- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Využití vizuálního gagu v "Three Flavours Cornetto" trilogii Edgara Wrighta 2. Praktická část: Střihová skladba audiovizuálního díla, nebo tématický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 12min., nebo projektová část teoretické bakalářské práce.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Usage of a Visual Gag in Edgar Wright's "Three Flavours Cornetto" trilogy - doc. MgA. Libor Nemeškal, Ph.D. 2. Practical part: Audiovisual Work or Thematical Set of Audiovisual Works. Lenght at Least 12 Minutes or Project Part of Theoretical Bachelor Thesis - doc. MgA. Libor Nemeškal, Ph.D.
Název dle studenta
Využití vizuálního gagu v "Three Flavours Cornetto" trilogii Edgara Wrighta
Název dle studenta v angličtině
Usage of a Visual Gag in Edgar Wright's "Three Flavours Cornetto" Trilogy
Bakalářská práce se zaměřuje na využití prvku vizuálního gagu ve filmové komediální trilogii "Three Flavours Cornetto" režiséra Edgara Wrighta. Trilogie se skládá z filmů Shaun of the Dead, Hot Fuzz a The Worlds End. V první části práce definuje pojem vizuální gag jako celek a následně ho dělí do podkategorií podle způsobu provedení gagu. Tyto informace poté využívá v analytické části, kde zkoumá a porovnává způsoby využití vizuálního gagu v každém dílu trilogie.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on usage of visual gag in comedy film trilogy "Three Flavours Cornetto" by Edgar Wright. Trilogy consists of movies called Shaun of the Dead, Hot Fuzz and The Worlds End. The first part of thesis defines visual gag as a whole and then it divides it into subcategories by the way the gag is made. It uses these informations in analytics part where it examines and compares the ways of visual gag usage in every part of the trilogy.
Klíčová slova
vizuální gag, komedie, Edgar Wright, Three Flavours Cornetto, Shaun of the Dead, Hot Fuzz, The World's End
Klíčová slova v angličtině
visual gag, comedy, Edgar Wright, Three Flavours Cornetto, Shaun of the Dead, Hot Fuzz, The World's End
Rozsah průvodní práce
68 s. (61 122 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na využití prvku vizuálního gagu ve filmové komediální trilogii "Three Flavours Cornetto" režiséra Edgara Wrighta. Trilogie se skládá z filmů Shaun of the Dead, Hot Fuzz a The Worlds End. V první části práce definuje pojem vizuální gag jako celek a následně ho dělí do podkategorií podle způsobu provedení gagu. Tyto informace poté využívá v analytické části, kde zkoumá a porovnává způsoby využití vizuálního gagu v každém dílu trilogie.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on usage of visual gag in comedy film trilogy "Three Flavours Cornetto" by Edgar Wright. Trilogy consists of movies called Shaun of the Dead, Hot Fuzz and The Worlds End. The first part of thesis defines visual gag as a whole and then it divides it into subcategories by the way the gag is made. It uses these informations in analytics part where it examines and compares the ways of visual gag usage in every part of the trilogy.
Klíčová slova
vizuální gag, komedie, Edgar Wright, Three Flavours Cornetto, Shaun of the Dead, Hot Fuzz, The World's End
Klíčová slova v angličtině
visual gag, comedy, Edgar Wright, Three Flavours Cornetto, Shaun of the Dead, Hot Fuzz, The World's End
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Střihová skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Střihová skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Projektová část (realizovaná prostřednictvím metody výzkumu uměním) střihového charakteru úzce související s teoretickou částí práce. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2, 3).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1) Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2) Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3) Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Střihová skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Střihová skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Projektová část (realizovaná prostřednictvím metody výzkumu uměním) střihového charakteru úzce související s teoretickou částí práce. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2, 3).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1) Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2) Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3) Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
KRÁL, Petr. Groteska čili Morálka šlehačkového dortu. Vyd. v ČR 1., dopl. a rozš. Praha: Národní filmový archiv, 1998. Knihovna Iluminace. ISBN 80-7004-092-0.
MEADE, Marion. Buster Keaton: cut to the chase. New York: Da Capo Press, 1997. ISBN 0306808021.
DUTTON, Julian. Keeping Quiet: Visual Comedy in the Age of Sound. Gosport: Chaplin Books, 2015. ISBN 1909183776.
Edgar Wright - MASTERCLASS - VOSTFR. YouTube [online]. Francie: Champs-Élysées Film Festival, 2020 [cit. 2020-10-27]. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=YaDqdEzRQy0
Edgar Wright - How to Do Visual Comedy. YouTube [online]. USA: Every Frame a Painting, 2020 [cit. 2020-10-27]. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=3FOzD4Sfgag&t=19s
Buster Keaton - The Art of the Gag. YouTube [online]. USA: Every Frame a Painting, 2020 [cit. 2020-10-27]. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=AXE8xvrlq6M&t=21s
How Edgar Wright Uses Sound. YouTube [online]. USA: The Discarded Image, 2020 [cit. 2020-10-27]. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=hxrjJZNQPjM&t=53s
Seznam doporučené literatury
KRÁL, Petr. Groteska čili Morálka šlehačkového dortu. Vyd. v ČR 1., dopl. a rozš. Praha: Národní filmový archiv, 1998. Knihovna Iluminace. ISBN 80-7004-092-0.
MEADE, Marion. Buster Keaton: cut to the chase. New York: Da Capo Press, 1997. ISBN 0306808021.
DUTTON, Julian. Keeping Quiet: Visual Comedy in the Age of Sound. Gosport: Chaplin Books, 2015. ISBN 1909183776.
Edgar Wright - MASTERCLASS - VOSTFR. YouTube [online]. Francie: Champs-Élysées Film Festival, 2020 [cit. 2020-10-27]. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=YaDqdEzRQy0
Edgar Wright - How to Do Visual Comedy. YouTube [online]. USA: Every Frame a Painting, 2020 [cit. 2020-10-27]. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=3FOzD4Sfgag&t=19s
Buster Keaton - The Art of the Gag. YouTube [online]. USA: Every Frame a Painting, 2020 [cit. 2020-10-27]. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=AXE8xvrlq6M&t=21s
How Edgar Wright Uses Sound. YouTube [online]. USA: The Discarded Image, 2020 [cit. 2020-10-27]. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=hxrjJZNQPjM&t=53s
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
10:32 - předseda komise doc. Nemeškal zahajuje obhajobu SZZ. Student zapíná prezentaci a plynule hovoří o problematice, kterou ve své teoretické bakalářské práci řeší. Hovoří o třech hlavních proměnných a to: "téma, cíle, přínos". doc Nemeškal, jako vedoucí práce seznamuje komisi o teoretické práci studenta. Dochází k hodnocení práce, ze strany vedoucího. MgA. Polenšký PhD. čte oponentský posudek práce studenta.
Student dále odpovídá na otázky vedoucího práce doc. Nemeškala. Lukáš Roubíček své odpovědi představuje ve formě AV ukázek, které jsou zařazeny do prezentace. Dále se přesouvá ke zodpovězení otázek oponenta. Student otázky zodpovídá jak mluveným slovem, tak i AV ukázkou.
Dále dochází k obhajobě praktické části - bakalářský film: Za hranice. Student představuje složení štábu. Posléze se přesouvá k samotnému popisu děje filmu. doc. Nemeškal popisuje problematiku filmu z hlediska vedoucího práce. Převažuje spíše negativní hodnocení, které se vztahuje na celkovou produkci filmu, do které zapadá i střihová skladba. Dochází ke společné debatě. Zásadním problémem díla, je odevzdání nehotového výstupu. Lukáš dále odpovídá na otázky zadané vedoucím práce doc. Nemeškala a otázky oponenta práce MgA. Daniela Krchy. doc. Nemeškal pokládá doplňující otázky, které student posléze zodpovídá. Předseda komise doc. Nemeškal ukončuje zkoušení.