Tato bakalářská práce se zaměřuje na zjištění ideální motivace žáků, za účelem dosažení lepších výsledků na středních školách, jako jsou gymnázia, odborná učiliště a ostatní střední školy. Tato práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy, jako jsou motivace, motiv, hodnota apod.. V praktické části byl vyhodnocen výzkum, jehož výsledky byly získány na gymnáziu, odborném učilišti a střední škole. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaká je nejvyskytovanější forma motivace na středních školách, učilištích a víceletých gymnázií. Tento výzkum by mohl být přínosný v oblasti školní motivace.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on finding students' ideal motivation to achieve better results in secondary schools, such as grammar schools, vocational schools, and other secondary schools. This work is divided into a theoretical part and a practical part. The theoretical part explains concepts such as motivation, motive, value, and other terms connected with this area. In the practical part, the research was evaluated. The results were accessed at a grammar school, vocational school and high school. The aim of the research was to find out what is the most common form of motivation in secondary schools, vocational schools and multi-year grammar schools. This research could be beneficial in the field of school motivation.
motivation, needs, hierarchy of needs, cognition, affectivity, efficiency
Rozsah průvodní práce
75 s. (85 383 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zjištění ideální motivace žáků, za účelem dosažení lepších výsledků na středních školách, jako jsou gymnázia, odborná učiliště a ostatní střední školy. Tato práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy, jako jsou motivace, motiv, hodnota apod.. V praktické části byl vyhodnocen výzkum, jehož výsledky byly získány na gymnáziu, odborném učilišti a střední škole. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaká je nejvyskytovanější forma motivace na středních školách, učilištích a víceletých gymnázií. Tento výzkum by mohl být přínosný v oblasti školní motivace.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on finding students' ideal motivation to achieve better results in secondary schools, such as grammar schools, vocational schools, and other secondary schools. This work is divided into a theoretical part and a practical part. The theoretical part explains concepts such as motivation, motive, value, and other terms connected with this area. In the practical part, the research was evaluated. The results were accessed at a grammar school, vocational school and high school. The aim of the research was to find out what is the most common form of motivation in secondary schools, vocational schools and multi-year grammar schools. This research could be beneficial in the field of school motivation.
motivation, needs, hierarchy of needs, cognition, affectivity, efficiency
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti motivace, středního školství a adolescence.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti motivace, středního školství a adolescence.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu\kur. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN ISBN978-80-247-1369-4.
KOHOUTEK, Rudolf, 2006. Úvod do psychologie: psychologie osobnosti a zdraví žáka. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Brno: Masarykova univerzita. Pedagogika (Grada). ISBN 80-210-4077-7.
KRAUS, B., E. WALTEROVÁ a J. MAREŠ, 2014. Základy sociální pedagogiky: dětství a dospívání. Vyd. 2. Praha: Portál. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-262-0643-9.
PRŮCHA, J., E. WALTEROVÁ a J. MAREŠ, 2013. Pedagogický slovník: psychologie osobnosti a zdraví žáka. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-262-0403-9.
VÁGNEROVÁ, M., E. WALTEROVÁ a J. MAREŠ, 2005. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Karolinum. Pedagogika (Grada). ISBN 80-246-0956-8.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu\kur. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN ISBN978-80-247-1369-4.
KOHOUTEK, Rudolf, 2006. Úvod do psychologie: psychologie osobnosti a zdraví žáka. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Brno: Masarykova univerzita. Pedagogika (Grada). ISBN 80-210-4077-7.
KRAUS, B., E. WALTEROVÁ a J. MAREŠ, 2014. Základy sociální pedagogiky: dětství a dospívání. Vyd. 2. Praha: Portál. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-262-0643-9.
PRŮCHA, J., E. WALTEROVÁ a J. MAREŠ, 2013. Pedagogický slovník: psychologie osobnosti a zdraví žáka. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-262-0403-9.
VÁGNEROVÁ, M., E. WALTEROVÁ a J. MAREŠ, 2005. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Karolinum. Pedagogika (Grada). ISBN 80-246-0956-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student krátce představil teoretická východiska práce. Následně popisoval metodologický postup. Podrobněji prezentoval výsledná výzkumná zjištění. Student krátce navrhl doporučení do praxe. Komise se ptala na konkrétní doporučení na základě vlastního výzkumu. Komise diskutovala se studentem prezenční a on-line ditribuci dotazníků. Student odpovídal na otázku oponentky práce týkající se hypotéz ve výzkumu.