Bakalářská práce pojednává o manipulativních technikách používaných v marketingu
ve spojitosti s generacemi Y a Z. Práce se v teoretické části zabývá základními charakteris-tikami pojmů souvisejících s manipulací a rozdíly mezi nimi. Dále je zde rozebrána proble-matika manipulace v marketingu soustředící se na téma práce. V neposlední řadě jsou zde popsány vybrané generace, jejich společné i rozdílné vlastnosti a charakteristiky. Výzkumná část práce porovnává vnímání, postoje a vlivy manipulace v marketingu z pohledu obou generací, teda generací Y a Z.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with manipulation used in marketing in connection with generati-ons Y and Z. It's teoretical part is focused on basic characteristics connected with manipu-lation a its variations. Next issue is manipulation in marketing aimed at thesis theme. Last but not least is chapter about chosen generations, their chracteristics. Survey part compares both generation, Y and Z, their views, attitude and influence of manipulation in marketing.
Klíčová slova
manipulace v marketingu, ovlivňování, generace Y, generace Z, reklama.
Klíčová slova v angličtině
manipulation in marketing, influencing, generation Y, generation Z, advertisement.
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o manipulativních technikách používaných v marketingu
ve spojitosti s generacemi Y a Z. Práce se v teoretické části zabývá základními charakteris-tikami pojmů souvisejících s manipulací a rozdíly mezi nimi. Dále je zde rozebrána proble-matika manipulace v marketingu soustředící se na téma práce. V neposlední řadě jsou zde popsány vybrané generace, jejich společné i rozdílné vlastnosti a charakteristiky. Výzkumná část práce porovnává vnímání, postoje a vlivy manipulace v marketingu z pohledu obou generací, teda generací Y a Z.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with manipulation used in marketing in connection with generati-ons Y and Z. It's teoretical part is focused on basic characteristics connected with manipu-lation a its variations. Next issue is manipulation in marketing aimed at thesis theme. Last but not least is chapter about chosen generations, their chracteristics. Survey part compares both generation, Y and Z, their views, attitude and influence of manipulation in marketing.
Klíčová slova
manipulace v marketingu, ovlivňování, generace Y, generace Z, reklama.
Klíčová slova v angličtině
manipulation in marketing, influencing, generation Y, generation Z, advertisement.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování teoretické části, vázající se k tématu.
2. Stanovení cíle, výzkumných otázek, metody výzkumu a a její následné zpracování.
3. Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníkového šetření.
4. Zpracování získaných dat, jejich interpretace v praktické části bakalářské práce.
5. Finální úpravy, citace, korektura textu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování teoretické části, vázající se k tématu.
2. Stanovení cíle, výzkumných otázek, metody výzkumu a a její následné zpracování.
3. Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníkového šetření.
4. Zpracování získaných dat, jejich interpretace v praktické části bakalářské práce.
5. Finální úpravy, citace, korektura textu.
Seznam doporučené literatury
BATKO, Andrzej, 2017. The art of persiasion: the language of influence and manipulation. Gliwice: One press. ISBN 9781520723105
CIALDINI, Robert B., 2016. PŘED.SVĚDČOVÁNÍ: revoluční způsob, jak přesvědčit a ovlivnit. Brno: Jan Melvil. ISBN 9788075550149
DANCIU, Victor, 2014. Manipulative marketing: persuasion and manipulation of the consumer through adverstising. Dostupné z: https://pdfs.semanticscholar.org/5cbe/76dbb0b4707d32c8439ce6d4c184a591251f.pdf
JACHTCHENKO, Wladislav, 2019. Manipulativní rétorika: nejlepší manipulativní triky a techniky. Praha: Grada. ISBN 9788027122059
WILLIAMS, Kaylene C., PAGE, Robert A., 2011. Marketing to the generations. In: pdfs.semanticscholar.org [online]. [cit. 2019-12-16]. Dostupné z: https://pdfs.semanticscholar.org/fe3c/714801489b4a1998b1b27b3e7a1ecf7b69a1.pdf
Seznam doporučené literatury
BATKO, Andrzej, 2017. The art of persiasion: the language of influence and manipulation. Gliwice: One press. ISBN 9781520723105
CIALDINI, Robert B., 2016. PŘED.SVĚDČOVÁNÍ: revoluční způsob, jak přesvědčit a ovlivnit. Brno: Jan Melvil. ISBN 9788075550149
DANCIU, Victor, 2014. Manipulative marketing: persuasion and manipulation of the consumer through adverstising. Dostupné z: https://pdfs.semanticscholar.org/5cbe/76dbb0b4707d32c8439ce6d4c184a591251f.pdf
JACHTCHENKO, Wladislav, 2019. Manipulativní rétorika: nejlepší manipulativní triky a techniky. Praha: Grada. ISBN 9788027122059
WILLIAMS, Kaylene C., PAGE, Robert A., 2011. Marketing to the generations. In: pdfs.semanticscholar.org [online]. [cit. 2019-12-16]. Dostupné z: https://pdfs.semanticscholar.org/fe3c/714801489b4a1998b1b27b3e7a1ecf7b69a1.pdf
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Jsou opravdu zjištěná data v jednotlivých generacích srovnatelná z hlediska velikosti vzorku? Může autorka uvést argumenty pro a proti hlavně v souvislosti se stanoveným cílem práce.
Zkoumala autorka u respondentů i to, zda kouří? Pokud ano, jaké zásadní zjištění plynou na základě filtrace těchto respondentů (prosím krátce). Pokud ne, mohla by uvést, jak tento fakt mohl ovlivnit zjištěné výsledky.
Mohla by autorka v rámci obhajoby stručně doložit relevanci SWOT analýzy. Tedy, podložit jednotlivé faktory.
Studentka zodpověděla otázky plně již během prezentace práce.