Táto diplomová práca sa zaoberá návrhom a vytvorením ticketovacieho systému, ktorý je primárne určený pre hlásenie, evidenciu a spracovanie užívateľských požiadaviek v IT oblasti. Analytická časť práce je zameraná na vytvorenie funkčného modelu systému prostredníctvom vhodných diagramov a analytických prostriedkov. Aplikácia pre Service Desk je vytvorená v prostredí Office365 - konkrétne sa jedná o využitie platforiem SharePoint, Power Automate a Power Apps.
Anotace v angličtině
This master´s thesis deals with the design and creation of ticket system, which is primary determined for reporting, evidence, and processing of user IT requests. The analytical part of the thesis is focused on creating a functional model through appropriate diagrams and analytical tools. Application for Service Desk is created in the Office365 environment - specifically they are used these platforms: SharePoint, Power Automate and Power Apps.
Klíčová slova
Service Desk, Office365, SharePoint, ticket
Klíčová slova v angličtině
Service Desk, Office365, SharePoint, ticket
Rozsah průvodní práce
122 s. (120 740 znaků)
Jazyk
SK
Anotace
Táto diplomová práca sa zaoberá návrhom a vytvorením ticketovacieho systému, ktorý je primárne určený pre hlásenie, evidenciu a spracovanie užívateľských požiadaviek v IT oblasti. Analytická časť práce je zameraná na vytvorenie funkčného modelu systému prostredníctvom vhodných diagramov a analytických prostriedkov. Aplikácia pre Service Desk je vytvorená v prostredí Office365 - konkrétne sa jedná o využitie platforiem SharePoint, Power Automate a Power Apps.
Anotace v angličtině
This master´s thesis deals with the design and creation of ticket system, which is primary determined for reporting, evidence, and processing of user IT requests. The analytical part of the thesis is focused on creating a functional model through appropriate diagrams and analytical tools. Application for Service Desk is created in the Office365 environment - specifically they are used these platforms: SharePoint, Power Automate and Power Apps.
Klíčová slova
Service Desk, Office365, SharePoint, ticket
Klíčová slova v angličtině
Service Desk, Office365, SharePoint, ticket
Zásady pro vypracování
Seznamte se s problematikou a stručně ji popište.
Poveďte obsahovou analýzu systémových požadavků.
Na základě provedené analýzy zpracujte funkční model systému (diagram případů užití, resp. jiný odpovídající diagram).
Navrhněte ticketovací systém vhodný pro hlášení, evidenci a zpracování uživatelských požadavků.
Zhodnoťte přínosy navrhnutého řešení.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s problematikou a stručně ji popište.
Poveďte obsahovou analýzu systémových požadavků.
Na základě provedené analýzy zpracujte funkční model systému (diagram případů užití, resp. jiný odpovídající diagram).
Navrhněte ticketovací systém vhodný pro hlášení, evidenci a zpracování uživatelských požadavků.
Zhodnoťte přínosy navrhnutého řešení.
Seznam doporučené literatury
RHODES, Jeffrey. Creating Business Applications with Office 365: Techniques in SharePoint, PowerApps, Power BI, and More. New York: APress, 2019. ISBN 1484253302.
SharePoint documentation: SharePoint documentation for IT professionals and admins. Microsoft [online]. Redmond: Microsoft, c2020. Dostupné z: https://docs.microsoft.com/en-us/sharepoint/?fbclid=IwAR3bTX25GbEnCr2KsWsA_Yam81qAlStijU0WYRo0O59WoLp7zN7SRTkVA-0
IT Service Desk: History of IT Service Desk & its impact on organizations. FreshService [online]. San Mateo: FreshWorks, c2020. Dostupné z: https://freshservice.com/eu/it-service-desk-software/
SCHNACKENBURG, Paul. Office 365 / Microsoft 365: The Essential Companion Guide [online]. Raleigh: ALTARO, c2019. Dostupné z: https://go.altaro.com/medialib/Content-Campaigns/eBooks/2019/eBook-O365-M365-Companion-Guide.pdf
WITHEE, Rosemarie, Ken WITHEE a Jennifer REED. Microsoft Office 365 for Dummies [online]. 2nd Edition. Hoboken: John Wiley & Sons, 2016. ISBN 978-1-119- 26533-7. Dostupné z: https://books.google.cz/books?id=erknDAAAQBAJ&pg=PT4&lpg=PT4&dq=978-1-119-26533-7&source=bl&ots=_Eql4R7xf5&sig=ACfU3U0dE5RmJS81jX3OKKd_BfU91nui4w&hl=sk&sa=X&ved=2ahUKEwizxd6Ol4rtAhVQQUEAHYuyDR8Q6AEwA3oECAIQAg#v=onepage&q=978-1-119-26533-7&f=false
Seznam doporučené literatury
RHODES, Jeffrey. Creating Business Applications with Office 365: Techniques in SharePoint, PowerApps, Power BI, and More. New York: APress, 2019. ISBN 1484253302.
SharePoint documentation: SharePoint documentation for IT professionals and admins. Microsoft [online]. Redmond: Microsoft, c2020. Dostupné z: https://docs.microsoft.com/en-us/sharepoint/?fbclid=IwAR3bTX25GbEnCr2KsWsA_Yam81qAlStijU0WYRo0O59WoLp7zN7SRTkVA-0
IT Service Desk: History of IT Service Desk & its impact on organizations. FreshService [online]. San Mateo: FreshWorks, c2020. Dostupné z: https://freshservice.com/eu/it-service-desk-software/
SCHNACKENBURG, Paul. Office 365 / Microsoft 365: The Essential Companion Guide [online]. Raleigh: ALTARO, c2019. Dostupné z: https://go.altaro.com/medialib/Content-Campaigns/eBooks/2019/eBook-O365-M365-Companion-Guide.pdf
WITHEE, Rosemarie, Ken WITHEE a Jennifer REED. Microsoft Office 365 for Dummies [online]. 2nd Edition. Hoboken: John Wiley & Sons, 2016. ISBN 978-1-119- 26533-7. Dostupné z: https://books.google.cz/books?id=erknDAAAQBAJ&pg=PT4&lpg=PT4&dq=978-1-119-26533-7&source=bl&ots=_Eql4R7xf5&sig=ACfU3U0dE5RmJS81jX3OKKd_BfU91nui4w&hl=sk&sa=X&ved=2ahUKEwizxd6Ol4rtAhVQQUEAHYuyDR8Q6AEwA3oECAIQAg#v=onepage&q=978-1-119-26533-7&f=false
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Součástí prezentace DP nebyla praktická ukázka.
V rámci obhajoby byly položeny následující dotazy:
1. Proč popisné tabulky k Use Case 6.1, 6.2, 6.3, 6.4 neobsahují řádek základní tok podobně jako ostatní případy užití? (RNDr. Mgr. Ing. Lukáš Petr)
2. Proč byly pro řešení zvoleny nástroje Office365 a ne například některé již hotové nástroje Open Source či krabicová řešení? (RNDr. Mgr. Ing. Lukáš Petr)
3. Bude navrhovaný systém uveden do produkčního prostředí? (RNDr. Mgr. Ing. Lukáš Petr)
4. Proč byl pro popis funkcí systému zvolen EPC diagram? Nebyl by pro popis práce uživatele se systémem vhodnější některý z UML diagramů interakce? (RNDr. Mgr. Ing. Lukáš Petr)
5. Kolik procent ze standardizovaného vzoru aplikace v Power Apps (tzv. Modern list Template) bylo ponechaných bez customizace autorky? (RNDr. Mgr. Ing. Lukáš Petr)
Studentka zodpověděla položené dotazy vedoucího DP, oponenta DP a členů komise v plném rozsahu.