodní práce
101 s. (161 431 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tvorbou komunikační strategie Denního stacionáře pro osoby s demencí ve Zlíně. Teoretická část práce shrnuje nejdůležitější poznatky z oblasti neziskového sektoru a marketingu neziskových organizací. Dále obsahuje teoretická východiska pro tvorbu komunikační strategie a neopomíná ani etické aspekty komunikace a problematiku tabuizovaných témat. Praktická část práce se zabývá zhodnocením současné komunikace dané služby a provedením a vyhodnocením kvalitativního a kvantitativního šetření. Cílem výzkumu je zjistit, jaké je povědomí o službách nabízených NADĚJÍ Zlín, včetně služby denního stacionáře, ale také jaké je povědomí široké veřejnosti o tématu demence. Projektová část obsahuje návrh komunikační strategie, jejímž cílem je naplnit kapacitu obou působišť denního stacionáře.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the creation of a communication strategy for the Day care centre for people with dementia in Zlín. The theoretical part of the thesis summarizes the most important findings from the non-profit sector and marketing of non-profit organizations. It also contains the theoretical basis for the creation of a communication strategy and does not neglect the ethical aspects of communication and the issue of taboo topics. The practical part of the thesis deals with the evaluation of the current communication of the service and the implementation and evaluation of qualitative and quantitative research to determine how much is the general public aware of services offered by NADĚJE Zlín, including the day care centre, but also what is the general public's awareness of the topic of dementia. The project part contains a proposal for a communication strategy, the aim of which is to fill the capacity of both locations of the day care centre.
DELANEY, Ben, 2018. Ben Delaney’s Nonprofit Marketing Handbook, 2nd Edition: A hands-on guide to marketing and communications in nonprofit organizations. Oakland: CyberEdge Information Services. ISBN 978-1-5136-3555-2.
KRECHOVSKÁ, Michaela, Pavlína HEJDUKOVÁ a Dita HOMMEROVÁ, 2018. Řízení neziskových organizací: klíčové oblasti pro jejich udržitelnost. Praha: Grada Publishing. Expert. ISBN 9788024730752.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 9788027107872.
TAHAL, Radek, 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing. ISBN 9788027102068.
DELANEY, Ben, 2018. Ben Delaney’s Nonprofit Marketing Handbook, 2nd Edition: A hands-on guide to marketing and communications in nonprofit organizations. Oakland: CyberEdge Information Services. ISBN 978-1-5136-3555-2.
KRECHOVSKÁ, Michaela, Pavlína HEJDUKOVÁ a Dita HOMMEROVÁ, 2018. Řízení neziskových organizací: klíčové oblasti pro jejich udržitelnost. Praha: Grada Publishing. Expert. ISBN 9788024730752.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 9788027107872.
TAHAL, Radek, 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing. ISBN 9788027102068.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucí práce (Ing. Martina Juříková, Ph.D.) byly položeny následující otázky:
1. Za jakých podmínek je váš projekt přenositelný na jiné pobočky NADĚJE či podobné organizace?
2. Komu byste ráda představila výsledky šetření v oblasti tabuizace tématu demence a proč?
V oponentském posudku (Mgr. Eva Šikl Burešová) byly položeny tyto otázky:
1. Práce pro neziskový sektor bývá často velmi psychicky náročná. Dokázala byste říci, jakými postupy byste se snažila pečovat o zaměstnance, např. právě Denního stacionáře pro osoby s demencí ve Zlíně, aby nedošlo k jejich únavě a vyhoření?
2. Myslíte si, že by téma osob s demencí mělo být tématem celospolečenským? Tedy by mělo dostat větší prostor v mediální komunikaci? Jak byste k velké, celorepublikové vzdělávací kampani přistoupila, bez ohledu na zdroje?
3. Považujete za vhodné rozšířit komunikaci organizace Naděje Zlín a jejího denního stacionáře pro osoby s demencí do přilehlých krajů? Své stanovisko prosím zdůvodněte.
Studentka zodpověděla všechny položené otázky.