Bakalářská práce je zaměřena na srovnání kvality osobního prodeje v prodejnách elektroniky ve dvou krajských městech a následné vyhodnocení získaných dat. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. První, teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol, které se zabývají seznámením s osobním prodejem, spotřebním chováním, marketingovým výzkumem a mystery shoppingem. Druhá, praktická část se věnuje přímo mystery shoppingu v prodejnách Datart.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is quality comparison of personal selling in electronics stores in two regional cities and subsequent evaluation of obtained data. The bachelor thesis consists of two parts. The first, theoretical part is divided in four chapters, which deal with personal selling, consumer behavior, marketing research and mystery shopping. Second part is focused directly on mystery shopping in Datart stores.
Klíčová slova
Mystery shopping, mystery shopper, marketingový výzkum, osobní prodej, spotřební chování
Klíčová slova v angličtině
Mystery shopping, mystery shopper, marketing research, personal selling, consumer behavior
Rozsah průvodní práce
62 s. (86 904), přílohy 38 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na srovnání kvality osobního prodeje v prodejnách elektroniky ve dvou krajských městech a následné vyhodnocení získaných dat. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. První, teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol, které se zabývají seznámením s osobním prodejem, spotřebním chováním, marketingovým výzkumem a mystery shoppingem. Druhá, praktická část se věnuje přímo mystery shoppingu v prodejnách Datart.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is quality comparison of personal selling in electronics stores in two regional cities and subsequent evaluation of obtained data. The bachelor thesis consists of two parts. The first, theoretical part is divided in four chapters, which deal with personal selling, consumer behavior, marketing research and mystery shopping. Second part is focused directly on mystery shopping in Datart stores.
Klíčová slova
Mystery shopping, mystery shopper, marketingový výzkum, osobní prodej, spotřební chování
Klíčová slova v angličtině
Mystery shopping, mystery shopper, marketing research, personal selling, consumer behavior
Zásady pro vypracování
V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů z oblasti mystery shoppingu a spotřebního chování.
Stanovte cíl bakalářské práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci výzkumné metody formou mystery shoppinguzvolte vhodná kriteria k získání požadovaných dat.
Zpracujte výzkum ve formě mystery shopingu. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry.
Na základě výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické výužití.
Zásady pro vypracování
V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů z oblasti mystery shoppingu a spotřebního chování.
Stanovte cíl bakalářské práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci výzkumné metody formou mystery shoppinguzvolte vhodná kriteria k získání požadovaných dat.
Zpracujte výzkum ve formě mystery shopingu. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry.
Na základě výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické výužití.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. 2003. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 275 s. Praxe manažera. ISBN 80-7226-811-2.
KOTLER, Philip. 2007. Moderní marketing. Praha: Grada, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
MALÝ, Václav. 2004. Marketingový výzkum: teorie a praxe. Praha: Oeconomica, 181 s. ISBN 8024507617.
SPÁČIL, Aleš, 2003. Péče o zákazníky: co od nás zákazník očekává a jak dosáhnout jeho spokojenosti. Praha: Grada, 116s. ISBN 80-247-0514-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 356 s. Expert. ISBN 9788024735283.
WAGNEROVÁ, Irena; BAAROVÁ, Eva. 2008. Hodnocení pracovního výkonu ? využití metody Mystery Shopping Psychologická řada PSY ? 020 [online]. 2008 [cit. 2019-01-28]. Dostupné z WWW:http://publication.fsv.cuni.cz/attachments/273_020%20- %20Wagnerova,%20Baarova.pdf. ISSN 1801-5999
ZAMAZALOVÁ, Marcela. 2010. Marketing. 2., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H. Beck, xxiv, 499 s. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 978-80-7400-115-4.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. 2003. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 275 s. Praxe manažera. ISBN 80-7226-811-2.
KOTLER, Philip. 2007. Moderní marketing. Praha: Grada, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
MALÝ, Václav. 2004. Marketingový výzkum: teorie a praxe. Praha: Oeconomica, 181 s. ISBN 8024507617.
SPÁČIL, Aleš, 2003. Péče o zákazníky: co od nás zákazník očekává a jak dosáhnout jeho spokojenosti. Praha: Grada, 116s. ISBN 80-247-0514-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 356 s. Expert. ISBN 9788024735283.
WAGNEROVÁ, Irena; BAAROVÁ, Eva. 2008. Hodnocení pracovního výkonu ? využití metody Mystery Shopping Psychologická řada PSY ? 020 [online]. 2008 [cit. 2019-01-28]. Dostupné z WWW:http://publication.fsv.cuni.cz/attachments/273_020%20- %20Wagnerova,%20Baarova.pdf. ISSN 1801-5999
ZAMAZALOVÁ, Marcela. 2010. Marketing. 2., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H. Beck, xxiv, 499 s. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 978-80-7400-115-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucí práce byla položena tato otázka (Mgr. Eliška Káčerková, Ph.D.):
1. V práci se objevují protichůdné pohledy na klasifikaci mystery shoppingu, viz teoretická část versus metodický postup. Uveďte, do které kategorie (kvalitativní x kvantitativní metoda výzkumu) dle vašeho názoru mystery shopping spadá a proč?
Studentka odpověděla na položenou otázku.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr.Kazík):
1. Byla navázána nějaká spolupráce autorky se společností Datart/HP Tronic při přípravě výzkumu a hodnotících kritérií, nebo plánujete nějak nabídnout společnosti výsledky své práce?
Studetka odpověděla, že spolupráce se společností byla navázána.
2. Proč ve výzkumu hodnotíte aspekty jako je čistota, rozložení prodejny, výlohy a POP materiálů, když jim v teoretické části ani ve výzkumných otázkách nevěnujete pozornost?
Studetka objasnila důvody výběru hodnotících kritérií.
3. Z čeho jste vycházela při tvorbě Záznamového formuláře pro mystery shopping?
Studetka uvedla východiska.