Bakalářská práce se zabývá tematikou sociálního pedagoga na základní škole z pohledu pracovníků školy. Zaměřuje se na úhel pohledů ředitelů škol a jejich potřeby uplatnění funkce sociálního pedagoga na základní škole. Dále je zaměřena na komunikaci sociálního pedagoga s rodinou a neposlední řadě jsou zde uvedeny specifika práce sociálního pedagoga na základní škole.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the topic of a social pedagogue at a primary school from the point of view of school staff. It focuses on the perspective of school principals and their need to apply the function of social pedagogue in primary school. It also focuses on the communication of the social pedagogue with the family and, last but not least, there are the specifics of the work of the social pedagogue at the primary school.
Klíčová slova
sociální pedagog, základní škola, komunikace, rodina, rozhovor, metodologie, výzkumná otázka
Klíčová slova v angličtině
social pedagogue, elementary school, communication, family, interview, methodology, research question
Rozsah průvodní práce
52 s. (76 028 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tematikou sociálního pedagoga na základní škole z pohledu pracovníků školy. Zaměřuje se na úhel pohledů ředitelů škol a jejich potřeby uplatnění funkce sociálního pedagoga na základní škole. Dále je zaměřena na komunikaci sociálního pedagoga s rodinou a neposlední řadě jsou zde uvedeny specifika práce sociálního pedagoga na základní škole.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the topic of a social pedagogue at a primary school from the point of view of school staff. It focuses on the perspective of school principals and their need to apply the function of social pedagogue in primary school. It also focuses on the communication of the social pedagogue with the family and, last but not least, there are the specifics of the work of the social pedagogue at the primary school.
Klíčová slova
sociální pedagog, základní škola, komunikace, rodina, rozhovor, metodologie, výzkumná otázka
Klíčová slova v angličtině
social pedagogue, elementary school, communication, family, interview, methodology, research question
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti školství, uplatnění sociálního pedagoga a systému vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti školství, uplatnění sociálního pedagoga a systému vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica, 2008. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Public promotion. ISBN 978-80-969944-0-3.
FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA, 2008. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Praha: Triton. ISBN 978-80-7387-014-0.
GAVORA, Peter, 2010. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-185-0.
GRECMANOVÁ, Helena, 2008. Klima školy. Olomouc: Hanex. ISBN 978-80-7409-010-3.
HATÁR, Ctibor, 2010. Sociálny pedagóg v systéme sociálno-edukačného poradenstva, prevencie a profylaxie. Nitra: PF UKF Nitra. ISBN 978-80-8094-664-7.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica, 2008. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Public promotion. ISBN 978-80-969944-0-3.
FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA, 2008. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Praha: Triton. ISBN 978-80-7387-014-0.
GAVORA, Peter, 2010. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-185-0.
GRECMANOVÁ, Helena, 2008. Klima školy. Olomouc: Hanex. ISBN 978-80-7409-010-3.
HATÁR, Ctibor, 2010. Sociálny pedagóg v systéme sociálno-edukačného poradenstva, prevencie a profylaxie. Nitra: PF UKF Nitra. ISBN 978-80-8094-664-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, následně se zaměřila na praktickou část práce. Studentka stručně popsala design výzkumu, uvedla výzkumné cíle a výzkumné otázky. Následně se zaměřila na prezentaci výsledků výzkumného šetření. Uvedeno bylo také doporučení pro praxi. Následně studentka odpovídala na otázky z posudků, studentka měla popsat analýzu získaných dat, kde nedokázala adekvátně odpovědět. Studentka pracovala s tematickými celky. Studentka byla k obhajobě připravená. Výsledky práce byly zajímavé. Diskuze byla ještě zaměřená na realizované rozhovory, kterých bylo 50.