Práce se zabývá vnímáním reklam s morálním apelem daných komerčních společností. Jsou zde uvedeny teoretická východiska spojená s procesem moralizace, kterého se značky prostřednictvím svých reklam dopouštějí. V souvislosti s tím se objevují rozporuplné názory, jaké pocity takové reklamy mohou vzbuzovat a, jak se společnost staví k tomu, že ziskové značky jsou zadavateli tohoto typu reklamy. Právě na těchto faktorech jsou zformulovány výzkumné otázky této práce. Tyto faktory tvoří v práci výzkumné otázky. Následuje realizace kvalitativního výzkumu ve formě strukturovaných rozhovorů s respondenty generace narozené v letech 1968-1983. Výsledkem je vymezení pocitů a postojů dotazovaných, které je doprovázejí. Dále názorů na "morální výchovu" komerčních značek a další faktory, které celé téma ovlivňují.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the perception of advertisements with the moral appeal of specific commercial companies. The text provides theoretical background associated with the process of moralization, which brands commit through their ads. In connection with this, there are conflicting opinions about what feelings such advertising can evoke and how the company approaches the fact that it is profitable brands that are the creators of such advertisements. These factors form research questions in the thesis. This is followed with the implementation of qualitative research in the form of structured interviews with respondents of the generation born in 1968-1983. The result is a definition of feelings and attitudes that accompany them, an opinion on the "moral education" of commercial brands and other factors that affect the whole topic.
Klíčová slova
marketingová komunikace, reklama, reklama s morálním apelem, morální apel, sociální marketing, apely v reklamě, společenská odpovědnost firem, morální psychologie v reklamě
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, advertising, advertising with a moral appeal, moral appeal, social marketing, appeals in advertising, corporate social responsibility, moral psychology in advertising
Rozsah průvodní práce
54 s. (80 894 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá vnímáním reklam s morálním apelem daných komerčních společností. Jsou zde uvedeny teoretická východiska spojená s procesem moralizace, kterého se značky prostřednictvím svých reklam dopouštějí. V souvislosti s tím se objevují rozporuplné názory, jaké pocity takové reklamy mohou vzbuzovat a, jak se společnost staví k tomu, že ziskové značky jsou zadavateli tohoto typu reklamy. Právě na těchto faktorech jsou zformulovány výzkumné otázky této práce. Tyto faktory tvoří v práci výzkumné otázky. Následuje realizace kvalitativního výzkumu ve formě strukturovaných rozhovorů s respondenty generace narozené v letech 1968-1983. Výsledkem je vymezení pocitů a postojů dotazovaných, které je doprovázejí. Dále názorů na "morální výchovu" komerčních značek a další faktory, které celé téma ovlivňují.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the perception of advertisements with the moral appeal of specific commercial companies. The text provides theoretical background associated with the process of moralization, which brands commit through their ads. In connection with this, there are conflicting opinions about what feelings such advertising can evoke and how the company approaches the fact that it is profitable brands that are the creators of such advertisements. These factors form research questions in the thesis. This is followed with the implementation of qualitative research in the form of structured interviews with respondents of the generation born in 1968-1983. The result is a definition of feelings and attitudes that accompany them, an opinion on the "moral education" of commercial brands and other factors that affect the whole topic.
Klíčová slova
marketingová komunikace, reklama, reklama s morálním apelem, morální apel, sociální marketing, apely v reklamě, společenská odpovědnost firem, morální psychologie v reklamě
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, advertising, advertising with a moral appeal, moral appeal, social marketing, appeals in advertising, corporate social responsibility, moral psychology in advertising
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši literárních zdrojů zaměřených na morální apely z pohledu marketingových komunikací a na jejich percepci mozkem. Poskytněte vhled na situaci světových komerčních společností, které využívají morální apely ve své komunikaci.
Stanovte cíl, metodu a výzkumné otázky práce.
Proveďte kvalitativní šetření formou hloubkových rozhovorů na konkrétním vzorku se zaměřením na vybrané kampaně s morálními apely daných společností.
Na základě výsledků kvalitativního šetření zodpovězte výzkumné otázky vzhledem ke zkoumanému vzorku.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši literárních zdrojů zaměřených na morální apely z pohledu marketingových komunikací a na jejich percepci mozkem. Poskytněte vhled na situaci světových komerčních společností, které využívají morální apely ve své komunikaci.
Stanovte cíl, metodu a výzkumné otázky práce.
Proveďte kvalitativní šetření formou hloubkových rozhovorů na konkrétním vzorku se zaměřením na vybrané kampaně s morálními apely daných společností.
Na základě výsledků kvalitativního šetření zodpovězte výzkumné otázky vzhledem ke zkoumanému vzorku.
Seznam doporučené literatury
MCKINLEY, Mary M. 2012. Ethics in marketing and communications: towards a global perspective. Basingstoke: Palgrave Macmillan. 130 s. ISBN 9780230358553.
BIVINS, Tom. 2003. Mixed Media: Moral Distinctions in Advertising, Public Relations, and Journalism. New York: Routledge. 248 s. ISBN 9781410609045.
DU PLESSIS, Erik. 2007. Jak zákazník vnímá reklamu. Brno: Computer Press. 215 s. ISBN 9788025114568.
FRANZEN, Giep a Margot BOUWMAN. 2001. The Mental World of Brands: Mind,Memory and Brand success. Oxfordshire: NTC Publications. 488 s. ISBN 9781841160818.
KOMÁRKOVÁ, Růžena a Jitka VYSEKALOVÁ. 2000. Psychologie reklamy. Praha: Grada. 221 s. ISBN 802479067X.
Seznam doporučené literatury
MCKINLEY, Mary M. 2012. Ethics in marketing and communications: towards a global perspective. Basingstoke: Palgrave Macmillan. 130 s. ISBN 9780230358553.
BIVINS, Tom. 2003. Mixed Media: Moral Distinctions in Advertising, Public Relations, and Journalism. New York: Routledge. 248 s. ISBN 9781410609045.
DU PLESSIS, Erik. 2007. Jak zákazník vnímá reklamu. Brno: Computer Press. 215 s. ISBN 9788025114568.
FRANZEN, Giep a Margot BOUWMAN. 2001. The Mental World of Brands: Mind,Memory and Brand success. Oxfordshire: NTC Publications. 488 s. ISBN 9781841160818.
KOMÁRKOVÁ, Růžena a Jitka VYSEKALOVÁ. 2000. Psychologie reklamy. Praha: Grada. 221 s. ISBN 802479067X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Uveďte příklad morálního apelu na společnost v reklamě ve formě obrazu.
Morální apel ve formě dobročinnosti někdy spíše odvádí pozornost od společenského dopadu podnikání firmy (tabáková firma nedává peníze na rakovinu, ale na sport, děti aj.) Našla byste i pozitivní příklad přímého spojení činnosti firmy a odpovědnosti za ni?
Pojem "moralizování" může být vnímán neutrálně i negativně. Jak vnímáte ten rozdíl?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.