Bakalářská práce se zabývá vývojem propagace (moderněji marketingové komunikace) značky ŠKODA v historickém kontextu. Na základě teoretických poznatků z odborné literatury, bádání a analýz dobových archiválií a vlastního výzkumu v praktické části, vyhodnocuje, které nástroje marketingové komunikace značka ŠKODA v minulosti využívala a jak je vnímána spotřebiteli.
Annotation in English
This Bachelor's thesis deals with the development of promotion (modern marketing communication) of the ŠKODA brand in a historical context. This is achieved using theoretical knowledge from the relevant literature, research and analysis of periodic archives. The thesis also uses research in the practical part and it evaluates which marketing communication tools the ŠKODA brand has used in the past and how it is perceived by consumers.
Keywords
marketing, marketingová komunikace, historie, propagace v historickém kontextu, komunikační mix, automobilka, postoje ke značce
Keywords in English
marketing, marketing communication, history, promotion in historical context, communication mix, car factory, attitudes towards the brand
Length of the covering note
IX, 84
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá vývojem propagace (moderněji marketingové komunikace) značky ŠKODA v historickém kontextu. Na základě teoretických poznatků z odborné literatury, bádání a analýz dobových archiválií a vlastního výzkumu v praktické části, vyhodnocuje, které nástroje marketingové komunikace značka ŠKODA v minulosti využívala a jak je vnímána spotřebiteli.
Annotation in English
This Bachelor's thesis deals with the development of promotion (modern marketing communication) of the ŠKODA brand in a historical context. This is achieved using theoretical knowledge from the relevant literature, research and analysis of periodic archives. The thesis also uses research in the practical part and it evaluates which marketing communication tools the ŠKODA brand has used in the past and how it is perceived by consumers.
Keywords
marketing, marketingová komunikace, historie, propagace v historickém kontextu, komunikační mix, automobilka, postoje ke značce
Keywords in English
marketing, marketing communication, history, promotion in historical context, communication mix, car factory, attitudes towards the brand
Research Plan
Zpracujte teoretická výhodiska k tématům marketingová komunikace v historickém kontextu.
Realizujte kvalitativní a kvantitativní výzkum na zvoleném vzorku cílové skupiny a vyhodnoťte jeho výsledky.
Shrňte a interpretujte výsledky výzkumu a učiňte závěry.
Recommended resources
HORŇÁK, P. 2018. Reklama. VeRBuM. 2. vyd. ISBN 978-80-87500-94-1
KEMPNÁ, L. 2011. Škodovky do celého světa. Národní technické museum. ISBN 978-80-7037-101-5
KRÁLÍK J.; KOŽÍŠEK, P. 2003. L&K - ŠKODA I. díl: Cesta vzhůru (1895-1945). MotoPublic. ISBN 80-239-1849-4
KRÁLÍK J.; KOŽÍŠEK, P. 2003. L&K - ŠKODA II. díl: Let okřídleného šípu (1945-2003). MotoPublic. ISBN 80-239-1949-0
KRÁLÍK, J.; NACHTMANN, L. 2005. 100 let reklamy ŠKODA od L&K po současnost. MotoPublic. ISBN 80-239-5459-8
MATUŠÍNSKÁ, K. 2007. Marketingová komunikace. Slezská univerzita v Opavě. ISBN 978-80-7248-445-4
SVĚTLÍK, J. 2003. Marketing a reklama. Univerzita T. Bati ve Zlíně. 170 s. ISBN 80-7318-140-1
ŠKODA AUTO KRONIKA (1895-1945)
ŠKODA AUTO KRONIKA (1946-1990
ŠKODA AUTO KRONIKA (1991-2018)
VOŠAHLÍKOVÁ, P. 1999. Zlaté časy české reklamy. Karolinum. ISBN 80-7184-715-1
VYSEKALOVÁ, J.; MIKEŠ, J. 2010. Reklama: Jak dělat reklamu. Grada Publishing, a. s. 3. vyd. ISBN 978-80-247-3492-7
VYSEKALOVÁ, J. a kol. 2012. Psychologie reklamy. Grada Publishing, a. s. 4. vyd. ISBN 978-80-247-4005-8
Recommended resources
HORŇÁK, P. 2018. Reklama. VeRBuM. 2. vyd. ISBN 978-80-87500-94-1
KEMPNÁ, L. 2011. Škodovky do celého světa. Národní technické museum. ISBN 978-80-7037-101-5
KRÁLÍK J.; KOŽÍŠEK, P. 2003. L&K - ŠKODA I. díl: Cesta vzhůru (1895-1945). MotoPublic. ISBN 80-239-1849-4
KRÁLÍK J.; KOŽÍŠEK, P. 2003. L&K - ŠKODA II. díl: Let okřídleného šípu (1945-2003). MotoPublic. ISBN 80-239-1949-0
KRÁLÍK, J.; NACHTMANN, L. 2005. 100 let reklamy ŠKODA od L&K po současnost. MotoPublic. ISBN 80-239-5459-8
MATUŠÍNSKÁ, K. 2007. Marketingová komunikace. Slezská univerzita v Opavě. ISBN 978-80-7248-445-4
SVĚTLÍK, J. 2003. Marketing a reklama. Univerzita T. Bati ve Zlíně. 170 s. ISBN 80-7318-140-1
ŠKODA AUTO KRONIKA (1895-1945)
ŠKODA AUTO KRONIKA (1946-1990
ŠKODA AUTO KRONIKA (1991-2018)
VOŠAHLÍKOVÁ, P. 1999. Zlaté časy české reklamy. Karolinum. ISBN 80-7184-715-1
VYSEKALOVÁ, J.; MIKEŠ, J. 2010. Reklama: Jak dělat reklamu. Grada Publishing, a. s. 3. vyd. ISBN 978-80-247-3492-7
VYSEKALOVÁ, J. a kol. 2012. Psychologie reklamy. Grada Publishing, a. s. 4. vyd. ISBN 978-80-247-4005-8
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs, plans, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V kapitole 1.7.3 i v závěrečných doporučeních se zamýšlíte nad jazykovou podobou claimu značky. Jaká pozitiva a jaká negativa by přineslo převedení claimu "Simply Clever" do českého jazyka?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Výborná znalost značky plyne opět dle kapitoly 1.7.3 z televizní reklamy. V doporučeních 7.3 nicméně tuto doporučujete omezit a popisujete i část důvodů. Můžete ale tento rozpor vysvětlit podrobněji? A proč si myslíte, že značce stále skvěle funguje off-line reklama?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Významnými sponzorovanými sporty jsou motorsport, fotbal, lední hokej a cyklistika. Které z těchto aktivit je podle vás nejviditelnější v globálním světě, a naopak méně doceněna v České republice?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.