Cílem této bakalářské práce je analýza trhu Public Relations v Německu. Veškeré údaje v této práci jsou čerpány z dostupné literatury, aktuálních studií a především z mých osobních zkušeností z pracovního trhu v Německu.
Základní informace o Public Relations v Německu jsou uvedeny v teoretické části. První kapitola přibližuje obecnou situaci oboru marketingové komunikace v Německu, druhá specifika práce v oboru PR, dále popisuji nové produkty PR a v závěru podávám nástin současné situace na německém pracovním trhu v oboru PR.
Druhá část bakalářské práce je sumarizací výsledků, které vyplynuly z dotazníkového průzkumu. Cílem průzkumu bylo získat informace o postojích předních německých PR agentur k vysokoškolským absolventům ze střední a východní Evropy a zjistit jejich možnosti uplatnění v oboru PR v Německu. Průzkum proběhl v období leden/únor 2005.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis is an analysis of the situation of the Public Relations market in Germany. It is mainly based on literature, on diverse studies and on personal experience from my work in Germany.
General information about the branch Public Relations in Germany is included in the first part of my bachelor thesis. In the first chapter, the situation of the marketing communication market in Germany is described. The second chapter is about the particularities of Public Relations, the third chapter outlines new instruments of PR and the last theoretical chapter is a summary of the current situation on the German PR job market.
The second part of my Bachelor Thesis is based on personal research. The goal of this research was to get information about the attitudes of the most successful German PR agencies to the graduated students of the East and Middle Europe and to get information about their chances to work in the PR branch in Germany. This research was performed in January/February 2005.
Klíčová slova
PR v Německu, Podniková komunikace v Německu, PR kampaň Mercedes-Benz, Specifika práce v oboru PR v Německu, Komunikace s německými žurnalisty, Zásady PR práce v Německu, Event PR, H&M PR kampaň, Fruit of the Loom PR kampaň, Weblogs, Finanční ohodnocení PR pracovníků v Německu, Dotazníkový průzkum pro německé PR agentury
Klíčová slova v angličtině
PR in Germany, Corporate Communication in Germany, Mercedes-Benz PR campaign, Specification of work in PR branch in Germany, Communication with German journalists, Basics PR-work in Germany, Event PR, H&M PR campaign, Fruit of the Loom PR campaign, Weblogs, Compensation of PR Specialists in Germany, Research in German PR agencies
Rozsah průvodní práce
44 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je analýza trhu Public Relations v Německu. Veškeré údaje v této práci jsou čerpány z dostupné literatury, aktuálních studií a především z mých osobních zkušeností z pracovního trhu v Německu.
Základní informace o Public Relations v Německu jsou uvedeny v teoretické části. První kapitola přibližuje obecnou situaci oboru marketingové komunikace v Německu, druhá specifika práce v oboru PR, dále popisuji nové produkty PR a v závěru podávám nástin současné situace na německém pracovním trhu v oboru PR.
Druhá část bakalářské práce je sumarizací výsledků, které vyplynuly z dotazníkového průzkumu. Cílem průzkumu bylo získat informace o postojích předních německých PR agentur k vysokoškolským absolventům ze střední a východní Evropy a zjistit jejich možnosti uplatnění v oboru PR v Německu. Průzkum proběhl v období leden/únor 2005.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis is an analysis of the situation of the Public Relations market in Germany. It is mainly based on literature, on diverse studies and on personal experience from my work in Germany.
General information about the branch Public Relations in Germany is included in the first part of my bachelor thesis. In the first chapter, the situation of the marketing communication market in Germany is described. The second chapter is about the particularities of Public Relations, the third chapter outlines new instruments of PR and the last theoretical chapter is a summary of the current situation on the German PR job market.
The second part of my Bachelor Thesis is based on personal research. The goal of this research was to get information about the attitudes of the most successful German PR agencies to the graduated students of the East and Middle Europe and to get information about their chances to work in the PR branch in Germany. This research was performed in January/February 2005.
Klíčová slova
PR v Německu, Podniková komunikace v Německu, PR kampaň Mercedes-Benz, Specifika práce v oboru PR v Německu, Komunikace s německými žurnalisty, Zásady PR práce v Německu, Event PR, H&M PR kampaň, Fruit of the Loom PR kampaň, Weblogs, Finanční ohodnocení PR pracovníků v Německu, Dotazníkový průzkum pro německé PR agentury
Klíčová slova v angličtině
PR in Germany, Corporate Communication in Germany, Mercedes-Benz PR campaign, Specification of work in PR branch in Germany, Communication with German journalists, Basics PR-work in Germany, Event PR, H&M PR campaign, Fruit of the Loom PR campaign, Weblogs, Compensation of PR Specialists in Germany, Research in German PR agencies
Zásady pro vypracování
1. Bakalářská práce naváže na ročníkovou práci z akademického roku 2003/2004, ve které studentka shrnula základní informace o německém pracovním trhu a podrobně se zabývala tamním vzdělávacím systémem zaměřeným na marketingové komunikace. Součástí práce byl i souhrn požadavků zaměstnavatelů na nové uchazeče v oboru Public Relations.
2. Bakalářská práce bude zaměřena na specifika německého trhu marketingových komunikací a zvláštnosti oboru Public Relations.
3. Studentka se ve své práci bude zabývat následujícími body:
- vývojový trend oboru Public Relations v Německu (studie týkající se oblasti PR, vyjádření odborníků k budoucnosti Public Relations v Německu; PR v systému marketingových komunikací)
- specifika práce v oboru PR (charakteristiky německého trhu a zásady práce v Public Relations - formální standardy pro práci s německými žurnalisty; trendy online žurnalismu; kontakty na servisní služby pro obor PR)
- nové produkty PR (event PR; online PR, sponsoring, fashion PR, Weblogs, PR non-profit organizací, atd.)
- aktuální situace na trhu marketingových komunikací v Německu (ranking PR agentur, finanční ohodnocení PR pracovníků, aj.)
Zásady pro vypracování
1. Bakalářská práce naváže na ročníkovou práci z akademického roku 2003/2004, ve které studentka shrnula základní informace o německém pracovním trhu a podrobně se zabývala tamním vzdělávacím systémem zaměřeným na marketingové komunikace. Součástí práce byl i souhrn požadavků zaměstnavatelů na nové uchazeče v oboru Public Relations.
2. Bakalářská práce bude zaměřena na specifika německého trhu marketingových komunikací a zvláštnosti oboru Public Relations.
3. Studentka se ve své práci bude zabývat následujícími body:
- vývojový trend oboru Public Relations v Německu (studie týkající se oblasti PR, vyjádření odborníků k budoucnosti Public Relations v Německu; PR v systému marketingových komunikací)
- specifika práce v oboru PR (charakteristiky německého trhu a zásady práce v Public Relations - formální standardy pro práci s německými žurnalisty; trendy online žurnalismu; kontakty na servisní služby pro obor PR)
- nové produkty PR (event PR; online PR, sponsoring, fashion PR, Weblogs, PR non-profit organizací, atd.)
- aktuální situace na trhu marketingových komunikací v Německu (ranking PR agentur, finanční ohodnocení PR pracovníků, aj.)
Seznam doporučené literatury
Faulstich, W.: Medienwissenschaft. Padeborn 2004. UTBbasics, Wilhelm Fink Verlag. Počet stran 247. ISBN 3-8252-2494-5
Mast C. (Hg.). ABC des Journalismus. 9. vyd. Konstanz 2000. UVK Verlagsgesellschaft mbH. Počet stran 589. ISBN 3-89669-303-4
Mendack, S. Berufsfeld Werbung und PR; 2. vyd. Regensburg 2001. Fit for Business. Počet stran 176. ISBN: 3-8029-4514-X
Pepels, W.: Grundlagen der Werbung. 3. vyd. Frankfurt am Main 2004. REDLINE Wirsrtschaft, NewBusinessLine. Počet stran 120. ISBN 3-636-01097-2
Phillips, D.: Online public relations. Praha 2001. Grada. Počet stran 215, ISBN: 80-247-0368-8
Schulze-Fürstenow/ Martini (Hrsg.). Handbuch PR - Öffentlichkeitsarbeit in Wirtschaft, Verbänden, Behörden. Grundwerk. 2. vyd. Berlin 2001. Kriftel, Hermann Luchterhand Verlag GmbH Neuwied. ISBN 3-472-01790-2
Světlík, J.: Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha 2003. Grada. Počet stran 272. ISBN 80-247-0422-6
Kol. autorů SPIEGEL Buchverlag: Jahrbuch 2004. Die Welt in Zahlen Daten Analysen. München 2003. Deutscher Taschenbuch Verlag. Počet stran 640. ISBN 3-423-32004
Seznam doporučené literatury
Faulstich, W.: Medienwissenschaft. Padeborn 2004. UTBbasics, Wilhelm Fink Verlag. Počet stran 247. ISBN 3-8252-2494-5
Mast C. (Hg.). ABC des Journalismus. 9. vyd. Konstanz 2000. UVK Verlagsgesellschaft mbH. Počet stran 589. ISBN 3-89669-303-4
Mendack, S. Berufsfeld Werbung und PR; 2. vyd. Regensburg 2001. Fit for Business. Počet stran 176. ISBN: 3-8029-4514-X
Pepels, W.: Grundlagen der Werbung. 3. vyd. Frankfurt am Main 2004. REDLINE Wirsrtschaft, NewBusinessLine. Počet stran 120. ISBN 3-636-01097-2
Phillips, D.: Online public relations. Praha 2001. Grada. Počet stran 215, ISBN: 80-247-0368-8
Schulze-Fürstenow/ Martini (Hrsg.). Handbuch PR - Öffentlichkeitsarbeit in Wirtschaft, Verbänden, Behörden. Grundwerk. 2. vyd. Berlin 2001. Kriftel, Hermann Luchterhand Verlag GmbH Neuwied. ISBN 3-472-01790-2
Světlík, J.: Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha 2003. Grada. Počet stran 272. ISBN 80-247-0422-6
Kol. autorů SPIEGEL Buchverlag: Jahrbuch 2004. Die Welt in Zahlen Daten Analysen. München 2003. Deutscher Taschenbuch Verlag. Počet stran 640. ISBN 3-423-32004