Cílem této práce je vytvořit projekt rozvoje kulinářského turismu na Uherskohradišťsku. Diplomová práce je zaměřena na analýzu očekávání potenciálních turistů a návrh produktů gastroturismu s cílem naplnění těchto očekávání.
Region byl v diplomové práci detailně analyzován. Proběhla analýza potřeb pomocí marke-tingového průzkumu a jeho detailního vyhodnocení. Data byla zpracována pomocí kontin-genčních vztahů. Podstatou projektu bylo vytvořit produkty s vysokou pravděpodobností úspěchu u jasně definovaných cílových skupin.
Vznikly tak tři různé projekty. Všechny projekty odpovídají zjištění marketingového prů-zkumu, jsou realizovatelné, navazují na místní tradice a využívají možnosti regionu.
Projekty byly podrobeny časové, nákladové analýze a analýze rizik. Byl stanoven přesný harmonogram, vytvořen položkový rozpočet a vyčísleny očekávané tržby. Byla zajištěna rentabilita, stanoven bod zvratu, případně odůvodněna nutnost a výše dotace ze strany města.
Tyto tři aktivity prokazatelně osloví definované cílové skupiny a přinesou rozvoj kulinářské-ho turismu na Uherskohradišťsku.
Annotation in English
The aim of this work is to create a project for the development of culinary tourism in the Uherské Hradiště region. The diploma thesis is focused on the analysis of the expectations of potential tourists and the design of gastronomic products in order to meet these expectations.
The region was analyzed in detail. The needs were identified using a marketing survey and its detailed evaluation. The data were processed using contingency relationships. The essence of the solution was to create products with a high probability of success for clearly defined target groups.
Three different projects were created. All projects correspond to the findings in the marketing survey, are feasible, follow local traditions and use the possibilities of the city.
The projects were subjected to time, cost analysis. A precise schedule was set, an itemized budget was created and expected sales were quantified. Profitability was ensured, a turning point was determined, or the necessity and amount of the subsidy from the city was justified.
These three activities will demonstrably address defined target groups and bring the develo-pment of culinary tourism in the Uherské Hradiště region.
tourism, culinary tourism, gastronomy, marketing communication, marketing research
Length of the covering note
108 s.
Language
CZ
Annotation
Cílem této práce je vytvořit projekt rozvoje kulinářského turismu na Uherskohradišťsku. Diplomová práce je zaměřena na analýzu očekávání potenciálních turistů a návrh produktů gastroturismu s cílem naplnění těchto očekávání.
Region byl v diplomové práci detailně analyzován. Proběhla analýza potřeb pomocí marke-tingového průzkumu a jeho detailního vyhodnocení. Data byla zpracována pomocí kontin-genčních vztahů. Podstatou projektu bylo vytvořit produkty s vysokou pravděpodobností úspěchu u jasně definovaných cílových skupin.
Vznikly tak tři různé projekty. Všechny projekty odpovídají zjištění marketingového prů-zkumu, jsou realizovatelné, navazují na místní tradice a využívají možnosti regionu.
Projekty byly podrobeny časové, nákladové analýze a analýze rizik. Byl stanoven přesný harmonogram, vytvořen položkový rozpočet a vyčísleny očekávané tržby. Byla zajištěna rentabilita, stanoven bod zvratu, případně odůvodněna nutnost a výše dotace ze strany města.
Tyto tři aktivity prokazatelně osloví definované cílové skupiny a přinesou rozvoj kulinářské-ho turismu na Uherskohradišťsku.
Annotation in English
The aim of this work is to create a project for the development of culinary tourism in the Uherské Hradiště region. The diploma thesis is focused on the analysis of the expectations of potential tourists and the design of gastronomic products in order to meet these expectations.
The region was analyzed in detail. The needs were identified using a marketing survey and its detailed evaluation. The data were processed using contingency relationships. The essence of the solution was to create products with a high probability of success for clearly defined target groups.
Three different projects were created. All projects correspond to the findings in the marketing survey, are feasible, follow local traditions and use the possibilities of the city.
The projects were subjected to time, cost analysis. A precise schedule was set, an itemized budget was created and expected sales were quantified. Profitability was ensured, a turning point was determined, or the necessity and amount of the subsidy from the city was justified.
These three activities will demonstrably address defined target groups and bring the develo-pment of culinary tourism in the Uherské Hradiště region.
tourism, culinary tourism, gastronomy, marketing communication, marketing research
Research Plan
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Definujte cestovní ruch se zaměřením na kulinářství a charakterizujte marketing v kulinářském cestovním ruchu.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav kulinářského cestovního ruchu na Uherskohradišťsku.
Na základě analýzy vytvořte projekt rozvoje kulinářského cestovního ruchu na vybraném území.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Research Plan
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Definujte cestovní ruch se zaměřením na kulinářství a charakterizujte marketing v kulinářském cestovním ruchu.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav kulinářského cestovního ruchu na Uherskohradišťsku.
Na základě analýzy vytvořte projekt rozvoje kulinářského cestovního ruchu na vybraném území.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Recommended resources
COOK, Roy A., HSU, Cathy H. C. a TAYLOR, Lorraine L. Tourism: the business of hospitality and travel. Sixth edition. Global edition. Harlow: Pearson, 2018, 448 s. ISBN 978-1-292-22167-0.
JURÁŠKOVÁ, Olga. Marketing v gastronomii, hotelnictví a cestovním ruchu. 1. vyd. Brno: Vysoká škola obchodní a hotelová, 2017, 48 s. ISBN 978-80-87300-86-2.
KOTÍKOVÁ, Halina. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 207 s. ISBN 978-80-247-4603-6.
KOTLER, Philip, BOWEN, John T. a MAKENS, James C. Marketing for hospitality and tourism. 5th ed. Boston: Pearson, 2010, 683 s. ISBN 978-0-13-245313-4.
SYROVÁTKOVÁ, Jaroslava. Specifické formy cestovního ruchu. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2013, 84 s. ISBN 978-80-7372-927-1.
VANÍČEK, Jiří. Marketing služeb a cestovního ruchu. Vyd. 1. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě, Ústav lázeňství, gastronomie a turismu, 2013, 191 s. ISBN 978-80-7248-870-4.
Recommended resources
COOK, Roy A., HSU, Cathy H. C. a TAYLOR, Lorraine L. Tourism: the business of hospitality and travel. Sixth edition. Global edition. Harlow: Pearson, 2018, 448 s. ISBN 978-1-292-22167-0.
JURÁŠKOVÁ, Olga. Marketing v gastronomii, hotelnictví a cestovním ruchu. 1. vyd. Brno: Vysoká škola obchodní a hotelová, 2017, 48 s. ISBN 978-80-87300-86-2.
KOTÍKOVÁ, Halina. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 207 s. ISBN 978-80-247-4603-6.
KOTLER, Philip, BOWEN, John T. a MAKENS, James C. Marketing for hospitality and tourism. 5th ed. Boston: Pearson, 2010, 683 s. ISBN 978-0-13-245313-4.
SYROVÁTKOVÁ, Jaroslava. Specifické formy cestovního ruchu. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2013, 84 s. ISBN 978-80-7372-927-1.
VANÍČEK, Jiří. Marketing služeb a cestovního ruchu. Vyd. 1. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě, Ústav lázeňství, gastronomie a turismu, 2013, 191 s. ISBN 978-80-7248-870-4.
Enclosed appendices
1 CD
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Vedoucí práce: doc. Kozák, 28b.
Jaká byla reakce na navržené projekty ze strany veřejné správy uvedeného regionu? ZODPOVĚZENO ZČÁSTI
Jaké postavení v kulinářské turistice mají minipivovary? ZODPOVĚZENO ZČÁSTI
Oponent práce: Monika Horáková, 18b.
Uveďte proč by město UH mělo strategicky podporovat právě kulinářský turismus? ZODPOVĚZENO ZČÁSTI
Který konkrétně Váš projekt má z Vašeho pohledu největší přínos pro UH a jeho obyvatele? Zdůvodněte. ZODPOVĚZENO ZČÁSTI