Táto práca opisuje definíciu spomienky zo psychologického hľadiska, jej význam pre človeka a procesy jej uchovávania. Tiež sa pozrieme na to, ako sa dajú vyrozprávať príbehy v animovanom filme na základe spomienky. Okrem mojej vlastnej práce budeme analyzovať aj iné diela, kde sa tento jav vyskytuje.
Anotace v angličtině
This work describes the definition of memory from a psychological point of view, its significance for humans and the processes of their preservation. We will also look at how stories can be told in an animated film based on a memory. In addition to my own work, we will analyze other works where this phenomenon occurs.
Klíčová slova
pamäť, osobnosť, príbehy, rozprávanie
Klíčová slova v angličtině
memory, personality, stories, storytelling
Rozsah průvodní práce
43 s. (40 489 znaků)
Jazyk
SK
Anotace
Táto práca opisuje definíciu spomienky zo psychologického hľadiska, jej význam pre človeka a procesy jej uchovávania. Tiež sa pozrieme na to, ako sa dajú vyrozprávať príbehy v animovanom filme na základe spomienky. Okrem mojej vlastnej práce budeme analyzovať aj iné diela, kde sa tento jav vyskytuje.
Anotace v angličtině
This work describes the definition of memory from a psychological point of view, its significance for humans and the processes of their preservation. We will also look at how stories can be told in an animated film based on a memory. In addition to my own work, we will analyze other works where this phenomenon occurs.
Klíčová slova
pamäť, osobnosť, príbehy, rozprávanie
Klíčová slova v angličtině
memory, personality, stories, storytelling
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Teoretická textová práce se člení na dvě části: teoretickou část (TČ) a praktickou část (PP). Povinný minimální rozsah TČ je 15 normostran, u PP je to 5 normostran. Zatímco první, tzv. teoretická část, se zabývá vybraným tématem z oblasti technologie, historie či současných trendů animovaného filmu, druhá, tzv. praktická část, pojednává o praktickém výstupu bakalářského projektu a jde tedy o explikaci k bakalářskému projektu.
Cílem teoretické části je pojmout konkrétní téma a prostřednictvím práce s odbornými zdroji a s dalšími texty či díly jej analyzovat a zasadit do kontextu (a případně i do vztahu ke svému bakalářskému praktickému výstupu).
Cílem praktické části je popis vývoje a výroby bakalářského praktického výstupu, zasvěcení do procesu a obhajoba jeho východisek a výsledného tvaru.
Hodnotí se nejen jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), ale také formulace názorů, práce s informacemi, zacházení se zdroji. Povinný minimální počet odborných zdrojů je 5 článků, 3 knihy.
Odevzdat v elektronické podobě ve formátu PDF na Portál UTB a na NAS FMK; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně).
2. praktická část:
Praktická bakalářská práce má za cíl demonstrovat řemeslné dovednosti absolventa bakalářského studia, a tedy obsáhnout jak zvládnutí technologie, tak řemesla animace (pohyb postav, práce s prostorem, stylizace, timing...). V bakalářském projektu student představuje své silné stránky, a tedy si volí techniku, stejně tak akcentuje dílčí profese animovaného filmu (např. charakter design, výtvarník, charakter animátor, scenárista, režisér...). Možné je zhotovit bakalářský projekt výhradně jako autorskou záležitost, tedy bez volby jedné konkrétní profese.
Bakalářský projekt má povinnou minimální stopáž 50 sekund a povinnou maximální stopáž 180 sekund. Jen ve výjimečných případech a na základě schválení pedagogy ateliéru Animovaná tvorba je možné stopáž překročit. (Do stopáže se nezapočítávají titulky.)
Bakalářský projekt může být uceleným narativním dílem, nebo kompaktně seskládanou sadou animačních etud/obrazů/scén. V případě akcentace profesí jako je výtvarník animovaného filmu nebo charakter design / koncept art se klade velký důraz na doprovedné materiály (studie, skicy, výtvarnou přípravu filmu apod.)
Projekt se odevzdává v předepsané technické kvalitě a jeho součástí jsou i kompletní materiály mapující vývoj (literatura, storyboard, animatik) a podklady k propagaci a distribuci díla (titulková listina, formuláře pro OSA a NFA, plakát, obrázky z filmu.
Odevzdání videosoubor (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí jsou: výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 5 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Teoretická textová práce se člení na dvě části: teoretickou část (TČ) a praktickou část (PP). Povinný minimální rozsah TČ je 15 normostran, u PP je to 5 normostran. Zatímco první, tzv. teoretická část, se zabývá vybraným tématem z oblasti technologie, historie či současných trendů animovaného filmu, druhá, tzv. praktická část, pojednává o praktickém výstupu bakalářského projektu a jde tedy o explikaci k bakalářskému projektu.
Cílem teoretické části je pojmout konkrétní téma a prostřednictvím práce s odbornými zdroji a s dalšími texty či díly jej analyzovat a zasadit do kontextu (a případně i do vztahu ke svému bakalářskému praktickému výstupu).
Cílem praktické části je popis vývoje a výroby bakalářského praktického výstupu, zasvěcení do procesu a obhajoba jeho východisek a výsledného tvaru.
Hodnotí se nejen jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), ale také formulace názorů, práce s informacemi, zacházení se zdroji. Povinný minimální počet odborných zdrojů je 5 článků, 3 knihy.
Odevzdat v elektronické podobě ve formátu PDF na Portál UTB a na NAS FMK; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně).
2. praktická část:
Praktická bakalářská práce má za cíl demonstrovat řemeslné dovednosti absolventa bakalářského studia, a tedy obsáhnout jak zvládnutí technologie, tak řemesla animace (pohyb postav, práce s prostorem, stylizace, timing...). V bakalářském projektu student představuje své silné stránky, a tedy si volí techniku, stejně tak akcentuje dílčí profese animovaného filmu (např. charakter design, výtvarník, charakter animátor, scenárista, režisér...). Možné je zhotovit bakalářský projekt výhradně jako autorskou záležitost, tedy bez volby jedné konkrétní profese.
Bakalářský projekt má povinnou minimální stopáž 50 sekund a povinnou maximální stopáž 180 sekund. Jen ve výjimečných případech a na základě schválení pedagogy ateliéru Animovaná tvorba je možné stopáž překročit. (Do stopáže se nezapočítávají titulky.)
Bakalářský projekt může být uceleným narativním dílem, nebo kompaktně seskládanou sadou animačních etud/obrazů/scén. V případě akcentace profesí jako je výtvarník animovaného filmu nebo charakter design / koncept art se klade velký důraz na doprovedné materiály (studie, skicy, výtvarnou přípravu filmu apod.)
Projekt se odevzdává v předepsané technické kvalitě a jeho součástí jsou i kompletní materiály mapující vývoj (literatura, storyboard, animatik) a podklady k propagaci a distribuci díla (titulková listina, formuláře pro OSA a NFA, plakát, obrázky z filmu.
Odevzdání videosoubor (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí jsou: výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 5 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Seznam doporučené literatury
BERKOVÁ, Alexandra. O psaní. Praha: Trigon, 2014. ISBN 978-80-87908-01-3
NORŠTEJN, Jurij Borisovič. Sníh na trávě: ve dvou dílech. V Praze: APZ Production, 2013. ISBN 978-80-7331-124-7
ADAIR, John Eric. Umění kreativního myšlení: jak být inovativní a rozvíjet skvělé myšlenky. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3004-9
https://eduworld.sk/cd/jaroslava-konickova/2159/ako-sa-mozu-ziaci-pri-pisani-inspirovat Ako sa môžu žiaci pri písaní inšpirovať?, Jaroslava Koníčková
https://www.cartoonbrew.com/how-to/how-they-did-it-blending-memory-and-archives-in-the-hybrid-film-uncle-thomas-accounting-for-the-days-180580.html How They Did It: Blending Memory And Archives In The Hybrid Film Uncle Thomas: Accounting for the Days?, ALEX DUDOK DE WIT
http://www.kimcollmer.com/collmer_anim.pdf Independent Animation and Memory Reconstruction, Kim Collmer
https://davehood59.wordpress.com/2010/04/07/using-memories-to-write-creative-nonfiction/ Using Memories to Write Creative Nonfiction
Seznam doporučené literatury
BERKOVÁ, Alexandra. O psaní. Praha: Trigon, 2014. ISBN 978-80-87908-01-3
NORŠTEJN, Jurij Borisovič. Sníh na trávě: ve dvou dílech. V Praze: APZ Production, 2013. ISBN 978-80-7331-124-7
ADAIR, John Eric. Umění kreativního myšlení: jak být inovativní a rozvíjet skvělé myšlenky. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3004-9
https://eduworld.sk/cd/jaroslava-konickova/2159/ako-sa-mozu-ziaci-pri-pisani-inspirovat Ako sa môžu žiaci pri písaní inšpirovať?, Jaroslava Koníčková
https://www.cartoonbrew.com/how-to/how-they-did-it-blending-memory-and-archives-in-the-hybrid-film-uncle-thomas-accounting-for-the-days-180580.html How They Did It: Blending Memory And Archives In The Hybrid Film Uncle Thomas: Accounting for the Days?, ALEX DUDOK DE WIT
http://www.kimcollmer.com/collmer_anim.pdf Independent Animation and Memory Reconstruction, Kim Collmer
https://davehood59.wordpress.com/2010/04/07/using-memories-to-write-creative-nonfiction/ Using Memories to Write Creative Nonfiction
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
plány
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucí praktická: A - výborně
Posudek odevzdán: 25. 8. 2020
Hodnocení oponent praktická: C - dobře
Posudek odevzdán: 25. 8. 2020
Práce studentky měly velmi dobrý ohlas u komise, na vznesené připomínky dokázala studentka předložit vlastní argumenty a práci si obhájit.