Diplomová práca sa zaoberá problematikou vzdelávania a rozvoja zamestnancov v spoločnosti. Cieľom práce je spracovať projekt na implementáciu mentoringu vo vybranej organizácii. Práca je rozdelená na dve časti - teoretickú a praktickú časť. Teoretická časť vysvetľuje pojmy z oblasti riadenia ľudských zdrojov a vzdelávania a rozvoja zamestnancov. Praktická časť práce obsahuje charakteristiku spoločnosti G.P.R., s.r.o. a analýzu súčasného stavu vzdelávania v tejto spoločnosti. Praktická časť je zakončená návrhom projektu na implementáciu mentoringu v spoločnosti G.P.R., s.r.o., ktorý je podrobený časovej, nákladovej a rizikovej analýze.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the issue of learning and development of employees in the company. The aim of this thesis is to create a project of implementing a mentoring in a chosen organisation. The thesis is devided into two parts- theoretical and practical part. The theoretical part explains the concepts of human resource management and employee training and development. The practical part of the thesis contains the characteristics of the company G.P.R., s.r.o. and an analysis of current state of education in this company. The practical part ends with a project proposal for the implementation of mentoring in the company G.P.R., s.r.o., which is subjected to time, cost and risk analysis.
Klíčová slova
riadenie ľudských zdrojov, vzdelávanie a rozvoj zamestnancov, mentoring
Klíčová slova v angličtině
human resource management, learning and development of employees, mentoring
Rozsah průvodní práce
66
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práca sa zaoberá problematikou vzdelávania a rozvoja zamestnancov v spoločnosti. Cieľom práce je spracovať projekt na implementáciu mentoringu vo vybranej organizácii. Práca je rozdelená na dve časti - teoretickú a praktickú časť. Teoretická časť vysvetľuje pojmy z oblasti riadenia ľudských zdrojov a vzdelávania a rozvoja zamestnancov. Praktická časť práce obsahuje charakteristiku spoločnosti G.P.R., s.r.o. a analýzu súčasného stavu vzdelávania v tejto spoločnosti. Praktická časť je zakončená návrhom projektu na implementáciu mentoringu v spoločnosti G.P.R., s.r.o., ktorý je podrobený časovej, nákladovej a rizikovej analýze.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the issue of learning and development of employees in the company. The aim of this thesis is to create a project of implementing a mentoring in a chosen organisation. The thesis is devided into two parts- theoretical and practical part. The theoretical part explains the concepts of human resource management and employee training and development. The practical part of the thesis contains the characteristics of the company G.P.R., s.r.o. and an analysis of current state of education in this company. The practical part ends with a project proposal for the implementation of mentoring in the company G.P.R., s.r.o., which is subjected to time, cost and risk analysis.
Klíčová slova
riadenie ľudských zdrojov, vzdelávanie a rozvoj zamestnancov, mentoring
Klíčová slova v angličtině
human resource management, learning and development of employees, mentoring
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I.Teoretická část
Zpracujte kritickou literární rešerši na téma vzdělávání zaměstnanců.
II.Praktická část
Analyzujte současný systém vzdělávání zaměstnanců ve vybrané organizaci.
Vytvořte projekt na implementaci mentoringu ve vybrané firmy.
Projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I.Teoretická část
Zpracujte kritickou literární rešerši na téma vzdělávání zaměstnanců.
II.Praktická část
Analyzujte současný systém vzdělávání zaměstnanců ve vybrané organizaci.
Vytvořte projekt na implementaci mentoringu ve vybrané firmy.
Projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael, TAYLOR, Stephen. Armstrong's Handbook of Human Resource Management Practice: Building Sustainable Organisational Performance Improvement. 14th edition. London: Kogan Page, 2017, 738 s. ISBN 978-0749474119.
ARMSTRONG, Michael, TAYLOR, Stephen. Řízení lidských zdrojů. 13.vyd. Praha: Grada, 2015, 928 s. ISBN 978-80-247-5258-7.
BEARDWELL, Julie, THOMPSON, Amanda. Human resource management: a contemporary approach. Eighth edition. Harlow: Pearson, 2017, 659 s. ISBN 978-12-921-1956-4.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Strategický přístup ke vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2010, 208 s. ISBN 978-80-247-2914-5.
BRUMOVSKÁ, Tereza, MÁLKOVÁ SEIDLOVÁ, Gabriela. Mentoring: výchova k profesionálnímu dobrovolnictví. Praha: Portál, 2010, 150 s. ISBN 978-80-736-7772-5.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael, TAYLOR, Stephen. Armstrong's Handbook of Human Resource Management Practice: Building Sustainable Organisational Performance Improvement. 14th edition. London: Kogan Page, 2017, 738 s. ISBN 978-0749474119.
ARMSTRONG, Michael, TAYLOR, Stephen. Řízení lidských zdrojů. 13.vyd. Praha: Grada, 2015, 928 s. ISBN 978-80-247-5258-7.
BEARDWELL, Julie, THOMPSON, Amanda. Human resource management: a contemporary approach. Eighth edition. Harlow: Pearson, 2017, 659 s. ISBN 978-12-921-1956-4.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Strategický přístup ke vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2010, 208 s. ISBN 978-80-247-2914-5.
BRUMOVSKÁ, Tereza, MÁLKOVÁ SEIDLOVÁ, Gabriela. Mentoring: výchova k profesionálnímu dobrovolnictví. Praha: Portál, 2010, 150 s. ISBN 978-80-736-7772-5.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: 17 bodů
1) Proč jste si pro zpracování tohoto tématu vybrala právě danou firmu?ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
2) Proč jste se rozhodla zaměřit projekt právě na obchodní oddělení?ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
3) Jak budete měřit zlepšení komunikačních schopností obchodníků (reakce na text na s. 41)?ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
4) Jaký rozdíl vnímáte mezi mentoringem a sérií seminářů na jednotlivá stanovená témata (reakce na text na s. 43-44)? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Oponent DP: 20 bodů
1) Jaká další rizika by mohla ohrozit realizaci projektu? Jakým způsobem lze tato rizika efektivně eliminovat či minimalizovat?ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
2) Měla již diplomantka možnost projednat svoji DP s představiteli vybrané organizace, jaké byly případné reakce? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Otázky členů komise
1) doc. PhDR. Dana Linhartová, CSc. - V práci uvádíte, že byla použita kritická literární rešerše. Co je kritická literární rešerše?ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
2) doc. PhDR. Dana Linhartová, CSc. - Jak firma bude vybírat mentory na rozvoj komunikačních schopností? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
3) doc. PhDR. Dana Linhartová, CSc. - Čím se mentor odlišuje od kouče? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
4) doc. Ing. Michal Pilík, Ph.D. - Co od zavedení mentoringu firma očekává? Co se má zlepšit? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ