Bakalářská práce se zabývá analýzou percepce rasové diverzity v komerční reklamě u potenciálních spotřebitelů se zaměřením na konkrétní cílovou skupinu, avšak ve dvou odlišných geografických a kulturních prostředích. Dále zjišťuje, zda případné sociálně nekorektní užití ovlivňuje nákupní chování těchto jedinců. Současně také objasňuje charakteristiky komerční reklamy a její legislativní zakotvení. Následně rozvádí pojem módy, jeho propojení a užití v komerční reklamě. Na závěr se zabývá problematikou užívání pojmu rasa a podstatou rasismu. V praktické části je proveden kvalitativní výzkum, metodou dvou skupinových rozhovorů. První skupinový rozhovor probíhá s participanty žijícími v Česku, a druhý skupinový rozhovor s participanty žijícími v Dánsku. Výsledky obou diskuzí jsou porovnány a vyhodnoceny. Cílem analýzy je zjištění, jakým způsobem je percepce rasové diverzity v reklamě odlišná v Česku a v Dánsku a zda by případně společensky nekorektní reklama spotřebitelské chování jedinců ovlivnila.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis of the perception of racial diversity in commercial advertising among potential consumers, focusing on a specific target group, but from two different geographical and cultural environments. It also examines whether socially incorrect use affects the purchasing behaviour of these individuals. It also clarifies the characteristics of commercial advertising and its legislative anchoring. It further develops the concept of fashion, its interconnection and use in commercial advertising. Finally, it deals with the issue of race distribution and the nature of racism. In the practical part, there is a research of two group interviews. The first group analysed are people living in Czechia and the second group are people living in Denmark. The results of both discussions are then compared and evaluated. It is determined how the perception of racial diversity in advertising is different in Czechia and Denmark and whether socially incorrect advertising could affect the consumer behaviour of such individuals.
Bakalářská práce se zabývá analýzou percepce rasové diverzity v komerční reklamě u potenciálních spotřebitelů se zaměřením na konkrétní cílovou skupinu, avšak ve dvou odlišných geografických a kulturních prostředích. Dále zjišťuje, zda případné sociálně nekorektní užití ovlivňuje nákupní chování těchto jedinců. Současně také objasňuje charakteristiky komerční reklamy a její legislativní zakotvení. Následně rozvádí pojem módy, jeho propojení a užití v komerční reklamě. Na závěr se zabývá problematikou užívání pojmu rasa a podstatou rasismu. V praktické části je proveden kvalitativní výzkum, metodou dvou skupinových rozhovorů. První skupinový rozhovor probíhá s participanty žijícími v Česku, a druhý skupinový rozhovor s participanty žijícími v Dánsku. Výsledky obou diskuzí jsou porovnány a vyhodnoceny. Cílem analýzy je zjištění, jakým způsobem je percepce rasové diverzity v reklamě odlišná v Česku a v Dánsku a zda by případně společensky nekorektní reklama spotřebitelské chování jedinců ovlivnila.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis of the perception of racial diversity in commercial advertising among potential consumers, focusing on a specific target group, but from two different geographical and cultural environments. It also examines whether socially incorrect use affects the purchasing behaviour of these individuals. It also clarifies the characteristics of commercial advertising and its legislative anchoring. It further develops the concept of fashion, its interconnection and use in commercial advertising. Finally, it deals with the issue of race distribution and the nature of racism. In the practical part, there is a research of two group interviews. The first group analysed are people living in Czechia and the second group are people living in Denmark. The results of both discussions are then compared and evaluated. It is determined how the perception of racial diversity in advertising is different in Czechia and Denmark and whether socially incorrect advertising could affect the consumer behaviour of such individuals.
1. Sběr podkladů k bakalářské práci a rešerše odborné literatury a dostupných zdrojů v kontinuitě se specifiky dané tematiky.
2. Nadefinování základních pojmů, cíle práce, výzkumných otázek a metodiky práce.
3. Získání dat potřebných k dokončení práce pomocí kvalitativní výzkumné metody formou focus group se zaměřením na spotřebitele žijící v České republice a v Dánsku.
4. Vyhodnocování výsledných dat a na jejich základě zodpovězení výzkumných otázek.
5. Vypracování případných doporučení s odrazem vedoucím ke zlepšení postojů k diverzitě v komerční reklamě.
Zásady pro vypracování
1. Sběr podkladů k bakalářské práci a rešerše odborné literatury a dostupných zdrojů v kontinuitě se specifiky dané tematiky.
2. Nadefinování základních pojmů, cíle práce, výzkumných otázek a metodiky práce.
3. Získání dat potřebných k dokončení práce pomocí kvalitativní výzkumné metody formou focus group se zaměřením na spotřebitele žijící v České republice a v Dánsku.
4. Vyhodnocování výsledných dat a na jejich základě zodpovězení výzkumných otázek.
5. Vypracování případných doporučení s odrazem vedoucím ke zlepšení postojů k diverzitě v komerční reklamě.
Seznam doporučené literatury
BUDIL, I., BLAŽEK, V., SLÁDEK, V., (editoři), 2005. Dějiny, rasa a kultura: sborník příspěvků z interdisciplinárního symposia o problematice ras. Plzeň: Nakladatelství a vydavatelství Vlasty Králové, ISBN 80-903412-4-1.
DACLÍK, T., 2001. Člověk a rasa. Brno: Cerm. ISBN 80-7204216-5.
FREDERICKSON, GEORGE M., 2003. Rasismus. Praha: Centa. ISBN 80-7341-124-5.
HAJN, V., 1996. Antropologie ll., 1.vydání. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 160 s. ISBN 80-7067-601-9.
POSNER, H., 2011. Marketing fashion. London: Laurence King. ISBN 978-185-6697-231.
STUCHLÍK, J., ČICHOVSKÝ, L., 2011. Reklama a Public Relations., 2.vydání. Vysoká škola ekonomie a managementu, 280 s. ISBN 978-86730-76-9.
Seznam doporučené literatury
BUDIL, I., BLAŽEK, V., SLÁDEK, V., (editoři), 2005. Dějiny, rasa a kultura: sborník příspěvků z interdisciplinárního symposia o problematice ras. Plzeň: Nakladatelství a vydavatelství Vlasty Králové, ISBN 80-903412-4-1.
DACLÍK, T., 2001. Člověk a rasa. Brno: Cerm. ISBN 80-7204216-5.
FREDERICKSON, GEORGE M., 2003. Rasismus. Praha: Centa. ISBN 80-7341-124-5.
HAJN, V., 1996. Antropologie ll., 1.vydání. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 160 s. ISBN 80-7067-601-9.
POSNER, H., 2011. Marketing fashion. London: Laurence King. ISBN 978-185-6697-231.
STUCHLÍK, J., ČICHOVSKÝ, L., 2011. Reklama a Public Relations., 2.vydání. Vysoká škola ekonomie a managementu, 280 s. ISBN 978-86730-76-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1) Definujte a vysvětlete rozdíly mezi pojmy propagace, reklama a marketingová komunikace.
2) Uveďte použité kvalitativní psychologické metody při vyhodnocování skupinových rozhovorů (na str. 34 uvádíte, že "Výsledky jsou analyzovány kvalitativními psychologickými výzkumnými metodami.")
3) Jaký je optimální počet účastníků skupinové diskuze?
Studentka plně zodpověděla otázky.
Studentka plně zodpověděla na otázky.