Bakalářská práce se zabývá pohledem občanů na krizovou komunikaci vlády ČR během koronavirové pandemie. V teoretické části popisuje krizové situace, význam krizové komunikace, její prostředky a způsoby. Vysvětluje, jak budovat vztahy s médii, jak se připravit na krizi a jak v krizi komunikovat, a podává náhled do oblasti marketingového výzkumu. Praktická část analyzuje výsledky marketingového výzkumu, který byl proveden pomocí dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with citizen view on crisis communication of the Government of the Czech Republic during a coronavirus pandemic. The theoretical part describes crisis situations, meaning of crisis communication as well as its means and methods. It explains not only how to build relationships with media and how to prepare for a crisis but also how to communicate in a crisis, and provides insight into a marketing research. The practical of bachelor thesis part analyzes the results of the marketing research, which was executed by a questionnaire survey.
Klíčová slova
krize, krizová komunikace, dotazník, vláda ČR, pandemie, koronavirus
Klíčová slova v angličtině
crisis, crisis communication, questionnaire, the Goverment of the Czech Republic, pandemic, coronavirus
Rozsah průvodní práce
70 s. (86 212)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá pohledem občanů na krizovou komunikaci vlády ČR během koronavirové pandemie. V teoretické části popisuje krizové situace, význam krizové komunikace, její prostředky a způsoby. Vysvětluje, jak budovat vztahy s médii, jak se připravit na krizi a jak v krizi komunikovat, a podává náhled do oblasti marketingového výzkumu. Praktická část analyzuje výsledky marketingového výzkumu, který byl proveden pomocí dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with citizen view on crisis communication of the Government of the Czech Republic during a coronavirus pandemic. The theoretical part describes crisis situations, meaning of crisis communication as well as its means and methods. It explains not only how to build relationships with media and how to prepare for a crisis but also how to communicate in a crisis, and provides insight into a marketing research. The practical of bachelor thesis part analyzes the results of the marketing research, which was executed by a questionnaire survey.
Klíčová slova
krize, krizová komunikace, dotazník, vláda ČR, pandemie, koronavirus
Klíčová slova v angličtině
crisis, crisis communication, questionnaire, the Goverment of the Czech Republic, pandemic, coronavirus
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy, cíl práce a metodický postup práce.
Popište analyzovanou situaci a navrhněte výzkumnou metodu ve vztahu k definované cílové skupině.
Realizujte marketingový výzkum.
Z výsledků výzkumu vyvoďte závěry, zodpovězte výzkumnou otázky a navrhněte případná doporučení vztahující se k řešené problematice.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy, cíl práce a metodický postup práce.
Popište analyzovanou situaci a navrhněte výzkumnou metodu ve vztahu k definované cílové skupině.
Realizujte marketingový výzkum.
Z výsledků výzkumu vyvoďte závěry, zodpovězte výzkumnou otázky a navrhněte případná doporučení vztahující se k řešené problematice.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 486 s. 2011. ISBN 9788025134320.
CHALUPA, Radek. Efektivní krizová komunikace: pro všechny manažery a PR specialisty. Praha: Grada, 169 s. Komunikace. 2012. ISBN 9788024742342.
POSPÍŠIL, Pavel. Efektivní public relations a media relations. Praha: Computer Press, 153 s. Praxe manažera. 2002. ISBN 8072268236(brož.).
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 239 s. Expert. 2009. ISBN 9788024728667.
TOMANDL, Jan, Jaroslav ČUŘÍK, Kristýna MARŠOVSKÁ a Tereza FOJTOVÁ. Krizová komunikace: principy, zkušenosti, postupy. Brno: Masarykova univerzita, 221 s. Promedia. 2020. ISBN 978-80-210-9636-3.
VYMĚTAL, Jan. Průvodce úspěšnou komunikací: efektivní komunikace v praxi. Praha: Grada, 322 s. Manažer. Komunikace. 2008. ISBN 9788024726144.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 486 s. 2011. ISBN 9788025134320.
CHALUPA, Radek. Efektivní krizová komunikace: pro všechny manažery a PR specialisty. Praha: Grada, 169 s. Komunikace. 2012. ISBN 9788024742342.
POSPÍŠIL, Pavel. Efektivní public relations a media relations. Praha: Computer Press, 153 s. Praxe manažera. 2002. ISBN 8072268236(brož.).
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 239 s. Expert. 2009. ISBN 9788024728667.
TOMANDL, Jan, Jaroslav ČUŘÍK, Kristýna MARŠOVSKÁ a Tereza FOJTOVÁ. Krizová komunikace: principy, zkušenosti, postupy. Brno: Masarykova univerzita, 221 s. Promedia. 2020. ISBN 978-80-210-9636-3.
VYMĚTAL, Jan. Průvodce úspěšnou komunikací: efektivní komunikace v praxi. Praha: Grada, 322 s. Manažer. Komunikace. 2008. ISBN 9788024726144.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
" V jaké fázi cyklu se nyní nachází současná krizová komunikace týkajíc se pandemie nemoci COVID-19?
" V práci zmiňujete, že lze využít také kvalitativní výzkum. Jaké konkrétní metody jsou nejvhodnější pro zjištění stanovených cílů?
" Jaká forma komunikace v rámci public relations je nejvhodnější pro vyvracení tzv. fake news?
Student plně odpověděl na otázky.