Diplomová práce pojednává o sociálních sítích a jejich dopadu na třídní klima žáků 4. a 5. základních škol. Teoretická část se skládá ze tří kapitol: první kapitola se věnuje problematice sociálních sítí, druhá kapitola se věnuje třídnímu klimatu a třetí kapitola je zaměřena na vliv sociálních sítí na děti. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem, jehož cílem je zjistit skutečné využívání sociálních sítí a jejich souvislost s třídním klimatem.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with social networks and their impact on the class climate
of pupils in the 4th and 5th grades of primary school. The theoretical part consists of three chapters. The first chapter is devoted on the problematics of social networks. The second chapter is devoted to the class climate and the third chapter is focused on
the influence of social networks on children. The practical part consists of quantitative research, whose aim is to find out the actual use of social networks and their connection with the class climate.
Klíčová slova
sociální sítě, třídní klima, škola, třída, mladší školní věk, digitální generace
Klíčová slova v angličtině
social networks, class climate, school, classroom, younger school age, digital generation
Rozsah průvodní práce
106 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o sociálních sítích a jejich dopadu na třídní klima žáků 4. a 5. základních škol. Teoretická část se skládá ze tří kapitol: první kapitola se věnuje problematice sociálních sítí, druhá kapitola se věnuje třídnímu klimatu a třetí kapitola je zaměřena na vliv sociálních sítí na děti. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem, jehož cílem je zjistit skutečné využívání sociálních sítí a jejich souvislost s třídním klimatem.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with social networks and their impact on the class climate
of pupils in the 4th and 5th grades of primary school. The theoretical part consists of three chapters. The first chapter is devoted on the problematics of social networks. The second chapter is devoted to the class climate and the third chapter is focused on
the influence of social networks on children. The practical part consists of quantitative research, whose aim is to find out the actual use of social networks and their connection with the class climate.
Klíčová slova
sociální sítě, třídní klima, škola, třída, mladší školní věk, digitální generace
Klíčová slova v angličtině
social networks, class climate, school, classroom, younger school age, digital generation
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti třídního klimatu, sociálních sítí a mladšího školního věku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti třídního klimatu, sociálních sítí a mladšího školního věku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ALTER, Adam, 2018. Neodolatelné: vzestup návykových technologií a byznys se závislostí. Brno: Host. ISBN 978-80-7577-460-6.
ČAPEK, Robert, 2010. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2742-4.
DOČEKAL, Daniel, 2019. Dítě v síti: manuál pro rodiče a učitele, kteří chtějí rozumět digitálnímu světu mladé generace. Praha: Mladá fronta. ISBN 978-80-2045-145-3.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
LAŠEK, Jan, 2001. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7041-980-9.
Seznam doporučené literatury
ALTER, Adam, 2018. Neodolatelné: vzestup návykových technologií a byznys se závislostí. Brno: Host. ISBN 978-80-7577-460-6.
ČAPEK, Robert, 2010. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2742-4.
DOČEKAL, Daniel, 2019. Dítě v síti: manuál pro rodiče a učitele, kteří chtějí rozumět digitálnímu světu mladé generace. Praha: Mladá fronta. ISBN 978-80-2045-145-3.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
LAŠEK, Jan, 2001. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7041-980-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce prezentovala teoretická východiska práce. Následně popisovala metodologický postup. Podrobněji prezentovala významná výzkumná zjištění, komentovala je pomocí přehledných tabulek. Následně popisovala, zda (ne)existuje souvislost mezi časem stráveným na sociálních sítích a třídním klima. Zazněly silné a slabší stránky práce. Studentka odpovídala na vybrané otázky vedoucího a oponenta práce.