V bakalářské práci se věnujeme některým aspektům, které ovlivňují životní styl studentů SŠ. V teoretické části se zaměřujeme na životní styl a jeho základní pojmy, rizikové faktory, rizikové chování a volný čas studentů. V praktické části se věnujeme popisu výsledků kvantitativního výzkumu, který byl realizován pomocí dotazníku u studentů SŠ. V našem výzkumu jsme se zaměřovali na aspekty, které ovlivňují životní styl studentů SŠ, jako jsou rizikového faktory, užívání návykových látek a trávení volného času. Z výsledků je zřejmé, že studenti SŠ věnují přiměřený čas fyzické aktivitě ve volném čase a také se větší část stala obětí šikany nebo byla strůjcem.
Anotace v angličtině
In our bachelor thesis we focus on some aspects that affect the lifestyle of high school students. In the theoretical part we focus on lifestyle and its basic concepts, rist factors, risk behavior and leisure time of students. In the practical part, we describe the results of quantitative research, which was carried our using a questionnaire for high school students. In our research, we focused on aspects that affect the lifestyle of high school students, such as risk factors, substance use and leisure time. It is clear from the resluts that high school students devote a reasonable amount of time to physical acitivty in their free time and also the majority of them became victims of bullying or were the instigator.
Klíčová slova
životní styl, faktory ovlivňující životní styl, volný čas, adolescent
Klíčová slova v angličtině
lifestyle, factors influencing lifestyle, free time, high schoool students
Rozsah průvodní práce
61 s. (80 644 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V bakalářské práci se věnujeme některým aspektům, které ovlivňují životní styl studentů SŠ. V teoretické části se zaměřujeme na životní styl a jeho základní pojmy, rizikové faktory, rizikové chování a volný čas studentů. V praktické části se věnujeme popisu výsledků kvantitativního výzkumu, který byl realizován pomocí dotazníku u studentů SŠ. V našem výzkumu jsme se zaměřovali na aspekty, které ovlivňují životní styl studentů SŠ, jako jsou rizikového faktory, užívání návykových látek a trávení volného času. Z výsledků je zřejmé, že studenti SŠ věnují přiměřený čas fyzické aktivitě ve volném čase a také se větší část stala obětí šikany nebo byla strůjcem.
Anotace v angličtině
In our bachelor thesis we focus on some aspects that affect the lifestyle of high school students. In the theoretical part we focus on lifestyle and its basic concepts, rist factors, risk behavior and leisure time of students. In the practical part, we describe the results of quantitative research, which was carried our using a questionnaire for high school students. In our research, we focused on aspects that affect the lifestyle of high school students, such as risk factors, substance use and leisure time. It is clear from the resluts that high school students devote a reasonable amount of time to physical acitivty in their free time and also the majority of them became victims of bullying or were the instigator.
Klíčová slova
životní styl, faktory ovlivňující životní styl, volný čas, adolescent
Klíčová slova v angličtině
lifestyle, factors influencing lifestyle, free time, high schoool students
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti životního stylu, faktorů, které ovlivňují životní styl, způsobu a kvality života.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti životního stylu, faktorů, které ovlivňují životní styl, způsobu a kvality života.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DUFFKOVÁ, J., L. URBAN a J. DUBSKÝ, 2008. Sociologie životního stylu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. ISBN 978-80-7380-123-6.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ, 2006. Vývojová psychologie 2., aktual. vydání. Praha: Grada. ISBN 80-247-1284-9.
OCHRANA, František, 2019. Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-4200-0.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
DUFFKOVÁ, J., L. URBAN a J. DUBSKÝ, 2008. Sociologie životního stylu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. ISBN 978-80-7380-123-6.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ, 2006. Vývojová psychologie 2., aktual. vydání. Praha: Grada. ISBN 80-247-1284-9.
OCHRANA, František, 2019. Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-4200-0.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, stručně popsala obsah teoretické části práce. Členové komise se doptávali na význam životního stylu a jeho pojetí, jelikož bylo téma velmi široké. Studentka dále popisovala praktickou část práce, uvedla způsob sběru dat, popsala výzkumný soubor a výzkumný nástroj. Diskutován byl výzkumný nástroj a jeho využití. Studentka dále prezentovala výsledky výzkumného šetření. Následně studentka odpovídala na otázky z posudků. Nástroj byl vhodně zvolený, ale jeho použití nebylo zcela vhodné. V práci chybělo propojení volného času a rizikového chování.